Kan Anouk nu zitten? (misschien een domme vraag)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duveldraakje22, 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Volgens mij kan Anouk sinds vanochtend zitten. Tenminste, ze leunt op haar armpjes en hangt wel wat naar voren, maar ze valt niet heel erg snel om. Vanochtend heeft ze volgens mij wel een minuut of 3 zeker zo gezeten. Hoe zien jullie het zitten voor het eerst?
    Moet je baby dan echt met een rechte rug zitten of net als Anouk gewoon leunen op haar armpjes en handjes en dan haar evenwicht houden?

Liefs,
    Duveldraakje

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Zo zat Jelina ook voor het eerst, op de armpjes leunen doen ze om hun evenwicht te houden.

Je mag dus met trots zeggen dat je meisje zelf kan zitten meid.

3. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Dank je wel, ik begon al aan mezelf te twijfelen!

Joehoe, ben weer supertrots!

Liefs,
    Duveldraakje

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Hier had ik laatst dezelfde vraag. Het echte zitten is als ze met en rechte rug zit, bij de meeste babies rond de 8/9 maanden. Fleur zit namelijk ook zo, en ik dacht...laat maar zitten als ze dat wil maar ze is er volgens het CB nog niet helemaal aan toe omdat ze hangt en een krom ruggetje heeft dan. Het CB zegt dat ze het natuurlijk prachtig vinden om te zitten omdat ze dan een andere kijk op de wereld hebben maar nu nog even niet dus. Fleur rolde ook nog niet om dus dat moest ze eerst leren en dan pas zitten. Heeft met de ontwikkeling van de motoriek te maken.

Dus ik zou haar niet te lang zelfstandig laten zitten omdat dat niet goed is voor de rug. Ondersteund mag wel.

Succes, M

5. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    Devlin zat eerst ook zo ja.
    ik liet hem niet te lang zo zitten of ik gaf hem een speeltje zodat hij rechterop ging zitten.
    binnen 2 weken zat hij uit zichzelf al rechtop

6. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Anouk draait sinds eind december en volgens mij zal het inderdaad niet al te lang duren voordat ze echt recht zit. Ik laat haar natuurlijk niet lang zo zitten, hooguit 5 minuten en dan valt ze uit zichzelf al om.
    We doen dit trouwens ook op bed, ik ben anders veel te bang dat ze te hard valt!
    Ik denk wel dat je moet oefenen. Anders leert ze het nooit!
    Anouk wordt over een paar dagen 8 maanden, misschien is ze gewoon wat sneller qua ontwikkeling.

Liefs,
    Duveldraakje

7. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    Devlin deed zo zitten toen hij 6 maand was.
    hij trekt zich nu steeds op in de box en gaat hij langs de rand lopen. of langs de bank of tafel
    vind hij helemaal geweldig.

ik oefende het zitten heel vaak met hem.
    ik liet hem net zolang zitten totdat hij omviel.
    ik gaf hem een speeltje dat pakte hij met 2 handen en dan moest hij zijn evenwicht wel houden. in het begin deed ik het op het bed oefenen en daarna gewoon op de grond op een kleedje.
    devlin is ook wel een keer best hard gevallen met zitten. cb zei toen dat hij daar juist van leert.

Deel Deze Pagina