Kindje op komst , Grote Schulden.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hihi , Ja ik ben dan meer het type van....
    "Meid wat ben je laag gezonken"
    Nouja , Meid :D
    Ik kan er niet jaloers op zijn want het is meer een type die je bij de boer in het weiland vind om vogels op afstand te houden.

QUOTE=female81;15429632]Een string?
    Naaktfoto's.....

Oeioeioei......ga op je strepen staan!!![/QUOTE]

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    En als ie die schuld niet op zich neemt stelt hij 2 bloedeigen kinderen achter. Tis maar hoe je het ziet.

Maar vervelend ts, ik zou hier denk ik niet zo goed mee kunnen omgaan. Zeker als ik bedenk hoe ik was toen ik zwanger was. Het wordt tijd dat je vriend eens wat meer ballen gaat tonen, en niet alles op jou afschuift (het geen nee durven zeggen bijv).
    Wat ik me afvraag he: Tegen jou durft hij geen nee te zeggen, tegen spullen van zijn ex niet, durft je vriend wel 'nee' te zeggen tegen zijn ex? Want zo te lezen is ze niet vies van een spelletje om m terug te krijgen.

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #63 Meijtje, 16 jul 2013
    Laatst bewerkt: 16 jul 2013
    iss hij getrouwd geweest en is dit de afkoopsom van de partneralimentatie?? Dat kan ook nog. Anders had hij tot zn dood voor zijn ex moeten betalen. Dan heeft hij het goed gedaan om het voor dat bedrag af te kopen.

Vraag er gewoon naar dat je dat bent tegen gekomen en dat je nieuwsgierig bent naar het verhaal er achter. Het is zo. Je kunt er toch niets aan doen.
    Het is wel jammer dat hij het niet gelijk gezegd heeft, maar aan de andere kant loop je er ook niet mee te koop.
    Ik heb ook geen inzicht hoelang dat geleden is. Als jullie al een jaar samen zijn en 500 per maand afbetaal dan is hij al een eind op weg.
    Ik vind het niet liegen, maar ja dat ben ik.

Mijn man heeft ook nog een stukje schuld open staan, van een bedrag ongeveer hetzelfde en we betaalde daar ook per maand aan af. Ook vanwege zijn ex. Nu is het bijna klaar en kunnen we verder met ons gezinnetje verder zonder negatief financieel verleden. Ik kan er niet boos om worden en we hebben/ kunnen alles wat we willen.
    (zijn ex had ook een schone lei en met kinderalimentatie alle toeslagen, alleenstaande ouderkorting, aanvullende ouderkorting heeft ze met werk erbij schoon 2000 euro in de maand. Daarbij natuurlijk kwijtschelding van gem.belasting en waterschap..... Nu heeft ze dus alweer een schuld opgebouwd in een paar jaar tijd van dik 10.000 euro..... )

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Toch een gevalletje "zij word hier beter van" op deze manier.
    Beter geweten , want ik hou nu mijn mond : ik werk niet dus kan ook niet klagen , dat mijn kleine hier straks hinder van ondervind.
    Dan barst bij mij wel de bom!

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    50 euro per kind ?
    Dus dan heb jou kind niet te eten want je zegt zelf dat opvolgmelk niet betaald kan worden .
    Sorry hoor maar als er even geen geld is kan er ook niet gespaard worden .

Helaas zitten wij nu zo krap dat er eventjes niet gespaard kan worden voor ons zoontje , erg rot maar ik heb toch liever dat hij te eten heeft !

6. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    @ Eppo82 :

Dat is 1 van de redenen dat ik heb gevraagd of zij voortaan de kinderen hier af kan gooien.
    Maar ook dit is nog niet gevraagd.
    Hij brengt en haalt ze nu en ik denk dat ik voortaan maar mee gaat.
    Tegen mij durft hij wel nee te zeggen hoor.
    Maar tegen haar niet , dit blijkt maar weer.

