Mijn man wil de kleine bij ons op de kamer leggen in het begin. Ik ben er nog niet helemaal overtuigd van
hier wel bij ons op de kamer in wagenbakje, maar alleen s'nachts overdag gewoon in wiegje op eigen kamer...
dochterlief heeft meer dan jaar bij ons op de kamer gelegen.. en volgende gaat weer op onze kamer vond het erg gezellig... we konden gewoon praten/tv kijken... dochter sliep gewoon door.. en snachts hoefde we niet het bed uit.. omdat ik nog 2 tieners heb was het fijn omdat ze niet wakker werden van haar.
Ons kleintje komt wel bij ons op de slaapkamer te slapen straks. Zowizo de eerste weken, als mn man weer gaat werken gaat ze overdag wel op haar eigen kamertje want mn man werkt nachtdienst en slaapt dus overdag; dan kan ze niet op onze slaapkamer liggen want da's dan onrustig voor mn man als ik ze steeds kom halen enzo... Tenzij hij ze wel lekker bij zich wilt, wat ik me ook voor kan stellen. Mn moeder was er ook niet zo over te spreken, babies op je slaapkamer, ze zei ook "Gewoon gelijk op het eigen kamertje hoor, hebben jullie ook gedaan" maar ik wil ze lekker bij me hebben hoor!
Ons kleine meisje heeft ook ruim een jaar bij ons op de kamer geslapen,Het is ook uit bepaalde studies bewezen dat het wiegendood verkleint en ik vond het heel handig met bv geven. Ze slaapt nu al vanaf 15 maanden in een peuterbedje op haar eigen kamer zonder problemen. volg je gevoel!!!
Wij willen onze kleine meid ook de eerste tijd lekker bij ons op de kamer. We zien wel of het gaat en hoe lang, maar het gaat heel erg tegen mijn gevoel in om zo'n kleintje alleen te leggen. En ik wil graag borstvoeding gaan geven, dus dan lijkt het me wel makkelijk. Ik ben blij dat ik nooit heb toegestaan dat onze katten bij ons op de kamer slapen, hoef ik me daar iig geen zorgen om te maken
Hier een cosleeper dus baby ligt practisch in het bed. Bij de eerste was ik nog niet overtuigd maar de 2de heeft maandne bij ons geslapen en nu bij nr 3 zolang mogelijk denk ik. Lekker makkelijk dat ik in bed kan blijven voor voedingen enzo. De andere 2 worden snachts ook wel eens wakker ofzo dus elke minuut slaapt telt. Overdag kan hij dan afentoe eens in zn kamer ofzo... ga me nu nog niet druk maken over zulke dingen aan of afleren. Dat gaat straks ook weer heel gelijdelijk, bijna vanzelf.
Ook hier een wiegje aangeschaft (via MP) en onze Dummie komt straks lekker bij ons op de kamer. Mede omdat wij beneden slapen en de babykamer boven wordt gemaakt.. Dus als ik Dummie niet bij ons zou nemen moet ik 's nachts telkens naar boven lopen als ik wil kijken of alles goed gaat of BV wil geven (wat toch wel mijn planning is!) De poes heeft ook hier pech (al maakt ze weinig gebruik van de slaapkamer) maar die komt er niet meer in.. Ach, plek zat in huis!
eerste periode in een wiegje naast ons bed. Hoor steeds meer ervaringen, dat de moeder eerste weken toch heel slecht mobiel was. Dan is het wel handig als je er niet helemaal voor uit hoef. Andere kant vind ik het ook wel prettig. we hebben een ledikantje voor op de babykamer. Ik heb begrepen dat een babytje daar niet gelijk in mag slapen. Zodra dit wel mag dan zal de baby overdag en avond zoveel mogelijk in haar/zijn eigen bedje slapen. Betreft praten/geluiden, ik heb juist gehoord dat je daar geen rekening mee hoeft te houden. Kindje slaapt gewoon door, raakt gewend aan geluiden om zich heen en wodt dan niet bij ieder geluidje wakker.. Heb er zelf geen ervaring mee..
Wij laten ons kindje ook in het begin bij ons op de kamer.. en lijkt me dat ook wel handig, omdat ik bv wil geven. Daarnaast geeft het me eenm stukje rust, omdat je alles meteen hoort. Anders zou ik denk ik ook onrustig slapen...vooral omdat het allemaal nieuw is. (eerste kindje) .
