Ik ben bezig alles te wassen voor de baby. Ik vraag mij af of ik het volgende ook moet wassen: knuffels boxkleed dekentjes voor ledikant Ik heb tot nu toe alleen het beddegoed en kleertjes enzo gewassen. En als je knuffels hebt waar geen waslabel op zit, kan je die dan toch wassen of hoe doen jullie dat? Worden knuffels trouwens niet heel lelijk in de wasmachine? Groetjes Irene
Ik heb ook alleen alle kleertjes en lakentjes gewassen... Ben niet van plan om de knuffels te wassen ook het boxkleed en speciaal inwikkel doek was ik niet (idd ze worden niet mooier van wassen, ze stinken niet en mijn baby komt er toch niet "bloot" mee in aanraking)
knuffels,dekentjes,boxkleed was ik niet. de rest heb ik wel gewassen, kleertjes,hydrofiele luiers,washandjes,badcape,lakentjes,slabbertjes
zit ook te twijfelen of ik knuffels, boxkleed en dekentjes voor het ledikant zal wassen. Heb 2 dekens van Prenatal en daar zit een label aan waar op staat dat ze het wassen een soort van badstof worden? Nu is het meer een soort fleece-stof.... Maar badstof dekens heb ik nog nooit gezien...
Ik heb 4 fleece dekentjes... waarvan ik er 2 wel heb gewassen... ze zijn nu idd een stuk minder mooi en minder zacht, ze krijgen allemaal van die pluis bolletjes erop daarom was ik de speciale inwikkel doek en zo niet die zijn ook van fleece.
Ik heb de knuffels niet gewassen, wat ik wel heb gewassen: Badcapes Hydrofielluiers Kleding Rompertjes Spuugdoekjes Lakentjes Dekentjes
Hier ook alle kleertjes gewassen, lakentjes, hydrofiel luiers enzo. Maar idd niet de deken of knuffels. En boxkleed heb ik nieuwe laten maken door me schoonmoeder denk dat die hem wel wast voor me.
zal nog eens kijken of ik de dekentjes dan wel was, ze zijn nu zo lekker zacht en mooi, zou het wel jammer vinden als er allemaal puisbollen opkomen...
Ja ik ben zelf ook bang dat de dekentjes lelijk worden. Ze waarschuwden me al in de Prenatal dat ze er na het wassen anders uitzien. Jammer hoor. Dus die was ik maar niet geloof ik!
Heb prenatal dekentje wel gewassen het is nu een andere soort stof maar vind het niet echt heel lelijk staan hoor. Als ik mij bedenk ( dekentje zit niet in plastic verpakt ) maar ligt in het rek hoeveel mensen het staan in en uit elkaar te vouwen. doe ik het toch liever wasssen. ben niet snel vies uitgevallen maar voor beebje liever niet. LIEK
@Lieke: Op hoeveel graden heb je het prenatal dekentje gewassen? En gewoon met wasmiddel en wasverzachter?
heb het uitbesteed aan schoonmoeders Dus zal het ff moeten navragen bij haar keej? Ze heeft het daarna wel in de droogtrommel gehad op de koude stand. Pb mij ff anders vergeet ik het nog..keej? LIEK
ik zou geen wasverzachter gebruiken want dan is het hele effect van het wassen ook weg. wasverzachter is niet goed voor je beeb. Maar tussen het dekentje en de baby zit toch een laken? dan hoef je de deken volgens mij niet te wassen. Om mijn wikkeldeken van fleece (van lodger) staat dat je hem koud moet wassen 1e keer. fleece gaat idd snel pillen. Ik was fleece altijd op 30 graden en da kort programma, het is meer voor de frisheid het is niet echt vuil