@ Meijtje :

Zoals ik heb kunnen lezen staat nu op papier dat hij , mede door de schuld aflossing , geen mogelijkheid heeft om alimentatie te betalen.
    Mocht de situatie veranderen voor hem , dus de schuld is afbetaald of hij krijgt een baan met een hoger salaris dan moeten beide partijen om de tafel en gaat hij alimentatie betalen!

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ts kan ook nog altijd zelf gaan werken. Ze is nu boos dat de lening uit een vorig huwelijk door hem betaald wordt maar zelf brengt ze uiteindelijk ook niks binnen.
    Haar partner heeft straks 3 kids en niet 1.

Klinkt allemaal een beetje als jaloezie. En hormonen helpen haar nu ook even niet om alles duidelijk te zien denk ik.

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @jacq inderdaad deze schuld is draagkrachtvermindering en moet hij blij zijn dat hij via het oude systeem een uitspraak heeft. Want nu wordt gewoon gezegd jammer van je schuld had je niet moeten doen als er een herberekening aangevraagd wordt.
    Hij heeft nu nihilstelling, dus anders was hij die 500 euro aan alimentatie kwijt geweest denk ik zo. 200 perkind kom je makkelijk aan.

9. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ja op 7 maanden zwangerschap ga je ook echt even aan het werk.
    Heb in het begin naar een baan gezocht en deze toen niet gevonden.
    Denk niet dat iemand nu zit te wachten op iemand die 7 maanden zwanger is.
    Bovendien gaan mensen rond deze tijd met zwangerschapsverlof zo onderhand.

Jaloers ben ik totaal niet.
    Geschrokken van het enorme bedrag , dat zeker!

10. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Daar mag hij dan inderdaad blij mee zijn.
    Anders had hij op straat geleefd denk ik zo.
    Maar ik begrijp hem , bedankt voor je duidelijke uitleg :)

11. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Wat ik me serieus afvraag: is HIJ wel over HAAR heen? Wat was de reden van de scheiding?

Als je een schuld van €22.000 laat zitten, je ex der string bewaard, geen nee durft te zeggen tegen je ex, en ex naaktfoto's van zichzelf showt en lingerie, zou ik persoonlijk te raden gaan naar hun relatie

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vroeg ik me ook af.. naar mijn idee klinkt jullie relatie nou niet echt als een fijne relatie.. maar misschien zie ik dat anders als buitenstaander.

13. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ben ik het mee eens. Heb ook jouw topic eens gelezen over samengesteld gezin, dat jij altijd voor zijn kinderen mag zorgen... Klinkt in mijn oren niet als een goede gelijkwaardige relatie.. Maar wie ben ik.

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @jacq84 geloof me ik leef zelf met een man die nog na zoveel jaar door rechtzaken gesleept wordt. (net een hoger beroep gehad) Het breekt hem. Wees niet te hard. Vraag er naar, want steun kan hij meer gebruiken. Het ' ik vind het niet leuk, maar ik snap het wel'. Hij zal zich er voor schamen, want de schuld neem je op je waardoor je niet meer voor je kinderen bij kunt dragen, maar was een uitspraak van de rechter zonder schulden beter geweest? Hij zal zich ook schuldig voelen naar zijn andere kinderen en wie weet naar zijn ex (ik weet niet wat hij uitgespookt heeft) toe waardoor hij ze met een schone lei wilde achterlaten. Dat wilde mijn man toen ook (mijn man is door zijn ex de deur uit getrapt). Ik snap de beweegredenen wel.

Als hij er van af is, dan zal hij inderdaad weer door zijn ex gedaagd worden en worden oude wonden weer opengetrokken.
    En niet gelijk op internet gooien dat hij klaar is met aflossen of dat hij een andere baan heeft. Even een maandje of 3 lucht voor jou en hem voordat hij met zijn ex om de tafel moet. Niet helemaal netjes maar toch.
    Wettelijke verplichting van alimentatie is er tegenwoordig als er geen uitspraak of overeenkomst nog is.
    Het kan echt een hele nare strijd worden, wat uiteindelijk eindigd in een rechtszaak. Als het niet naar madam haar zin is (waarschijnlijk heeft zij recht op prodeo en jullie niet, dus houd wat geld voor advocaat achter de hand!! )

Ik denk dat je eens met hem om de tafel moet zitten, dat het voor jou duidelijkheid geeft en voor hem rust.... want volgens mij voelt hij zich als een kat in het nauw.... of ik zie het verkeerd

15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik heb het gevoel (sorry) dat hij van 2 walletjes eet

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Sorry hoor maar dit snap ik echt niet als je, zoals ik, het hele topic leest.

