Ons manneke krijgt nu een paar weekjes fruit, rustig aan opgebouwd, eerst een paar hapjes en inmiddels gaat er een half potje olvarit (4 mnd) per dag in... En smikkelen dat hij doet (oh en verse banaan gaat er ook in) Nu wil ik binnenkort ook groente gaan introduceren (ook rustig aan beginnen, om aan de smaken te kunnen wennen), maar hoe doe ik dat? (Net als nu) s morgens (om 11u) fruit en dan eind van de middag voorzichtig ook wat groente? Of kan ik beter het fruit even stopzetten en eerst alleen aan groente laten wennen? (en nee ik wil geen discussie over potjes of vers en of het te vroeg is voor bijvoeding)
Het wordt zoiezo eind van de middag / begin van de avond, vind ik persoonlijk de meest logische tijd voor de groentehap. En ik denk dat ik dan het fruit gewoon s morgens blijf geven. Was eerst van plan om het in het begin niet allebei op 1 dag te geven, maar nu denk ik eigenlijk, waarom niet? Fruit vindt ie heerlijk en blijft er goed in, dus waarom zou ik daar mee stoppen hihi.. En de flessen drinkt hij ook leeg zonder problemen. Zit alleen nog te dubben of ik s avonds dan nog met de papfles door moet gaan, denk het nog maar even wel. Die krijgt hij pas rond 20.30u, dus dan zijn die paar hapjes groente wel gezakt.. Ja ik ben er uit
Op die dagen dat je nieuwe groentes geeft, kun je beter alleen de bekende fruitsoorten geven. Als er dan een reactie komt, weet je zeker dat het van de groente komt. Ik zou het gewoon allebei doen. Kan prima, mits hij voldoende blijft drinken (flesvoeding minimaal 800cc, bv genoeg om de productie in stand te houden)
Ik was hier ook wel benieuwd naar ja Ik wil morgen gaan beginnen met groente, en vroeg me ook af of ik dan het beste ook even kon stoppen met fruit. Maar aan de tips hier te zien kan je dus ook gewoon het fruit blijven geven. Ik lees ook dat hij nog wel minimaal 800 cc moet binnen krijgen. Ons zoontje zit nu op 4 flessen van 210+7 In in principe genoeg, maar als hij wat laat staan, kom ik dus niet op de 800 cc uit... Dit zal geen probleem zijn toch?
@FB: Dat minimum verschilt volgens mij ook wel per kindje, die van ons krijgt "maar" 3x 180/6 + 1x 150/5 (gaat binnenkort ook naar 180/6)... Hij is tevreden, groeit goed en meer flesvoeding heeft hij gewoon niet nodig.. Ik kan hem wel meer melk per fles gaan geven, maar dan gaat hij ook weer meer spugen. En een flesje extra is ook lastig, want dan krijgt ie de flessen weer korter op elkaar en ook dan gaat ie meer spugen. Wij gaan vanavond groente introduceren (worteltjes) ben benieuwd of dat in de smaak valt Zijn schema wordt vanaf vandaag: (tijden zijn ongeveer uiteraard) 7.00 fles 180/6 10.30 fruithapje 12.00 fles 180/6 16.30 fles 150/5 18.00 groentehapje 20.30 fles 180/6 (+ rijstebloem, vindt ie erg lekker)
4x 210/7 maakt 920/940cc. Je moet de bereide fles rekenen. Dat is meer dan genoeg hoor! Geef je opvolgmelk? Daarvan mag je max 24 schepjes geven.
Ik zit inderdaad helemaal verkeerd te rekenen! haha Komt omdat we sinds een weekje over zijn gegaan op dit schema.
Bij ons ziet het schema er ook zo uit sinds vandaag Tijden kunnen inderdaad wel iets afwijken. Vandaag ook voor het eerst zijn groentehapje gegeven. Worteltjes (wel uit potje dit keer) Nou hij vond hij niet echt lekker hoor haha... Ik zal zo even een foto toevoegen hiervan!
Hier een foto van zijn eerste groentehapje (worteltjes) Je ziet wel dat hij het niet lekker vond hahaha
Haha, ons mannetje vond het heerlijk, eerste hapje even wennen, maar daarna mondje open en flink happen alsof ie dit al weken krijgt Ook potje worteltjes Morgen wederom worteltjes en vrijdag misschien maar een ander smaakje proberen