Kindje op komst , Grote Schulden.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    @ Meijtje :

Ik denk dat ik inderdaad met hem om de tafel moet.
    Inderdaad voor duidelijkheid en rust.
    Want hij scheld wel over haar maar heb nooit echt een goed gesprek gevoerd over het "hoe en wat"
    Bedankt voor je uitgebreide berichtje , dat waardeer ik enorm.
    Van iedereen trouwens!
    Hij voelt zich denk ik wel als een kat in het nauw want hij wilt mij niet tekort doen , maar zijn kinderen ook niet.

@ Lioness74 :

Als ik meer duidelijkheid heb dan ben ik de beroerdste niet om hem te helpen hiermee.
    Omdat ik echt wil gaan voor "onze en de kleine meid haar toekomst".
    Alleen voel ik me nu een beetje bedonderd omdat hij dit al die tijd niet gezegd heeft.
    Wat heeft hij mij nog meer te vertellen waarvoor hij zijn eigen schaamt?
    Desondanks , met of zonder uitleg , kan ik niet wachten tot de kleine er is en dan kom ik in actie :D
    Mijn eigen boontjes doppen en de kleine komt dan niks te kort.

Haar op mijn tanden heb ik wel.
    We krijgen immers samen een kleine en zowel zijn kinderen als de mijne moeten niets tekort komen.
    Dus ik wil duidelijkheid want heb immers mijn werk - familie alles "in de steek gelaten" door 100 km verderop te gaan wonen.
    Maar zijn ex zal mij een zorg zijn.
    Mijn ex is ook zijn zorg niet :D

Van 2 walletjes eten zou hij kunnen proberen.
    Maar dan sta ik niet voor de gevolgen in en denk ik dat hij zonder klote door het leven gaat [ oeps ] ....

Bedankt voor jullie berichtjes!

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    En je kunt net na een scheiding aan iets vastklampen wat een droombeeld is. Iets wat een strohalm is om het hoofd boven water te houden. Niet om het goed te praten hoor. Je kunt hem er gewoon op een normale manier mee confronteren.

Ik denk dat er zoveel gebeurd is in een hele korte tijd dat hij ook nog niet alles een plekje heeft gegeven. Het enige wat ik je mee kan geven is ... praat erover.... en dan in oplossingen denken en niet te snel in de verdediging en aanval. Ik denk dat hij je nog zoveel wil vertellen alleen dat hij niet weet hoe. En als die lucht geklaard is dan kan hij pas echt zichzelf zijn!

3. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Nou en dit is nou precies zoals hij het zegt maar dan verwoord hij het ietsjes simpeler.
    Echt precies , ongelofelijk!!!

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @jacq graag gedaan. manlief hier heeft ook het hele proces moeten doorlopen voor er rust was in de tent. Een evenwicht tussen de dochters uit de vorige relatie en de kleine meid met mij. Het draait allemaal om balans.
    Ik denk niet zozeer dat het onwil is, maar onmacht.
    Maar houdt voorop dat ik alleen uit eigen ervaring vertel en niet in jouw situatie kan kijken. Hopelijk heb je wat aan de wirwar aan woorden van mij haha

En als je nog vragen hebt of iets wil weten, ergens mee zit, pb me dan :)

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmmm... Ik ben waanzinnig blij dat mijn man, die 10 jaar een relatie had met zijn ex, nooit met haar aan kinderen of trouwen is begonnen. Hij gaf altijd aan dat hij te lang heeft gewacht met de stap tot het verbreken vsn de relatie, maar hij was er altijd van overtuigd dat hij met haar geen kinderen wou. Ik ken zijn ex en weet dat zij echt jaren heeft "gezeurd" om kinderen. Ben dus echt blij dat hij daar nooit in mee is gegaan, "omdat het hoort".

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Dat had ik gelukkig met mijn ex, daar wilde ik ook echt geen kinderen mee. Na 7 jaar was het over... en ik ben blij dat er bij mij geen kinderen in het spel waren

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Weet je waar die schuld van is? Misschien kan hij er niets aan doen. Bijvoorbeeld schuld door verkoop van zijn vorige woning? Misschien schaamt hij zich? Dat hij 500 per maand betaalt vind ik an sich netjes hij neemt wel de verantwoording..

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ;) dus wat hij zegt heeft echt wel een kern van waarheid. Iedereen gaat er anders mee om en onze mannen toevallig hetzelfde

9. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Echt heel toevallig.
    Zit/zaten we een beetje in hetzelfde schuitje.
    Wel fijn om iets van iemand te horen die precies hetzelfde mee hebt gemaakt of mee maakt.
    Ik zag al wel helder maar zie het nu net nog iets meer helder.
    Ik zal hem steunen en we komen er wel uit.

Ik kon hem al toen hij nog bij zijn ex was maar met mij is hij al enorm veranderd.
    Dit zeggen vrienden , collega's maar ook hijzelf en ikzelf zie ook dat hij eindelijk uit zijn schulp gekropen is.
    Wij zijn samen gewoon gek dus hij is blij dat hij uit de situatie is waarin hij zich altijd heeft in moeten houden.

