Hallo allemaal.. mijn jongste is nu ruim 5 maanden en komt nog heel vaak voor voeding... Sinds ik weer aan het werk ben vindt ik dit erg moeilijk vol te houden. Daarom krijgt hij sinds een week of 3 de laatste voeding een fles 150/5 (ik kolf deze voeding dan zelf ook af, kolf dan eigenlijk maar 60 cc maar dat komt ook omdat kolven heel moeilijk gaat) ... Daarnaast ben ik deze week de voeding van 11 uur in de ochtend ook aan het afbouwen, omdat het kolven op mijn werk gewoon echt niet gaat... ik zit niet rustig (in de douche van de gymdocenten ) en krijg er gewoon niks uit... dus hij krijg nu bv in de ochtend, dan een fles rond 11,12 (wanneer hij komt, weer 150/5) en dan de volgende voeding weer bv, rond 3 uur (ik werk namelijk 3 dagen tot 2 uur, en ben dus eigenlijk altijd op tijd thuis voor deze voeding) ... ... probleem is, ik legde hem net op de weegschaal... en hij is de afgelopen 3 weken als een dolle gegroeit .... hij is nu 7,8 kilo (3 weken geleden ongeveer 7...) ... maar hij blijft snachts dus voor heel veel voedingen komen.... na die fles komt hij gelukkig meestal om 3 uur (daarvoor was het echt elke 2 uur) .. dus dan kan ik even 4 uurtjes slapen. ... het ziet er nu ongeveer zo uit: 7:30 bv 11:00-12:00 fles 150/5 3:00 bv 5:00 bv 7:00 bv 8:00 bv 11:00 fles 150/5 (ik kolf 60 cc) 3:00 bv 5:00 - 6:00 bv ... erg veel dus.... wat is nu verstandig om te doen? Dat kolven overdag wil ik niet meer... en die paar uur slaap in de avond heb ik echt nodig als je daarna voor een groep met 30 pubbers moet staan... wie heeft er adviezen?
Volgens mij kan het niet zo zeer aan de voeding liggen dat je kindje snel groeit. Soms hebben ze gewoon ineens een groeispurt. Baby's geven zelf heel goed aan hoe veel ze nodig hebben. Minder geven kan natuurlijk, maar teveel krijg je er niet gauw in. Mijn zoontje is nu 4 mnd en weegt iets meer dan 8 kg, terwijl hij bij de geboorte 'gewoon' 7 pond woog. Mijn dochter woog krap 6 bij de geboorte en heeft verder de gemiddelde lijn gevolgd. Beide kregen 2 mnd bv, daarna kv. Groei gaat toch verschillend. Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Als kolven niet meer lukt en je hebt er verder vrede mee dan kun je natuurlijk overstappen op kv, daar groeit je kind niet meer of minder van. Van bv groeien ze juist vaak in het begin meer.
ik denk toch dat het nu echt veel te hard gaat.... hij is deze week 400 gram gegroeit... dus ...... kan geen honger zijn... dus de avondfles ga ik vandaag niet doen... kijken of het een verschil maakt!
Hallo allemaal, Ik heb mijn topic laten verplaatsen. Vandaag woog meneer 7,940 op onze weegschaal .... ik probeer zo min mogelijk fles bij te geven, sinds zaterdag 1x per dag... en het blijft zo hard gaan... maar zonder de avondfles komt hij dus wel 3, 4 x per nacht
Dan ligt het echt niet aan dat ene flesje KV hoor. Sommige baby's groeien nu eenmaal hard, ook op bv. Je hebt gewoon slagroom Bel anders het CB of een lactatie kundige voor overleg/tips
misschien/?? ... in het begin had ik juist weinig productie dus meneer heeft nogal een rare groeicurve. In de eerste maanden zakte hij van boven de +1 (4200 geboortegewicht) naar 0 ... en nu gaat hij denk ik weer terug richting de +1?? misschien ga ik morgen even naar het inloopspreekuur hier.