Kindje NOOIT fles gehad??

Discussie in 'Voeding' gestart door bolkje, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

krijgt jouw kindje wel eens een fles?

1. Ja

2. Nee, mijn kindje heeft nog nooit een flesje gekregen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad zonde (en slechte voorlichting)

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Zit er in een fruithapje alcohol? :$

Er wordt zoveel gezegd dat alcohol zo slecht is, dat het me verbaast dat je alcohol mag drinken als je borstvoeding geeft. Ben eigenlijk ook bang dat ze over een paar jaar zeggen, dat je toch niet mag drinken.

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fruit gist, dus daar ontstaat inderdaad alchol.

Bronnen:

http://www.eurolac.net/upload/documenten/pdf/alcohol.pdf

Breastfeeding and Alcohol : KellyMom

https://www.borstvoeding.com/aanverwant/alcohol/alcohol.html

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ja hier, bijna 2 jaar bv, wanneer ze maar wil.
    en nee, ik ben geen geitenwollensokken type hoor! Het lijkt mij gewoon het beste voor mijn kind. Ze is op het moment echt verslaafd. :$

5. Er zijn ergere verslavingen ;) (zoals mijn chocolade-verslaving :( )

6. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Hier ook nooit een flesje gehad.
    Ik was inderdaad thuis en beide kids hebben bijna 2 jaar bv gehad.
    Kinderen gingen gewoon overal mee naar toe. Geen gedoe met flesjes, poeder, etc. Kind aan de tiet en klaar :)

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf nog nooit de fles gegeven overigens, dat snapt ie niet :D

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier noodzaak ivm werk maar anders had ik ze t ook aangeleerd. Ik heb t wel nodig om af en toe even weg te zijn.

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook wel inderdaad.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ook. Maar dat deed ik op een gegeven moment ook gewoon hoor, na zo'n tijd was mijn productie zo stabiel dat ik makkelijk een keer kon overslaan. Ik ben juist iemand die ook tijd voor zichzelf nodig heeft.

11. adi

adi Niet meer actief

Als je het lang genoeg laat staan komt het er vanzelf in :D
    Denk aan het ontstaanproces van diverse wijnen ;)

12. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    hahahaha, heerlijk wijntje voor de kinderen :D

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    #33 Zoe123, 26 feb 2015
    Laatst bewerkt: 26 feb 2015

14. Dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook af, Zoe123... ;)

Ik werd zelf namelijk ook eens geitenwollensokken moeder genoemd, dus volgens mij zijn mensen er zelf ook nog niet echt over uit wanneer je dat bent :(

15. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik aan het werk ben krijgt mijn dochter de fles, maar daarnaast ook nog regelmatig. Zelf drinkt ze net zo lief uit de fles als aan de borst, vaak gaat de fles nog net iets makkelijker zelfs.

Bovendien kolf ik vaak meer dan dat ze drinkt en heb ik dus een behoorlijke voorraad melk in de vriezer: heel makkelijk als ik eens spontaan erop uit wil zonder kind of als ik zin heb in een wijntje (of twee).

Zelfs als ik helemaal niet zou werken zou ik het nog steeds fijn vinden om een voorraadje melk te hebben en mijn baby te leren uit de fles te drinken. Ik zou me er toch niet lekker bij voelen om geen back-up te hebben, ook voor bijvoorbeeld ziekte of andere onvoorziene omstandigheden.

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik ben absoluut geen geitenwollensokkenmoeder zoals hierboven genoemd werd. Geen leuke opmerking..
    Maar mijn zoontje heeft geen fles gehad. Hij was een echte flesweigeraar.

Enja ik ben aan het werk gegaan met 6 maanden. Ons zoontje kreeg afgekolfde melk in een bekertje waar hij slokjes uit nam met hulp dat wel, tuitbekertje, rietjesbeker. ging allemaal goed..

Ik heb ook gewoon alcohol gedronken. Als je er bepaalde tijd tussenlaat kan je kindje gewoon weer aan de borst. Per glas 2/3 uur, was de richtlijn. Er zijn er zelfs die het nog minder streng aanhouden. Alcohol verdwijnt uit je bloed dus ook uit je melk. Dan hoeft je echt niet af te kolven.
    Ik heb dat alleen gedaan toen ik met 8 maanden een heel weekend ben weggegaan. Lekker wijntje gedronken en dat afgekolfd en weggegooid. Ik vond het wel spannend of meneer genoeg melk binnen zou krijgen met melk uit een bekertje. maar dat ging goed.

Ik vond borstvoeding ideaal, geen gedoe met opwarmen van flesjes, dat schoonmaken en dergelijke. Al vond ik het de eerste maanden ook wel zwaar dat hij met geen mogelijkheid uit een flesje wilde drinken. En ik niet een hele dag weg kon. Maar goed als je je erop in stelt en weet dat je kindje anders honger heeft. Dan is een paar uur weg ook voldoende. En anders gewoon de kleine mee.

17. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Nooit.

Dus ben ik kennelijk een geitenwollensokkenmoeder.

Lekker opruiend topic weer Bolkje.

18. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Mijn jongste kinderen hebben nooit uit de fles gedronken. Wel geprobeerd bij de een na jongste en zij weigerde. Bij mijn jongste heb ik het helemaal overgeslagen. Aangezien ik nu niet werk, kan dat ook.
    Ik neem hem gewoon altijd mee.
    Alcohol drink ik wel, wel afgemeten en max 150ml wijn, zodat ik precies weet hoelang ik moet wachten voordat ik weer kan voeden.
    En niemand die mij ziet zou mij een geitenwollensokkentype noemen hoor :D

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Bolkje zegt toch niets? Hoezo opruiend??

Ja mijn zoon krijgt de fles😇 en kunstvoeding.. Overigens krijgt hij ook diksap uit de fles. Open beker, rietjesbeker weigerd hij(11mnd)

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Mijn dochter heeft in de kraamweek 2 dagen lang wat kv bijgekregen met de fles. Achteraf was het medisch gezien onnodig. Het had zelfs mijn borstvoeding om zeep kunnen helpen als ik niet uiteindelijk toch wel heel goed had geweten waar ik mee bezig was.
    Toch heb ik er geen spijt van, want wij waren emotioneel aan het doordraaien en de kv heeft ons toen voor dat moment gered. Toen ik iets meer bij mijn positieven was en ook flinke stuwing kreeg, heb ik de kv in een dag afgebouwd.

Vanaf een week of 5 later kreeg Raketje af en toe afgekolfde melk in een flesje om te "oefenen" voor dat moment dat het eens nodig was een flesje te geven. Dat moment is nooit gekomen. Uiteindelijk heb ik de kolf aan de kant gegooid omdat het dubbel werk was.

Deel Deze Pagina