40+4 en het ineens zoooo zat!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jomy, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hai dames,

Ik wil nu toch wel even klagen hoor :p

Inmiddels ben ik 4 dagen overtijd en al die tijd heb ik geroepen dat ik uitging van 42 weken want 'dan kon het altijd meevallen'. Ondanks dat ik door rug en bekken klachten al een tijd thuis zit heb ik me al die tijd super vermaakt, afgelopen vrijdag controle gehad bij de vk en toen zei ik nog: we wachten het rustig af, ik wil het liefst dat het spontaan begint (geen strippen, inleiden). Maar sinds gister en vandaag ben ik het zooooooo zat!!

Ik heb het helemaal gehad en ben echt stront chagrijnig, weet ook niet wat het is. Ik heb wel al een paar dagen een beetje zeurend gevoel onderin in mn buik maar that's it.

Bij de laatste controle hebben ze het alleen erover gehad wanneer ze uiterlijk in gaan leiden (over 10 dagen) maar niet over strippen ofzo. Wat ik nu misschien toch wel wil? ;) Is het raar dat ze hier nog niet over begonnen zijn of niet altijd vanzelfsprekend? Moet ik hier zelf om vragen?

Succes voor alle anderen die ook op hun weeen wachten :p

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou het gewoon even noemen hoor bij de vk. Hier deden ze het pas na 41 weken als je wilde (ik wilde het niet :p). Maar heel herkenbaar hoor dat het zat zijn. Alles is er waarschijnlijk al een tijdje klaar voor, je lijf is op, je wil het kindje zien etc etc.. Maar houd je eraan vast dat het echt niet lang meer kan duren! Anders nog wat leuke dingen proberen te doen die nu nog makkelijker kunnen? Bijv rustig etentje met je partner, bezoekje bij vriendin/familie, ronddobberen in het zwembad of weet ik wat hihi. Maak nog wat foto's van je dikke buik, lees een boek, filmpje kijken?

Weet dat het lastig is hoor want je wilt gewoon bevallen zijn en genieten van je kindje, maar houd nog even vol..

3. Jomy

Jomy Niet meer actief

Thnx voor je bericht. Nou leuke dingen doe ik genoeg, daarom vermaakte ik me ook nog wel prima. Maar sinds gister heb ik t ineens helemaal gehad, misschien dipje? Maar word ook echt gestoord van iedereen om me heen, ookal bedoelen ze het goed :) Maar vanaf 38 weken krijg ik al steeds apps, fb, telefoontjes, etc met of er nog niks is. Hallo, ik ben nog niet eens uitgerekend. Maar nu ik inmiddels over tijd ben, ben ik s ochtends eerst een half uur bezig met iedereen antwoord geven. En dan van die mensen die 10 apps achter elkaar sturen: En, en, ennnnnn? Nooooooog niks? Of als je niet reageert, gelijk: je bent in het zh he...

Grrrrr.... gek word ik er van! Maarja, ze bedoelen het goed denk ik dan maar. Wat dat betreft is het wel heerlijk om iets voor je uitgerekende datum te bevallen, dat het voor iedereen onverwacht is :p

Maar goed, we wachten maar weer verder. Maar zegt die menstruatie krampen en zeurderig gevoel jou wat?

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Niks zo irritant als mensen die blijven vragen of er nog niets gebeurt is. Morgen gewoon terugappen dat ze het horen als er wel iets gebeurt en dat als ze het nog een keer vragen ze het ook niet horen als het wel geboren wordt.;) Dat zal ze leren.

Sterkte met wachten, die laatste loodjes duren erg lang. Geen signalen zegt trouwens niets. Bij beide bevallingen braken bij mij opeens de vliezen. Bij de tweede zelfs terwijl ik stil in bed lag. (en die keer kwam er natuurlijk wel een grote golf water uit. De eerste keer drupte het alleen.) Beide keren duurde het daarna nog een aantal uur voordat de weeen echt begonnen. Geen gerommel betekent dus niet perse dat het nog lang duurt. Sterkte!

