antibiotica gevaarlijk voor baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dromertje, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0
    Ik heb nu voor de 2e keer blaasontsteking en ik moet nu amoxciline 500, 3x per dag gebruiken. Ik vind dit best veel. Met 8 weken had ik ook blaasontsteking. Ik maak me best zorgen in hoeverre dit nu kwaad kan voor mijn kindje? Heeft iemand ervaring met hetzelfde? Of weet iemand iets van de schade die het kan richten?

2. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik heb op dit moment dezelfde tabletten. Ik denk dat de antibiotica minder gevaarlijk is dan het verwaarlozen van de blaasontsteking. In de bijsluiter staat ook dat zover bekend het zonder gevaar tijdens zwangerschap gebruikt kan worden.
    Ik zou me maar niet te druk maken en hopen dat je blaasontsteking snel weer over is ;)

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Heb ook blaasontsteking, vanmorgen ontdekt door de dokter:

Medicijnen Nitrofurantoine MC Sandoz capsule 50 mg, 4x per dag.

Niet schadelijk voor zwangeren, vann jouwe weet ik niet, misschien kan je ff googlen.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Een blaasontsteking verwaarlozen is inderdaad veel gevaarlijker dan het gebruik van antibiotica. Beterschap.

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Precies :thumup:

6. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0
    Dankjewel voor jullie reacties,

Zijn er ook dames die wel bekend zijn met het gebrui van amoxcilline tijdens de zwangerschap. Ik moet nu 3x daags 500mg slikken en vind het best veel, ben benieuwd naar de ervaringen.

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Geen ervaring ermee maar ik neem aan dat je huisarts dit wel weet en anders gewoon even bellen als je twijfeld.

8. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik heb precies dezelfde gekregen, 20 stuks dus voor zo'n 7 dagen. Het moet natuurlijk wel een beetje kunnen werken, als je een lagere dosis zou krijgen en je krijgt de bacterie er niet mee weg ben je verder van huis.
    Ik heb in mijn leven al zo veel blaasontsteking gehad en een nierbekkenontsteking waar mijn lichaam een aardige klap van heeft gehad dus ik kijk niet meer op een kuurtje meer of minder. Ik zal alles doen om een blaasonsteking te voorkomen hoor daar niet van, maar als het eenmaal zover is dan moet het maar bestreden worden ook.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik neem aan, dat je huisarts wel weer dat je zwanger bent?

Je hebt namelijk andere anti biotica als je zwanger bent.

10. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    in de bijsluiter moet staan of het veilig te gebruiken is tijdens je zwangerschap. ik kan me herinneren dat amoxcilline veilig is ik heb het voorgeschreven gekregen toen we bezig waren. En ik neem aan dat je ha het niet 2x voorschrijft als het kwaad kan. Twijfel je kan je altijd bellen naar je ha.

11. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap deze kuur 2 keer gehad. Mag gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Ik heb 7 dagen 3 pillen per dag genomen, daarna was de blaasontsteking niet weg en heb vervolgens weer een kuur gekregen voor 7 dagen lang 3 pillen.......
    Hierna was mijn urine nog niet helemaal schoon en nu moet ik even afwachten of de blaasontsteling weg is.......

Hopelijk is voor jou 1 kuur genoeg!

12. ourwish

ourwish Actief lid

17 feb 2008
    130
    0
    0
    Hallo dromertje, ik werk in een huisartsenpraktijk, wij schrijven altijd Amoxicilline voor aan zwangeren of aan vrouwen die (nog) borstvoeding geven, dus maak je geen zorgen, kan geen kwaad!

13. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    heb het ook gehad bij alle 3 me zwangerschappen heb ook regelmatig blaasonstekingen en nog vaker als ik zwanger ben.
    staat ook in de bijsluiter dat het gewoon bij de zwangerschap/bv gebruikt kan worden

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik krijg zo,n kuurtje wel vaker vanwege me astma en het kan geen kwaad anders schrijft de huisarts ze niet voor

beterschap

15. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ben net een week terug uit het ziekenhuis na blindedarm operatie en 5 dagen antibiotica aan het infuus. Kan niet zeggen dat ik er helemaal gerust op was/ ben maar volgens de doktoren en zusters ging dat geheel of in iedergeval grotendeels 'langs' de placenta. Ik ga er maar vanuit dat zij het wel weten wat ze voorschrijven ;)

16. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    amoxciline kan geen kwaad. Doxyciline wel.

Deel Deze Pagina