Kindje op komst , Grote Schulden.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Logisch dat je haar schulden niet gaat overnemen!
    Ik zou toch eens met je vriend praten en kijken hoe het precies in elkaar steekt.
    Je weet behalve dat hij 500 euro per maand betaald helemaal niks.

Er zijn toch wel dingen die ik dan zou willen weten namelijk:

* was het een gezamenlijke schuld die hij echt heeft overgenomen op
    papier of ontlast hij haar door alles zelf te betalen (dan kan hij dat
    rechtzetten namelijk bij dat laatste)
    * hoe lang loopt die schuld al en wanneer is die afbetaald
    * zit bij die schuld ook de alimentatie voor de 2 kinderen
    * en natuurlijk het belangrijkste waarom hij dat niet verteld heeft! en
    hoe hij denkt jullie te kunnen onderhouden (als dat nu al nauwelijks
    gaat hoe moet dat dan met een baby erbij)

Wat je schrijft dat jij daardoor misschien niet de goede bh's draagt vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan hoor, hij kan er toch ook niks aan doen dat je geen baan hebt momenteel en ook geen uitkering krijgt?
    Hij is fout geweest door die schuld niet aan je te vertellen maar hij zorgt evengoed volledig voor jou nu zo goed als hij kan.

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Je opmerking dat je schulden voor haar niet wilt afbetalen is eigenlijk principieel, want als hij die schuld wel betaalt en iets anders daardoor niet kan kopen, zul jij, als je eenmaal inkomen hebt, daar toch voor moeten betalen.

Ik denk dat het een wijze les is dat, als je in een relatie komt (zeker wanneer er een huwelijk is geweest en kinderen geboren zijn), je, als je stappen verder in de toekomst gaat zetten (samenwonen, trouwen, kinderen) eerst met elkaar om tafel gaat om de financien te bespreken. Die fase hebben jullie overgeslagen en nu zit je met de gebakken peren. Het lijkt me goed dat je alsnog met je vriend om tafel gaat, aangeeft dat je dingen achterhouden niet waardeert en volledige openheid van zaken wenst m.b.t. de financiën.

Verder denk ik dat de verandering van gezinssituatie misschien wel mogelijkheden biedt om de terugbetaling maandelijks te verlagen. Ik zou dat eerst eens gaan uitzoeken. Wellicht kunnen jullie ook nog op bepaalde dingen besparen?

Verder, verven als je zwanger bent? Zorg ajb wel dat het dan verf op waterbasis is. Hoe het precies zit, weet ik niet, maar ik weet wel dat t erg schadelijk kan zijn.

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Logisch dat ze dat krijgt, misschien werkte ze niet ten tijde van het huwelijk? En werk is nu moeilijk te vinden..
    Van een uitkering en toeslagen kun je echt geen schulden afbetalen hoor. En dan nog vind ik het netjes dat hij de schuld op zich heeft genomen zodat zijn kinderen er minder last van hebben. Alleen jammer dat ie aan nog een kind is begonnen zonder eerst deze schuld in te lossen.

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik weet in ieder geval dat de bruiloft van HUN trouwerij was.
    Een gezamenlijke schuld die hij op zich heeft genomen.
    Meer weet ik nog niet want hij is aan het werken.
    Ga het straks toch even vragen :)

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik snap het niet helemaal.

Als je voordat je wist dat je vriend 500euro per maand aan een schuld af lost gewoon financieel kon rondkomen (ookal was dit misschien zuinig, daar ging je wel mee akkoord) dan maakt het voor jullie keuze om aan kinderen te beginnen met deze financiële situatie toch niets uit?

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat erg meid.

Dit is dus de reden waarom ik thuis de administratie doe. Ik weet precies wat er in en uitgaat en zo heb ik alle controle. Mijn vriend heeft zelf ook inzage op de rekeningen, maar hij houdt zich weer bezig met andere dingen.

Toen ik 22 was, alweer 12 jaar terug, had ik ook een relatie met een jongen die mij niet vertelde over zijn schulden. Heb hem gevraagd naar zijn financiële situatie, hij zei dat t prima in orde was. Hij reed ook in een redelijk nieuwe auto en verdiende leuk, dus ik geloofde dat. Tot we samenwoonden en ik wou schoonmaken en een la opentrok waar de ene na de andere acceptgiro uitvloog. Echt voor duizenden euro's aan schuld. De relatie was binnen een jaar over kan ik je zeggen. Ik vertrouw alleen mezelf nog maar als het op financiën aan komt.

Bij jullie is er een kindje op komst dus dat maakt het wat moeilijker allemaal, maar alsik jou was zou ik er voor zorgen dat je inzage krijgt op alle rekeningen. Maak overzichten van in en uitgaven, zodat je precies weet wat je overhoudt. Wil je vriend hier niet aan meewerken dan houdt ie nog meer voor je verborgen....

Het wordt zometeen nog duur zat met een kindje erbij. Luiers en eventueel flesvoeding, kleding...

Tijd voor een beetje zelfstandigheid in je relatie dus...

7. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Kindje was niet gepland anders had ik er zeker nog mee gewacht.
    Maar ze is wat mij betreft zeker meer dan welkom nu want ondanks dit dop ik straks mijn eigen boontjes wel.