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ooo ik herinner het me nog goed. (pas 2 maanden terug) Wat vervelend als je over je uitgerekende datum heen gaat! Ik ben bevallen met 40.4. Had ook geen tekenen en dacht al dat ik tot 42 weken zou doorlopen. En toch, opeens had ik een natte onderbroek en begonnen na een uurtje de weeën. :-D Ik heb nooit een voorwee gehad.

Mijn zus is vandaag bevallen. Die is 3 weken korter zwanger geweest dan ik. Heerlijk lijkt me dat! Maar ja... Je hebt het niet voor het kiezen!

Succes nog even! Het kan zo gebeuren (of nog even duren helaas...)

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    O ja, ik was ook niet meer te genieten. Ik was het zo zat.

Ik heb toen zelf bij de verloskundige gevraagd om te strippen. Dat zouden ze doen, maar de nacht ervoor begonnen de weeën. Bij ons kan je gewoon tijdens je controle aangeven dat je gestript wilt worden zodra je bijna 41 weken bent. Het schijnt niet zo lang te duren. Ze willen anders vast wel even tijd vrij maken voor je!

7. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    WHAAAA, zo herkenbaar!! Echt SCHIJTIRRITANT. Pardon my French.. En ik maar aan blijven geven dat ook al komt die kleine, dat ik het dan ook niet direct zal laten weten. It's me-time mensen, één keertje in mijn leven gaat het helemaal alleen om wat mijn lief, de baby en ik willen. Als zij er een kind uit moeten persen mogen zij lekker weten hoe ze het aanpakken. Ggrrrrr.. *Schakelt de zwangere-vrouwen-b*tchmodus uit*

Hey maar Jomy, je kunt je vlos toch vragen je te strippen? Baad het niet dan schaad het niet, zeker niet omdat het al bijna je tijd is en wie weet zet het wel wat in werking?

Overigens pas ik de 42-weken-tactiek ook toe.. Works like a charm ;) tot nu toe... :)

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Pfff zo herkenbaar! Appjes als:'hoe gaat het?', zag ik nog wel als interesse, maar appjes als: 'en en Ennn????' Of: 'je ligt vast al te genieten' of 'is ie er allll??????' Pffff, alsof ik het die mensen ben vergeten te vertellen ofzo? De mensen die tot het mega irritante toe bleven appen, hebben lekker na de bevalling nog niet zo veel van mij gehoord. De mensen die geduld hadden en normaal interesse toonden, heb ik veel meer zin om zo nu en dan eens wat leuke fotos te appen etc, merk ik.

Ik ben wel gestript, vanaf 40+2 en 4x in totaal zelfs. Met 41+3 pas bevallen. Die laatste 2 weken leken langer te duren dan de hele zwangerschap. Sterkte met afwachten..... Je bent er nu echt bijna gelukkig! Al lijkt het eeuwig.

9. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    De eerste dag dat ik het echt zat was (Koninginnedag vorig jaar) begon 's nachts de bevalling. 'S ochtends waren we al ouders geworden, dus misschien is dit bij jou ook wel? Ik hoop het voor je!

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Bij mij was dat idd ook, op het moment dat ik het ineens echt zat, begon al heel snel de bevalling, beide keren! Dusse.... Succes!!

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik zat ook al te denken, kan best een teken zijn dat je het zat bent. Maak je het ondanks alles toch zo aangenaam mogelijk en hopelijk ben jengauw aan het bevallen!
    Enne, reageer je chagrijn lekker af op die stomme berichten, hihihi. Zo raar, alsof je niet zo blij bent met je kind dat je dat iedereen meteen wil vertellen!

Nou succes nog en hopelijk lees je dit met je baby in je armen!

12. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja de social media is allemaal leuk tegenwoordig maar op dit moment vreselijk irritant!! Ik heb ook dan echt niet meer op iedereen gereageerd hoor. En degene die blijven appen gewoon een snauw gegeven, daaaag... Moeten ze ook maar ff nadenken voordat ze 10 apps achter elkaar sturen.

Ik moet overmorgen weer naar de vk, ben dan 40+6. Maar vind het maf dat ze het nog niet over strippen gehad heeft, doet elke vk dat zowiezo? En als ik ernaar vraag, kan dus zijn dat ze dat gelijk doet? Of moet je dan weer speciaal een afspraak ervoor maken?