Jaloezie? Dat denk ik niet :(. Maar ik zou me toch ook flink voor de gek gehouden voelen...

Verder vind ik dat ts alles zeeeeer helder ziet, ik zou als een plumpudding op de stoel neervallen en van frustratie de bomen door het bos niet meer zien.

Meid, hou je taai, ik vind het prachtig dat je ondanks je korte relatie zo voor je kind en vriend gaat!
    Om er samen wat van te maken! Petje af!

Zoals je zegt: probeer straks een baan te vinden en beheer je eigen financieen, of jullie gezamelijke financieen, want zo te lezen heb jij er meer kaas van gegeten als hij.
    Succes!

17. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

ik ook,en dan denk ik weer als jullie willen trouwen ,zit jij ook met die schulden.of denk ik te slecht?
    sterkte en een dikke knuffel

18. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    De reden van zijn scheiding is volgens hem omdat hij zich
    14 jaar lang niet zichzelf kon zijn.
    Vroeg me pas geleden af waarom je dan na 7 jaar aan kinderen begint , maar goed.

Ik kan haar op facebook "liken" op mijn telefoon.
    Op mijn computer gaat dit niet en hij kan dit ook niet op zijn computer.
    Maar ik zag pas bij toeval dat hij op haar profiel een foto van de 2 meiden had geliked.
    En nee dit is niet erg , maar hij bekijkt dus wel haar profiel op zijn telefoon ;)

En nu begin ik nog meer te twijfelen want tijdens zijn scheiding had hij contact met een meid via de msn [ toen nog ] en app.
    Toen ik eens achter zijn pc zat , met toestemming , zag ik dingen die ze aan elkaar geschreven hadden.
    Deze dingen zegt hij dus ook tegen mij :
    Ben blij dat jij in mijn leven bent gekomen en ben met jou zo gelukkig etc.

Vraag me nu serieus af hoe serieus ik dit kan nemen als hij het al tegen een mailcontact zegt.

Karamba , Wat een wending ook in het verhaal.

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik denk niet dat de vriend van Jacq van 2 walletjes eet.
    Ik denk dat de vriend van Jacq nu een vriendin heeft getroffen die haar op dr tanden heeft!

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @jacq894 het antwoord op die 7 jaar.
    Omdat het zo hoort.
    Het gaat in het begin goed en de veranderingen of de lat hogerleggen door zijn ex werd steeds gedaan. Op een gegeven moment loop je zo op je tenen, wordt ze zo op haar wenken bediend, anders is het ruzie. Om dit te omzeilien heeft hij zich al die jaren aangepast. Dit gaat ongemerkt, maar net voor de bom barst kom je op het moment dat je van buiten via een raam naar binnen kan kijken in je relatie en dan zie je het. Waar je al die tijd mee bezig bent geweest.
    En kinderen is een logisch gevolg, zegt mijn man ook. Ik heb geen spijt van mijn kinderen, maar het was geen must, het was een logisch gevolg van een lange relatie. Zo hadden ze het 3x over trouwen gehad toen, omdat het er bij hoorde elke keer door omstandigheden afgeblazen.
    Bij mij is hij op de knieen gegaan want met mij wilde hij trouwen, geen normaal iets in een lange relatie, zo voelt het goed. Een kind omdat het gewenst en gewild is en niet omdat het logisch is om na een bepaalde tijd maar eens aan kinderen te beginnen.
    Begrijp me niet verkeerd mijn man houdt ontzettend veel van zijn andere 2 dochters! Zo kan het leven lopen... (hopelijk is dit een beetje een antwoord op jouw vraag, zo heeft mijn man het mij uitgelegd.)

Deel Deze Pagina