Kindje op jullie kamer straks?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daan04, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    mijn schoonzus gebruikte trouwens een kattenmandje wel zo een van schuimrubber..die gevoerd is met stof en die bedekte ze dan met een dekbedje enzo en legde het tussen haar en haar man in naast hun hoofden zegmaar..zo kan het babietje er niet uitvallen en kan ook niet stikken door het dekbed..misschien wel een idee? zelfde idee als een wiegje op bed..

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    In een kattenmand?! Sorry maar dat is niet onze bedoeling:p. en ik hoef de kleine ook niet in bed... Maar wel dichtbij ons 's nachts.
    Ik ben ondertussen al druk aan het zoeken naar een leuk/goedkoop wiegje :).

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla heeft 2 maanden bij ons op de slaapkamer geslapen in een wiegje. Ging perfect. Ik vond het een heel fijn idee om haar zo lekker dicht bij me te hebben. Ik moest er niet aan denken dat ze daar zo moederziel alleen in dat grote ledikant op haar eigen kamer had gelegen, terwijl ze net 9 maanden lekker warm en veilig in mijn buik had gezeten. Ze werd overigens nergens wakker van hoor. Ik stofzuigde gewoon op de slaapkamer als ze er lag te slapen.

4. senna sliep ook bij ons op de kamer vanaf de geboorte tot ongeveer 10mnd toen ze dr eigen kamer had sliep ze ineens door dus ze was toe aan een eigen plekkie.
    ook sliep ze de eerste paar dagen in de kinderwagenbak omdat ze haar bedje te groot vond.

groetjes en volg je eigen gevoel laat je niet gek maken

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    hahaha ja vond het ook een gek idee hoor...maar toen ze het liet zien zag het er niet eens zo gek uit! het is niet zo'n harig mandje he..haha ik zet denk ik gewoon het babybedje in het begin in onze slaapkamer..

6. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik heb ook het bedje gewoon naast mijn bed. En om eerlijk te zijn als de kraamverzorgster het afraad om in de kinderwagen te slapen dan zou ik er gewoon naar luisteren.Zij zegt het niet om je te pesten maar waarschijnlijk omdat het gewoon niet zo goed is voor de kleine.

Daarnaast vind ik het ook niet echt verantwoord om je pasgeboren baby in een aparte kamer te laten slapen.. sommige babys krijgen amper geluid uit hun keel als ze huilen en als je in een diepe slaap bent dan hoor je het niet.

Ik zou gewoon naar de KV luisteren hoor... Gewoon de kleine bij jullie... wat is nou belangrijker praten of dat je dat je kleine gewoon hoort als hij/zij wakker wordt...

En babys worden denk ik niet zo snel wakker als je zachtjes met elkaar praat.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Onze dochter slaapt nog steeds op onze kamer in d'r wiegje. Gaat prima. Ik vind het prettig, ben er snel bij als ze ergens "last" van heeft (poepluier, speentje kwijt, etc) en als ik er dan snel bij ben wordt ze niet te wakker haha.

En het werd geadviseerd. Het zou de kans op wiegendood verkleinen, omdat jouw kleintje jullie dan hoort ademen en dat stimuleert jouw kleine ook te ademen ofzo ;)

Ach voorlopig blijft ze nog ff bij ons op de kamer slapen. We hebben er geen problemen mee en ze is nooit wakker geworden van ons.

Oh jawel, één keer toen mijn man 's nachts tegen de stoel in onze kamer aanliep (keihard) :D;):p

8. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Al onze drie jongens (6-4-1,5) hebben zo'n 9 maand in hun eigen ledikantje bij ons op de slaapkamer geslapen. Ik was met de eerste "bang" dat ik alle geluidjes zou horen maar ik heb er nooit last van gehad.
    De kinderen hebben ook nooit last van ons gehad. We konden gewoon praten, licht aandoen etc.
    Dus ons nw wonder komt ook gewoon weer bij ons slapen :)

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Volg je eigen gevoel inderdaad.