Grappig dat de weeen bij jullie kwamen op t moment dat jullie t zat waren, ik hoop vannacht ook op dat geluk :p

13. Jomy

Jomy Niet meer actief

Haha helaas nog geen baby te bekennen. Wel nog steeds dat zeurderige gevoel in mn onderbuik :( en net bovenop mn buik ook steeds heel maf gevoel, soort tinteling als het slaapt ofzo???

We wachten nog maar af, ik word op t moment echt gek van mezelf want zit overal op te letten. Ben normaal helemaal niet zo'n zenuwpees/ongeduldig. Maar iedereen lijkt je wel op te jutten ofzo, 2 dagen terug was ik nog heel positief en had ik nog alle tijd...

14. martientje2905

5 sep 2011
    43
    0
    0
    verloskundige kan gewoon ''strippen'' tijdens je controle. Is in een minuutje gebeurt. Ik had al 2 weken last van gerommel, en ben met 39.1 gestript en toen kwam de bevalling op gang.

Succes!!!!

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik kan je volledig begrijpen, ben zelf bevallen bij 40 + 6 en was het ook zat! Toen ik 5 dagen overtijd was naar de gyn gegaan en had nog niets opening en het kindje was ook nog niet ingedaald. De dag erna ben ik bevallen, ineens kwamen de weeën op en alhoewel hij nog niet ingedaald lag is de bevalling zeer snel gegaan. Om 12.30u het ziekenhuis binnengegaan en om 17.30u was hij al geboren. Bevalling uiteindelijk maar een half uurtje geduurd.
    Ik zou rustig afwachten, het kan ineens heel snel gaan.

16. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Vanaf week 38 zit je te wachten en te wachten.. Toen na week 40 dacht ik: die komt niet meer en was ik het opeens zooo zat. Een dag voor de uitgerekende datum stond ik nog te springen enz maar daarna.. Pff! Strippen lukte niet (bm nog te diep) en met 41.4 pas geboren. Vraag niet hoe, laat ik zeggen dat hij eruit getrokken moest worden want hij wilde echt niet! (Tot de laatste minuut nog zn schouders inzetten, de boef!)
    Dus als ik niet was ingeleid zat hij er nog haha!
    En die stomme mensen op fb en whatsapp, grrr
    Ik had mn status veranderd in: NEE, nog steeds zwanger!

17. Loppie

Loppie Lid

1 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    haha heel herkenbaar! Zit ook op het wachtbankje in de hoop dat er wat gaat gebeuren...

18. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

De 42-tactiek kan ik ff niet meer vinden momenteel pfffff......
    Ben nu 3x gestript en gisteravond om de 7/8 minuten weeen maar toen ik naar bed ging was het over... Wist zeker dat ik zou bevallen vannacht!!! Heb echt een K*dag vandaag. Ga nu maar een rondje lopen via de ijscoboer :p Wie weet helpt het hihi

19. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook met 40 + 4 dagen bevallen, ik was het ook heel erg zat. Ik kon amper lopen omdat ik het hoofdje van mijn zoontje heel erg voelde aan de onderkant en dat deed erg pijn. Ik zou inderdaad alles wat je te vragen hebt gewoon vragen, wat bij mij helpt is vooraf even een lijstje maken want bij mij is het altijd zo dat als ik van tevoren wel alles weet wat ik wil vragen maar als ik bij de verloskundige zit dat ik dan de helft weer ben vergeten.

Succes!

20. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Ik had de rest even gemist geloof ik. Je kan er ook voor kiezen om niet te reageren op al die berichtjes. Ik werd de vorige keer ook elke dag gebeld door mijn vader onder het mom van ik moet mijn beltegoed opmaken, jaja. Ik vond het echt irritant en ik heb dat ook gezegd, het is lief dat je elke dag belt maar ik wordt er zelf niet vrolijker van. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.

Over je menstruatie achtige pijn, ik heb dat nu ook al ruim een week en ben net 38 weken. Het komt en het gaat...

Deel Deze Pagina