Vrijdag trouwen... Jeeej. Maar nu schieten me toch een paar praktische dingen te binnen zo last minute. zoals; wat te doen met zoontje? We zitten gelukkig niet ver van huis, maar ja. Vriend en ik zijn wel beide van plan iets te drinken (nu is dat in vriend zijn geval wss niet veel), maar ik zal best aangeschoten zijn. We zijn wss pas rond half 2 de locatie af en dan zitten we ook nog met de spullen die mee naar huis moeten en natuurlijk is zoontje de eerste prioriteit, maar het word wel lastig. Nu is het sowieso afwachten wat zoon gaat doen. Het is namelijk een lange dag en rara, niemand gaat eerder naar huis of zou hem nemen om te logeren. Dus... wat deden jullie met je kinderen op de bruiloft? Wat als ze moe werden? Wat qua logeren of bleven ze gewoon thuis? Hoe deed je opletten terwijl je zelf zo in de 'spotlight' staat? De ceremoniemeesters hebben namelijk al te kennen gegeven s'avonds buiten dienst te zijn. Idd ivm met eventueel drank in het spel...
Vraag of één persoon die dag de verantwoording kan nemen over je kindje. Iemand die je kindje natuurlijk kent en vertrouwd.
Wij nemen hem mee als het mag...tot nu toe 1 bruiloft gehad en daar mocht ie mee. Maar wij nemen hem sowieso overal mee heen waar het kan ook al is het nachtwerk...beetje portugese mentaliteit tenzij het echt niet anders kan.
Lastig hoor. Kun je geen oppas van een vriendin ofzo vragen voor ee avond? Lijkt me voor je zoontje ook niet fijn om de hele dag bezig te zijn en voor jou lijkt het me ook niet fijn, want je gaat je er toch zorgen om maken terwijl je natuurlijk ook moet genieten!
ben ik heel stom als ik het beetje raar vind dat je juist aan zoiets nu pas denkt??? een buurvrouw? heb je geen oppas die evt met hem naar huis kan?
Vrienden van ons hadden een bedje bij de garderobe gezet en de ceremoniemeester de babyfoon gegeven. Kind heeft de hele avond geslapen in de herrie. In geval van nood zou er een oudtante met hem naar huis gaan. Veel geluk en plezier vrijdag!
Nee, dat hij mee zou gaan is sowieso de bedoeling. Dat hij (zo lang mogelijk) blijft ook. Desnoods parkeren we een campingbed in de zaal of lekker onderwets op de stoelen, maar ik zit in mijn maag met wat ik doe als we naar huis gaan. Hij kan met mijn ouder mee, maar vader drinkt wss een paar biertjes en voel me er niet prettig bij als hij dan naar huis gaat.
Heb je nog een kinderwagen? Weet niet hoe oud je zoontje is. Je zo hem gewoon kunnen laten rondlopen en geloof me iedereen let toch automatisch op de kleine en tegen de tijd dat de meeste wat gedronken hebben zal je zoontje zo moe zijn dat hij eventueel in de kinderwagen in slaap valt en daar in laten zitten dan? Mijn broertje was 3 en bij mijn communie toen was hij zo moe dat hij op de stoel in slaap was gevallen tot het einde. Het is maar 1x dat je trouwt he (normaal gesproken) Veel plezier alvast vrijdag wordt ook nog eens goed weer.
Je gaat vrijdag trouwen en hebt geen oppas voor je zoontje? Jullie willen dan met kind rond 01.30 vanaf de locatie in beschonken toestand naar huis? Ik hoop dat ik het helemaal verkeerd begrijp. Ik zou zoon overdag toevertrouwen aan oma, tante,oppas o,i,d en zorgen dat er een oppas is die hem in de avond thuis is bed legt en wacht tot jullie er zijn
maar jullie moeten toch ooknaar huis> en neem aan dat jullie toch ook niet met een dronken kop de auto igaan?
Kun je iemand 'regelen' die er speciaal voor hem is? Een vertrouwde oppas? Die zou dan eerder naar huis kunnen als hij echt te moe wordt.
om die reden geven wij de dag erna pas een receptie. Ik ga 6 sept trouwen en wij doen het zo trouwen etentje manlief en ik hotel dochter slaapt bij mij moeder. Dag erna om 4 uur receptie .... dus wij hebben er wel over na gedacht, En anders toch een oma opa tante of oom vragen of je zoontje onder hun hoede kan blijven en des noods daar slapen...
Mijn ouders hadden mijn dochter onder hun hoede en wij sliepen op de locatie. Mijn ouders hadden ook een appartementje daar en hadden een babyfoon mee. Wij konden met haar knuffelen en dansen zo veel als we wilden maar hoefden niet op haar te passen, gelukkig. Op die dag wil je graag je handen vrij hebben. Moet wel zeggen dat we trouwdatum en locatie op mijn dochter hadden afgestemd: ze was anderhalf en kon dus lopen en mee spelen op haar manier en ze sliep goed. Ook hadden we voor alle gasten slaapruimte gereserveerd zodat niemand oppasproblemen had.
Kinderwagen; Ja die gaat mee. Ook om het lopen wat die dag nog gaat gebeuren hoor. Taxi gaan we sowieso terug, ookal is het 3 straten verderop. Hij heeft helemaal geen oppas. Ja familie, maar die zijn allemaal aanwezig op de bruiloft zelf. Eigenlijk is het al die tijd gewoon de bedoeling geweest dat hij gewoon mee naar huis zou gaan, maar vraag me nu pas af of dat wel praktisch is. Begrijp me niet verkeerd; Hij kan altijd wel ergens terecht hoor, maar pas tegen 1nen sowieso.
Ik zou of niet drinken of een logeeradresje zoeken. Ik zou zeker weten niet allebei drinken als je zoontje thuis slaapt . Dat vind ik zowizo erg gevaarlijk en zielig . Bedoel je half 2 snachts ? Vind het ook erg lastig want de opasmogelijkheden zijn waarschijnlijk aanwezig ? Het is inderdaad een optie om iemand daar de verantwoordelijkheid over je kindje te geven , mits het iemand is die niet drinkt . Verder zal de bruiloft veel om hem draaien. Mijn tante trouwt over 2 weken en heeft 2 wat grotere kinderen , van 4 en 7 . Zei geeft het erg kindvriendelijk . Het trouwen houd ze maar 20 minuten en daarna een buffet in een stal , met een boerderij erbij enzo . En ook zei had het er vanmiddag over dat de kids in de Spotlight komen te staan ipv hun zelf . Ik zou er zowizo een kindvriendelijke bruiloft van maken en het leuk maken voor zowel je zoontje als jullie zelf .
Sorry begrijp nu pas dat je zelf trouwt hihi. Ehm beetje laat om te bedenken wat je met je kind doet toch Heb je geen buren die hem mee terug zouden kunnen nemen of zoiets?
Ja wat jij zegt is ook wel waar natuurlijk. Het is een zaal met 140 man aan familie en een stuk of 20 kinderen. Is een speciale kinderhoek en ons kent ons, dus iedereen let vast wel op. Misschien moet ik me niet zo druk maken en gewoon zijn beloop laten... hij heeft het vast naar zijn zinnetje.
Voordat iedereen denkt dat we laveloos zijn; Vriend drinkt minimaal hoor! Die heeft in 5 jaar misschien 3 keer een paar drankjes op, dus die is snel klaar en heeft dan geen trek meer.