Bij ons komt de kleine op de kamer, moet er niet aan denken om hem meteen uit de buik op een kamertje apart te leggen. Dat is mijn gevoel. En ik ga borstvoeding geven dus het is wel zo praktisch als hij vlakbij ligt en ik kan horen wanneer hij honger heeft. Ook al slaap ik de eerste nachten misschien slecht, dat heb ik er graag voor over, weet zeker dat ik als ik heel moe ik wel weer in slaap ga vallen. Alles went. :)

10. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
  11. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    @daan, wat een mooie wiegje hebben jullie gekocht!!

Wij hebben via mp ook een schommelwieg gekocht, wist niet dat ze bestonden :x had het erg hard nodig bij mijn oudste dochter, die werd rustig van het wiegen.

De kleine gaat net als zijn zussen gezellig bij ons in de kamer slapen. Vind het wel zo prettig, dan slaap ik ook beter.

12. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ja, wij hebben er gisteren goed over gepraat. En als het niet lukt... dan hebben we het we geprobeerd. De overdag slaapjes zullen in het eigen kamertje zijn en dan 's nachts bij papa en mama in de kamer :D

13. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier slaapt ons meisje ook bij ons op de kamer. We hebben een hangwieg van Kindeklein Wieg - De KindekeKlein hangwieg, hang-/sta wieg en tweelingwieg - Stoere en lieve wiegjes en een haak op de babykamer en een haak op onze kamer hangen.

Ik vind het een prettig idee dat ze vlak naast me hangt. Ik geef ook BV dus ook handig dat ze dichtbij is. We kletsen overigens gewoon hoor, de lampen gaan aan en zelfs de tv. De KV stofzuigde idd gewoon onder haar door en ons kleine meisje pit lekker door.

14. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    ik heb een antieke wieg in mn kamer staan en haar kamer een ledikantje.
    wil der s'nachts voorlopig nog bij me hebben en overdag op de kamertje

15. Alita

Alita Niet meer actief

Hier ligt ze al sinds ze geboren is bij ons op de kamer...het gaat prima hoor...
    Moet zeggen dat het bij eerste dochter toen ook goed ging! Ik vindt het juist fijn dat ze bij ons ligt....luister vooral naar je eigen gevoel iedereen is anders. Wat je moeder vindt mag zij vinden maar daar hoef jij het niet mee eens te zijn toch?

Gewoon lekker doen wat jij wilt meid!!

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik wil het ook graag straks. We hebben een prachtig wiegje van mijn zus gekregen, waar haar 2 jongens ook in hebben gelegen en ik ben van plan om borstvoeding te geven, dus dan lijkt het me gewoon handiger en comfortabeler dan dat ik er 's nachts een paar keer uit moet. Ik ben nogal een koukleum ;) dus ik zie mezelf niet om de vier uur in de kou en het donker naar zijn kamertje hobbelen. Wel heb ik een schommelstoel op de babykamer want overdag gaat ie waarschijnlijk gewoon in zijn ledikantje en dan kan ik 'm toch een beetje in slaap schommelen als dat nodig is.
    Ik zie het al helemaal voor me, nu nog afwachten of het ook zo gaat lukken!! :)

17. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Nou als je kindje slaapt wordt het echt niet wakker hoor als jij en je partner praten!! Ook van het geluid van een stofzuiger niet, dat schijnt heel vertrouwd te klinken voor ze.

Je moet doen waar JULLIE JE PRETTIG BIJ VOELEN!!! Als je bv geeft is het makkelijker om het kindje bij jullie op de kamer te hebben slapen. De eerste paar weken zowieso want dan leer je alle geluidjes van je kindje te herkennen zonder dat jezelf in paniek raakt......

18. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    WOW Daan,

Wat hebben jullie een gave wieg gekocht.
    Hij is echt prachtig. En over een paar weken is hij nog mooier met jullie wonder erin ;)

Deel Deze Pagina