He hem ermee geconfronteerd maar er komt nu nog eens bij dat hij tegen mij "geen nee" durft te zeggen als het gaat om dingen kopen.
    Ook fijn om te horen als je al zo weinig vraagt.

Misschien reageer ik een beetje overdreven nu maar zijn ook mijn hormoontjes.
    Mijn bloed kookt er gewoon van.
    Gaan we de rollen nog om lopen draaien ook.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hoeveel is er al afbetaald van die 22000?

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

:$

Begrijp ik het nou goed dat ze een schuld hebben van 22.000 euro voor de kosten van hun bruiloft?

Of lees ik het echt verkeerd???

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk dat ze dat wel bedoeld ja en dat is gewoon ronduit stom! Ik ban jaren geleden ook getrouwd (nu al weer 2,5 jaar gescheiden) en wij hadden toen ook niet veel geld, nou toen werd het gewoon een klein feestje en niet schulden maken.

11. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Heb je helemaal goed begrepen.
    Kan hier met mijn hoofd dus echt niet bij.

12. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

dikgedrukte; dus stel je gaat vreemd en hebt het er NIET over met je partner is dat dan ook geen liegen/oneerlijk zijn :( ik zie dat anders..

Iets verzwijgen voor iemand vind ik ook een vorm van bedrog, vooral over een schuld van 22.000 euro, het is geen pakje boter..

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wow - in dat geval zou mijn vertrouwen in zijn uitgavengewoontes echt een enorme deuk hebben opgelopen. Als je een schuld hebt uit een eerder huwelijk, bv. vanwege restschuld verkochte woning o.i.d. dan ja, dan begrijp ik dat nog wel

Maar 22.000 euro voor een bruiloft???? Holy Crap :$. Nu hebben wij 10 jaar geleden echt niet op de centen gelet tijdens ons huwelijk, maar dat bedrag hebben wij niet eens gehaald. Ik denk dat wij op de helft zaten.
    Wat voor bruiloft hebben ze gehad dan???

Ja, dan snap ik opeens wel waarom hij zich daarvoor schaamt ... zou ik ook doen namelijk!

14. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Geloof niet dat ik het wil weten.
    Zou straks uitleg krijgen maar ik weet nu al dat als ik er niets over zeg hij dan gewoon zijn mond houdt.
    Dus ik hou mijn mond en kijk of hij er zelf over begint.

Zie alleen wel het 1 en ander in duigen vallen.
    En tegen mij maar zeggen :
    Ja als jij straks werkt dan kunnen we SPAREN voor onze bruiloft.
    Wou dat hij toen zo slim was ;)

15. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Oef das nie misselijk! En nog vooral het feit dat hij niet nooit iets hierover gezegt heeft! Ik zou echt heel pissig zijn, want door dit ben jij nu beperkt in de aanschaf voor jullie kleintje.

16. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Mijn punt dus.....
    Was net afgekoeld dat zij hem nog steeds spullen mee geeft uit hun huwelijk.
    Stiekem lingerie & natuurfilms in tassen verstoppen en met allerlei rommel aan komen kakken.
    Heb al gezegd tegen hem : Zeg tegen haar dat we die rommel niet hoeven.
    Ja dat zou hij doen.
    Doe ik van de week de auto open en hoppa :
    Weer allerlei rommel wat daar vandaan komt!

En dan tegen mij zeggen :
    Ik durf geen NEE tegen jou te zeggen.

Daar gaat het nu niet om natuurlijk maar het idee.
    Nu heb ik het ineens gedaan , yeah right ;)

17. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Precies. Ik ken ook een buurvrouw die er vlak voor hun huwelijk achter kwam.:$:) Dus het overkomt veel meer mensen dan je denkt.

En daarbij ben ik ook van mening dat ik sommige mensen wat afkeurend vind reageren. Ik denk niet dat TS dit zelf zo gewild heeft. Laten we elkaar een beetje steunen. Een bepaalde situatie had ook jou kunnen overkomen bij wijze van. Je weet nooit hoe iets loopt.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Op zich vind ik het bewonderenswaardig dat hij die schuld op zich neemt om zijn kinderen te ontzien. Die hebben er niet om gevraagd. Niets afkeurend aan.
    Dat ze die lening voor een bruiloft aan zijn gegaan vind ik de overtreffende trap van dom ...

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik ben het eens met het feit dat we elkaar niet zo moeten afkraken.
    Maar ts, heel eerlijk: ik was nog sneller zwanger dan jij en ik wist alles van mijn huidige man. Zelfs zijn schuld die hij nu heeft. Toen ik met hem samenging hebben we beiden de financiën op tafel gelegd.
    Ik vind dat het normaal is als je samengaat.

Als bv mislukt en je kan geen fv geven dan moet je kind maar verhongeren??? Het kind kan er niks aan doen. Jullie zijn als ouders verantwoordelijk.

20. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Vindt het maar een raar verhaal!
    €22.000 schuld voor een bruiloft waar hij €500 in de maand voor aflost.
    Hoelang waren ze dan getrouwd, dat hij dat nu nog steeds betaald? Het zou zeker na 5jaar afbetaald moeten zijn incl renten.
    Of was de schuld veel groter?
    Lijkt mij dat het bijna afgelost is.......

Inderdaad wel heel goed dat hij die schuld op zich genomen heeft!

Deel Deze Pagina