hoi hoi, Oooooh mijn zoon blijft kwakkelen!!! Gisteravond naar de hap gereden, hij bleek een streptokokken bacterie te hebben in zijn keel of te wel keelonsteking . Wie heeft dit met zijn kindje ook mee gemaakt? Hij heeft nu een 10 dagen kuur penicilline. Hoe lang duurde het bij jullie kindje tot het weer wat beter ging? is het gevaarlijk?? Hij is namelijk goed ziek! 39,8 koorts en wil niet spelen en lopen. Heb het idee dat hij pijn in zijn beentjes heeft. herkent iemand dit wanneer ze ziek zijn???? Hoeveel moet de koorts dalen met een paracetamol?? Ik hoor graag van jullie groetjes!
Mijn dochtertje reageert meestal na 3-4 dagen op de ab als ze een kuurtje heeft. ( ze heeft er nu 10 gehad in totaal) Voor de koorts en pijn kun je pcm zetpillen geven, en afhankelijk van de leeftijd van je kindje kun je lekker water ijsjes geven ter verzachting van zijn keeltje. Beterschap.
dochter van een vriendin van mij heeft hetzelfde en ook een kuur. De kuur moet even de tijd hebben om aan te slaan en te gaan werken. Paracetamol werkt koortsverlagend maar het kan ook zijn dat er nog verhoging blijft na het geven van een zetpil. Verhoging en koorts zijn niet erg (mits niet te hoog dan he) maar een zetpil werkt ook tegen de pijn. Wel moet je goed op het gewicht van je kindje en de zetpil letten want de werking van de zetpil is anders als hij te licht is voor je kindje.