Kindje nummer 3 wanneer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chantallcindy, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Onze oudste is bijna 2.5 en de jongste 9 maamd

Ze schelen dus niet zoveel.

Het kriebelt zo voor een 3de.

Maar miss beter wachten tot de oudste naar school gaat.
    Wat denken jullie ?

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ik denk dat niemand je daarin echt kan adviseren. De 1 zal zeggen dat ze het fijner vind om de oudste op school te hebben en de ander zal dat niet vinden.

Ik ben die laatste. Onze oudste is nu 2,5 en de 2e is 14 maand. Over 3 maand ben ik uitgerekend van nr 3. Ik vind het fijn dat ik geen rekening hoef te houden met de voedtijden, omdat ik de oudste naar school moet brengen.

Nou is dat natuurlijk niet de reden dat we zo snel voor een 3e zijn gegaan. Wij hoopten altijd al niet te veel verschil tussen de kinderen te hebben.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Dat kun je inderdaad alleen zelf bepalen. Niks is 'beter'.
    Alles heeft zo zn voor- en nadelen. Ik vond/vind het heerlijk dat er een groter leeftijdsverschil tussen nr 2 en 3 zat. Al heb ik daar niet bewust voor gekozen, maar de omstandigheden.
    En wat de een een nadeel vind, vind de ander helemaal geen probleem. Ik vond het bijv heerlijk om weer terug te gaan naar het baby-tijdperk, terwijl iemand anders z.s.m. 'uit de luiers' wil.
    Ik vind nu bijv een baby en een dreumes/peuter managen veel lastiger, terwijl iemand anders zn hand er niet voor omdraait.

Ik zou zeggen: kijk wat jullie willen. :)

4. 1548

1548 Niet meer actief

Zoals hierboven ook aangegeven, hier zal iedereen anders over denken.

Ik moet het nog even afwachten maar voor mijn gevoel nu, sluit ik mezelf aan bij Eppo82.

De oudste is 7 en de jongste wordt in januari 6 jaar. De gedachte dat er over een aantal weken weer een klein hummeltje in huis is, lijkt mij heerlijk. Het zal druk zijn, ik moet bijv. 4 x per dag op en neer naar school en op mijn werkdagen moet ik de oudste 2 naar school brengen en de jongste naar de opvang maar dat is hopelijk een kwestie van wennen aan een nieuw ritme.

De kinderen zijn dolenthousiast en bewust bezig met de zwangerschap en de komst van een klein broertje of zusje. Of ze de komende 10-15 jaar aansluiting vinden is maar afwachten. Dat was voor ons eerst de reden om niet voor een 3e te gaan, wat als het leeftijdsverschil te groot blijkt te zijn maar uiteindelijk toch besloten er voor te gaan.

Maar zo kan ik ook begrijpen dat Elsa86 voor een klein leeftijdsverschil kiest. En is voor de kinderen misschien ook wel leuker.

5. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ja klopt ook wat jullie zeggen.

We moeten samen ons gevoel volgen

6. jabest

jabest Niet meer actief

Ik heb hetzelfde als jij hoor Chantallcindy. Mijn oudste is 2 jaar en 3 maanden en mn jongste 11 maanden. Hier kriebelt het ook ontzettend voor een 3e, maar wij wachten zeker nog tot de jongste 1,5 is voor we eraan gaan beginnen. Aan de andere kant wil ik graag nu, dan is die babytijd ook weer sneller voorbij, maar we merken gewoon dat we best wel vaak moe zijn met die 2 kleintjes. Rationeel dus beter voor ons om nog even te wachten.

7. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ja idd wij wachten waarschijnlijk tot april volgend jaar is even wachten .aar goed. Wachten meer dan waard

8. auroraa

auroraa Niet meer actief

Dat is heel persoonlijk denk ik. Ik heb 2 kinderen thuis. De oudste gaat over een jaar naar school. Ik sluit een 3e kindje niet uit maar ik vind het nu al zoooo druk, ik zou echt niet weten waar ik het zoeken moet met 2 kinderen en een baby thuis. Sinds mn jongste loopt (inmiddels rent ze) kom ik echt handen te kort

Deel Deze Pagina