Wij willen ons kindje de eerste periode ook op onze kamer.. Hij of zij krijgt gewoon zijn of haar eigen kamer maar we willen een extra wiegje kopen voor op onze kamer. Ik denk dat dit gewoon een keus is dat jullie moeten maken, daar heeft niemand iets over te zeggen naar mijn mening.
Hallo, Volgens mij is er niet iets echt beter dan de andere. Het is denk ik je eigen gevoel. Mijn dochter heeft het eerste half jaar bewust op mijn kamer gelegen. Al vond ik het zelf wel tijd voor haar eigen kamer, maar daar was haar vader het niet mee eens. Het half jaar daarna heeft ze uit noodzaak bij mij op de kamer gelegen (woonde op kamers). Vooral in het begin vond ik het heeeeel fijn! Deze komt zowiezo bij ons op de kamer tot hij/zij doorslaapt. Wij hebben 1 hele grote slaapkamers (waren er voorheen 2) en daar slapen alle kids.. Nu dus mijn dochter en stiefzoon als die er is en straks gaat de kleine er ook bij. Vandaar dat doorslapen voor die tijd echt een must is. Mijn dochter sliep van 7 tot 7 toen ze 8 weken was, maar het kan natuurlijk ook veeeel langer duren. We zullen het wel zien. Oh zowiezo vond ik het fijner als je bv geeft.
ik denk dat je gewoon moet doen wat jou gevoel zegt en niet naar je moeder moet luisteren het is jullie kindje en als jullie hem/haar op jullie kamer willen moet je dat ZEKER DOEN!
bij ons komt de kleine ook de eerste weken bij ons op de kamer. En hier ook het commentaar van mijn moeder. trek me er niets van aan, zij heeft het op haar manier gedaan en ik doe het op mijn manier!!
Hey Daan, Ons hummeltje komt ook lekker bij ons slapen. Wat meerdere hier al zeggen, het praten van jullie en alle andere geluiden die jullie maken wanneer jullie naar bed gaan, kan het echt wel hebben. Als je kindje beneden in de box ligt ontkom je er soms ook niet aan om te stofzuigen en heb je wwaarschijnlijk ook de tv/radio weleens aan wanneer het slaapt. Wij mogen het wiegje gebruiken waar ons nichtje ook in heeft gelegen. Als ze dat niet hadden aangeboden had ik er zelf 1 gekocht. Dat kan dan later ook weer doorgegeven aan je kleinkinderen. Ik zal er zelf niet snel voor kiezen om het in de wagenbak te leggen. Ten eerste, dan moet ik wel heel diep bukken om het er uit te halen, helemaal tijdens nachtvoedingen lijkt me dat niks. Ten tweede omdat ik het zo'n gesjouw vind om telkens dat ding naar boven en beneden te brengen. En ten derde, zo'n dun matrasje...? Het lijkt me niet echt comfortabel voor het kindje.... Maar goed, ik zou het lekker bij jullie op de kamer nemen! Lekker gezellig, dichtbij en makkelijk!
1e kindje niet nu de tweede straks wel, niet omdat rooming in zo goed is (is het wel natuurlijk) maar meer om te zorgen dat peuterpuber niet wakker wordt en weigert te gaan slapen
Hier ook het kindje in de eerste weken in onze kamer..geeft gewoon een zekerder gevoel..moet er niet aan denken om hem/haar s nachts in een ander kamertje te leggen in het begin..
Ons meisje slaapt niet bij ons in de slaapkamer, die is te lein. Ze slaapt in de woonkamer Doorslapen leren ze snel genoeg... Ze slaapt wel al in een ledikant omdat we geen ruimte hebben voor beide. In het begin sliep ze wel veens in de wagenbak tussen ons in op bed, maar dat was binnen een week over, dat wil niet met een bed van 1.50m breed...
Of je kind in de wandelwagenbak kan slapen, hangt ook van de wandelwagen af. De Bugaboo heeft een bak die niet goed los op de grond kan staan, dus van het onderstel af. Je kan m wel op het onderstel zetten natuurlijk 's nachts, maar weet niet of je dat naast je bed wil dan.
Wat trouwens een hele goede optie is als je je kleine de kinderwageninzet wilt laten slapen. Op de markt kan je matrasvulling op maat kopen. Als je dat op dezelfde maat koopt en je legt hem onder het standaard matrasje dan is er iets meer comfort.