Ik ga hem steunen waar ik kan en ga hem morgen eens vragen of hij behoefte heeft aan een flink gesprek!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja en vragen waarom hij dan niet naar z'n kinderen omkijkt en jij voor alles moet opdraaien wanneer ze bij jullie zijn.

11. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ook dat ga ik vragen uiteraard!

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Haha dat is jou wel toevertrouwd denk ;).
    Maar hou wel de broekriem strak, want zoals ik het lees is het wel een kerel die je een beetje moet leiden....(ken het, heb er zelf zo een).

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    Lullig dat je er nu achter komt! Maar ik vind wel dat je chargeert, bv wat betreft je beha's en de babyvoeding (geld ergens voor hebben is een kwestie van prioriteit, en uet voeden van je baby lijkt me toch prio 1, 2 en 3) . Ook al wist je niet van deze kostenpost, je wist wel wat er maandelijks onder de streep over blijft, wat niet verandert, en als je daarmee niet uitkomt moet je je uitgavenpatroon aanpassen. Een kind hoeft niet veel extra te kosten. Bv is gratis, je uitzet is al grotendeels compleet als je flink rondbazuint dat je een kindje verwacht (zet hier ook je moeder in, het oma-netwerk is ook een krachtig middel). Blijft over ongeveer 30 euro per maand aan luiers en 5 euro aan vitamientjes als verbruiksdingen. Had je je nooit afgevraagd hoe het zat met alimentatie?

Wat je schrijft over de dubieuze rotzooi die ze meegeeft - zeg zo neutraal mogelijk dat je wat dozen troep bent tegengekomen in de berging en dat je die gaat weggooien. De laptop zou ik repareren en zonder enig commentaar en zonder die foto's te verwijderen teruggeven.

14. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ja leiding heeft hij wel nodig.
    Anders weet ik dat er weinig van terecht komt , haha.
    Denk dat het ook geen prater is , nee dat blijkt wel , dus hoop dat hij hierin ook wat makkelijker word.

Uiteraard is babyvoeding etc prio 1.
    Al heb ikzelf geen eten meer bij wijze van.
    Maar zover is het niet :D

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    Of beter nog, zeg haar dat de laptop is gemaakt en je m de volgende keer dat de kinderen bij jullie zijn aan hen teruggeeft ;)

16. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ja belachelijke actie van haar.
    Erge is nog dat het niet om aan te zien was.
    Bedoel : Trek een setje normaal aan ipv hem helemaal tussen je lippen te trekken :p

Ze zijn afgelopen weekend geweest maar ze heeft niet naar haar laptop gevraagd.
    Als ze dit volgende keer doet zou ik hem haast geven maar dat kunnen we niet maken.
    Arm kind........

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    Ik zeg niet dat je t ook moet doen - maar laat dat mens maar even zweten!

18. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik denk/vind dat je vriend nog geluk heeft ;)
    Mijn vriend zijn scheiding is pas uitgesproken toen wij al een tijd samen waren.
    Zij heeft ALLES gekregen, mocht in het huis blijven tot het verkocht was, en kreeg alimentatie voor de kids.
    Huis heeft 1 jaar te koop gestaan, vriend heeft 1 jaar volledig hypotheek betaald + gas, stroom, water en verzekeringen a 1100 euro in de maand. + 300 euro voor de kids. Niks stond op papier toen, was echt slopend. Hij is hier een lening voor aangegaan die we nu nog afbetalen. Alles uit vrije wil want hij voelde zich schuldig na de kids toe. Uiteindelijk samen met schoonvader gezegd dat het zo niet meer kon.

Nu is nog steeds niks goed. Zij woont klein door zijn fout, hij had haar het huis maar moeten 'geven', de auto die ze gekregen heeft is oud (skoda van 9 jaar nu, degelijke auto!) Zij huurt nu, wilt ze niet. Wij hebben het zoveel beter we kunnen haar heus helpen iedere maand zegt ze dan...

Die rommel dat ken ik, ik gaf alles vriendelijk terug met de woorden, sorry heb ik niet nodig kan je misschien aan de minder bedeelde geven? Na een tijdje stopte het vanzelf. Gewoon op je strepen staan.

Mannen voelen zich vaak schuldig over een scheiding denk ik . Voor mijn vriend voelt het nog steeds als falen.

Digi knuf meis :) komt allemaal wel goed!

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind dat je er goed mee omgaat, lijkt mij heel moeilijk allemaal. Hou wel goed in de gaten dat er geen sneaky dingen gebeuren tussen je vriend en zijn ex. Met oog op het hele dvd,foto shit.

20. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

(Je zou het naaktgebeuren in een youtube filmpje op internet kunnen zetten. Dan kunnen er meer van genieten. :D )

Dat is niet wat je wilt voor de moeder van je kinderen. :$

Deel Deze Pagina