Onze kleine grote man is zo groot( zie topic kinderarts) dat hij niet meer fatsoenlijk in de maxi Cosi past. Het probleem is alleen dat hij nog niet zelf goed rechtop kan zitten. Kan en mag hij dan wel in een andere autostoel? We hebben er nog een staan van toenonze dochter klein was,maar die heeft 2 standen, dus iets naar achteren kan die wel, maar ook niet meer dan dat. Mag hij daar in denken jullie?
Ik zou hem dan in de vervolgstoel gaan zetten, wel gekanteld! Lijkt mij een stuk veiliger dan niet goed in een maxi cosi passen!
Ons vent(je) was en is ook altijd groot geweest (+2 lijn) hij paste dus met 7,5 maand ook echt niet meer in de maxicosi. Hij kon toen niet zelfstandig zitten, maar volgens het CB was het beter om hem toch om te zetten naar een volgende categorie autostoel i.v.m. de veilligheid. Wij hebben die periode gelukkig geen hele lange ritten hoeven te maken en we hadden de stoel totdat hij 9 maanden was en zelfstandig kon gaan zitten in gekantelde stand staan. Ik zou je zoontje dus overzetten naar de volgende autostoel.
Onze dochter zat ook al in de vervolgstoel voor de 9 maanden, inderdaad gekanteld en niet te lange ritten in het begin..
Dat hoor je wel vaker idd, als je m naar achteren kantelt zal het niet zoveel kwaad kunnen denk ik? Wordt ook overal geadviseerd op cb enzo..
Wat betreft kantelen zal het wel meevallen. Een autostoel die echt in de ligstand kan (bijv stoelen van maxicosi), kan wel. Het grootste nadeel van de stoel nr2 is dat het kind niet achterstevoren in de auto zit. Bij een botsing loopt een baby dan gewoon meer gevaar, omdat het hoofd naar voren kan knikken, en dat het hoofd veel minder 'vast' zit. De maxicosi blijft de meest veilige vervoersmiddel in de auto voor een klein kind. TS, ik weet niet hoe groot je kindje is, maar is hij zwaarder dan 13 kilo en langer dan ong 86cm? Dan heb je weinig keus denk ik. Ik zou dan zo weinig mogelijk met de auto gaan totdat hij tenminste 9 maanden is.
@Adi, het ligt er natuurlijk ook aan hoe je kindje in verhouding is. Hier heeft ze in verhouding een lang bovenlijfje en ze is 84 cm maar past echt niet meer in de maxicosi.
en zonder winterjas? Want dan zou ik dat doen, want de maxi cosi is toch het allerveiligst voor hem! Ik heb mijn kinderen eigenlijk nooit met jas in de auto, maar wij gebruiken de auto niet voor ritjes binnen het dorp alleen voor grotere afstanden. Zelf rijd ik ook bijna nooit met jas, we vinden het allemaal onprettig zitten en koud hebben de kinderen het ook niet, het is zo warm. En anders misschien een dekentje dat je weg trekt als het warm is, deed ik toen ze nog heel klein waren.
Toen wij voor een autostoeltje gingen, adviseerden zij ons om het kindje zo lang mogelijk in de maxicosi te laten. totdat hij met zijn hoofdje boven de maxicosi uitgroeit zou het nog kunnen. Dit heeft inderdaad te maken met het feit dat je kindje in de vervolg stoel vooruit kijkt ipv achteruit. Onze zoon wordt 1 volgende week en we gaan dit weekend naar een vervolg stoel kijken.