Pap in de ochtend

Discussie in 'Voeding' gestart door ankieaartman, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ankieaartman

13 aug 2011
    59
    0
    0
    Mama van cas en zwanger ,ben 19 okt uitgerekend
    Sassenheim
    Even een vraagje over de papfles/voeding
    Ik geef nu iedere avond mijn zoontje tussen 5 en half 6 groente en klein danoontje, gaat er zo allemaal in.
    We geven dan om 7 uur papfles gewone opvolgmelk met 4 schepjes nestle tarwegranen en dan gaat hij naar bed ongeveer 19.30.en hier slaapt hij redelijk mee(nooit een hele goede slaper geweest)
    Nu drinkt hij niet altijd die fles leeg maar heeft hem wel nodig om rustig te kunnen slapen.
    Nou ben ik benieuwd hoeveel mama's in de ochtend pap geven om te lepelen of in fles en in de avond een gewone fles?
    Groetjes Ankie

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik geef hier 's ochtends een bordje pap van 100cc opvolgmelk met 3 lepels fijne granen en dan nog een flesje van 100cc

En 's avonds een gewone fles. Daar slaapt hij beter op dan toen hij pap kreeg 's avonds!

Dus ik zou het gewoon proberen, ze hebben echt geen pap nodig om door te slapen. Je moet het maar vergelijken met dat wij ook geen boterhammen meer gaan eten vlak voor we naar bed gaan.

En Mart is heel groot en zwaar (71 cm en 9.5 kilo..) en heeft dus nog genoeg aan een fles van 180/6 standaard 2 om 12 uur te slapen ;)

3. ankieaartman

13 aug 2011
    59
    0
    0
    Mama van cas en zwanger ,ben 19 okt uitgerekend
    Sassenheim
    Ik denk dat ik dat morgen maar ga proberen hopelijk werkt dat dan ook op een rustige nacht.
    Dank je voor je reactie

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Ik weet niet hoe oud je kindje is maar hier is het schema van Lucas.Van 8 maanden oud af aan (nu 9 maanden)

8u wakker
    8.30u bordje melkpap 150cc + enkele boterham met boter en water
    13.30u bordje melkpap 150cc + dubbele boterham met beleg en water
    16.30u fruithapje of stuk fruit
    18u warm eten 150 a 180 gram + toetje en water bij
    20u/21u bedje slapen tot de volgende dag

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb nooit 's avonds pap gegeven (Want ik eet ook geen brinta voor ik naar bed ga, of boterhammen, dat doe je 's ochtends vind ik ) en ze slaapt prima! Zo'n 12 uur op een nacht. 's Ochtends wel pap.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb nooit zo goed begrepen waarom er na de maaltijd NOG een maaltijd aangeboden wordt (pap is naar mijn idee een maaltijd).. waarom niet gewoon melk?

Als je kindje wellicht te weinig zuivel binnenkrijgt (ken de leeftijd van je kindje niet) dan zou ik stoppen met dat Danoontje. Dat is weinig zuivel en heel veel suiker en andere overbodige zaken.

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier in de ochtend 150cc water met opvolgmelk en rijstebloem (met lepeltje) en voor het slapen fles zonder pap (210cc water + 7schepjes)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als ik het goed lees is jouw kindje nu 10 maanden ongeveer... waarom geef je rijstebloem? De voedingswaarde van rijstebloem is marginaal.

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij geven 's ochtends een papfles (of soms een bordje pap als we meer tijd hebben) en 's avonds om 18:30 krijgt ze een fles melk 180+6. Soms drinkt ze die helemaal leeg, soms maar de helft.
    Meestal heeft ze om 23:00 overigens ook nog behoefte aan een klein beetje melk, anders slaapt ze niet goed. Misschien moet ik juist eens een papfles proberen 's avonds :p

10. Purk

Purk Niet meer actief

Voor sommige kindjes geldt dat ze dat echt nodig hebben (niet om door te slapen, wel om aan de calorieen en melk te komen), hier zo een. Hij krijgt s ochtends en s avonds pap, hij heeft de energie nodig met zijn 76 cm en magere 8kg.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat snap ik en dat lijken me uitzonderingen toch? In dat geval zal het er waarschijnlijk ook wel in gaan.

12. Purk

Purk Niet meer actief

Gaat erin als koek!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

heerlijk!:D

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier s'avonds een fles van 180+6+rijstebloem rond 19.30 uur

En dan sochtends pap met een lepeltje.

Gaat erg goed! Kind slaap goed door (op ongeveer 1 nacht per maand na...) en eet sochtends zijn pap ook best vlot en bijna altijd helemaal op.

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoon is 9 maanden en sinds hij flink avondeten met een toetje eet, hebben we de papfles van 's avonds naar 's ochtends verplaatst. Dat was ongeveer 6 weken geleden. Ging zonder probleem over van papfles voor het slapen gaan naar een gewone melkfles.

Deel Deze Pagina