Ik vind het zwaar...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Benzoblij, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Hai allemaal,

Na jaren proberen met veel miskramen ben ik terwijl ik al eind 30 was binnen 2 jaar 2 keer zwanger geweest.
    Heb nu een schat van een baby en een peuter hier thuis.
    Wat wil je nog meer?
    Hou zielsveel van mijn kindjes, maar merk dat ik het veel zwaarder
    vind dan ik had gedacht.
    Mijn man werkt en ik zorg voor de kindjes.
    En daar ben ik ook dan ook de hele dag mee bezig en vaak ook 's
    nachts nog.
    Tussen de middag als ze slapen heb ik even tijd voor mezelf,
    maar vaak duik ik dan ook mijn bed in, omdat ik het anders niet red
    tot half 8 's avonds.
    Heb het gevoel dat ik mezelf bijna helemaal kwijt ben...
    Hoe doen jullie dat?
    Een beetje tijd voor jezelf maken?
    Helaas hebben wij geen lieve grootouders waar ze kunnen logeren.

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Tja, ik heb er (nog) maar eentje, en het is soms ook zwaar. Maar goed, je moet wel tijd voor jezelf blijven maken. In het weekend; kun je dan niet iets voor jezelf doen terwijl je man thuis is? En wil je niet gaan werken? Ik merk dat dit bij mij erg fijn is. Gewoon drie dagen even iets anders dan moederen. Ik was er na bijna zes maanden zwangerschapsverlof helemaal klaar mee, met het thuiszitten. Was blij dat ik weer aan het werk kon als ik eerlijk ben. Verdeling nu vind ik erg goed: drie dagen werken en de rest lekker thuis met haar.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik herken het wel een beetje, al heb ik er ook (nog) maar 1...
    Het wordt toch best onderschat hoor en dan heb ik nog een relatief gezien makkelijk kind... maar de periodes die hij soms heeft dat hij zichzelf niet kan vermaken bijvoorbeeld...poe.... dan kom je nergens meer aan toe. Niet aan het huishouden, niet aan jezelf...Mijn man begrijpt dit niet altijd even goed.
    En zeker als je er zolang op hebt gewacht of er zoveel moeite voor hebt gedaan kan ik me voorstellen dat je misschien het gevoel hebt dat je dan niet "mag" klagen?
    Ook ik werk 3 dagen en als ik op mn werk ben,mis ik mn zoontje, maar soms als ik thuis ben vind ik het wel fijn dat ik niet ALLEEN maar thuis hoef te zijn. Eenmaal op mn werk vind ik het ook wel weer lekker om met andere dingen bezig te zijn en op een andere manier moe te zijn!
    Waarom niet voor 1 of 2 dagen werken?
    En heel decadent misschien maar waarom geen werkster voor een paar uurtjes?? Kost geld, maar scheelt ook veel tijd! Die jij weer aan jezelf kan besteden?
    En ik zou zeker een avondje in de week gaan plannen. Voor een hobby, een sport of om af te spreken met familie of vriendinnen? Of in het weekend?? Je hebt t echt nodig om wekelijks op te laden, het maakt jou een leuker mens en een betere (want beter uitgeruste) moeder!
    Succes.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Misschien toch een dagje of 2 gaan werken zodat je even ergens anders mee bezig bent en je jezelf weer kunt opladen..

Ik werk 18 uur onregelmatig en vooral slaapdiensten dus ben veel thuis overdag.. IK ben soms blij als ik even MAG werken..

Esmee is best een makkelijk kindje maar toch even wat anders dan het huishouden, luiers, spelen met blokken etc..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hi,

Hier ook een 'oude' mama (inmiddels 37 en 17 weken zwanger van de 2e)... Ik herken wel wat je zegt en ik ben nog altijd blij dat ik 3 dagen in de week naar mijn werk ga en de zorg even uit handen mag geven. Werken is ook druk maar daar word ik stukken minder geleefd dan thuis. Iets te doen hebben buiten huis is dus voor mij heel belangrijk. Daarnaast trouwens ook contact met andere mensen en eens niet over kindjes praten. Zo ben ik gisteren nog uit eten geweest met een vriendin en hebben we het uitvoerig over de carrières gehad. Heerlijk.

Zo moe zijn vind ik trouwens niet helemaal normaal. Misschien even laten kijken naar je ijzergehalte en eet veel vitamines e.d. zodat je je energielevel omhoog houdt. Maak afspraken met je man over 'even bijtanken' bijvoorbeeld door de peuter 2 halve dagen naar peuterspeelzaal te brengen... En ga op zoek naar een vaste oppas. Er zijn vast een boel leuke (oudere) tieners of jongere twintigers te vinden die het heerlijk vinden om regelmatig een paar uurtjes op te passen. Kan jij even bij tanken: sporten, naar de kapper, winkelen etc etc. Sterkte!

6. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Hahaha,

heb al het gevoel dat ik het megadruk heb en nu krijg ik
    van jullie allemaal het advies dat ik buitenshuis moet gaan
    werken. Is dat dan echt bijtanken?
    Zegt mijn man ook altijd...
    Dat moe zijn dat komt van het niet doorslapen.
    Eet verder gezond, maar ons jongste houdt niet zo van
    slapen.
    Heb altijd gewerkt maar de vele miskramen en nog meer
    ellende hebben er zo ingehakt dat ik het op een gegeven
    moment niet meer aankon.
    Toen was ik opeens thuis, maar wel in staat om vanalles
    voor mezelf te doen natuurlijk.
    Nu voel ik me helaas nogal opgesloten.
    Twee kindjes die zo weinig schelen is gewoon niet zo
    praktisch...
    Maar misschien moet ik idd iets leuks voor mezelf gaan
    zoeken.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend dat je zo zo voelt. Ik heb een tweeling van nu 14 maanden. En de eerste periode was ik ook steeds heel erg moe. Wist ook niet echt hoe ik mijn tijd moest inplannen voor mezelf.
    Ben 4 maanden na de bevalling weer gaan sporten. Het is maar een uurtje per keer maar je bent er toch even uit. Ook zorg ik ervoor dat ik 1x in de maand even lekker kan shoppen met mijn moeder. Soms gaan de jongens mee en soms blijft mijn man lekker met ze thuis. Het zijn maar kleine dingen maar je bent toch even uit de 'sleur' van thuis weg. Het sloopt je natuurlijk ook als je kleintje nog niet doorslaapt. Die gebroken nachten gaan je echt opbreken. Misschien met je man afspreken dat jij ook eens flink kan doorslapen? En hij de nachtvoeding doet.

Sterkte meid hopelijk voel je je snel weer beter,

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hoi,

ik heb er ook pas eentje, maar kan me wel voorstellen hoe druk jij het zult hebben..
    de eerste maanden was ik mezelf ook helemaal kwijt, maar toen ik na mijn verlof weer ben gaan werken was dat gevoel ook zo weer voorbij. en nu geniet ik zo van de dagen dat ik samen met mijn zoontje thuis ben.

misschien een beetje vreemd voorstel, want ik heb geen idee wat het kost.. maar zou je beide kindjes niet 1 dagje in de week naar een kdv kunnen brengen en dan iets leuks voor jezelf zoeken?

succes.

9. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Ik herken het gevoel ook wel hoor...ik heb 'maar 1 kindje maar ben ook best wel kapot vaak....Ik ben ook thuis bij de kleine en mijn man werkt.
    Ze is de eerste 4 maanden van haar leven een huilbaby geweest en dat heeft mij (ons) heeeeeeeeel veel energie gekost en die moet ik nu, op de een of andere manier, terug zien te krijgen. Ik heb wel een man die in de weekenden veel doet maar doordeweeks doe ik natuurlijk bijna alles. En dat vind ik voornamelijk zwaar omdat het vaak zo'n sleur is....steeds hetzelfde doen en weinig tijd voor mezelf.
    Ben ook aant kijken wat ik kan doen om de sleur te doorbreken. Ga wel regelmatig weg om iets alleen te doen maar dat is niet genoeg blijkbaar dus lees even mee....ben benieuwd of iemand een goede tip heeft.

Oja ga mijn kleintje (als de griepgolf voorbij is) wel 2 middagen per week naar een KDV doen..dan heb ik ook wat meer tijd voor mezelf.
    Misschien ook iets voor jou (Benzoblij)??

Groetjes Claudia

10. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

hier ook hoor. Ik heb mijn zoontje naar het kdv gedaan. Om de reden dat hij dan ook met andere kindjes om leert gaan en voor mezelf. Dat ik toch even een dagje rust heb.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Hier hebben we we lieve grootouders en mn tante wil ook nog wel eens wt extra's doen. Hier ben ik erg blij mee want ik heb het ook echt nodig zo nu en dan. Je hebt groot gelijk dat je af en toe een tukkie meedoet.
    Misschien kun je qua huishouden niet wat laten liggen of hulp in de huishouding zoeken als je daar demiddelen voor hebt? Dat brengt ook al wat meer rust.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben ook niet echt de mogelijkheid om dochterlief af en toe even uit logeren te doen. Ja, bij de gastouder, maar dat kost dus wel wat. Is fijn als het echt moet, omdat het een vertrouwd plekje is voor Thirza, maar dat doen we dus alleen bij uitzondering. Mijn ouders wonen 2,5 uur rijden bij ons vandaan en mijn schoonouders zijn om andere reden geen optie om Thirza te logeren te brengen...
    Hier geniet ik dus altijd erg als ik in mijn vrije weken Thirza 1 dag alsnog naar de gastouder breng en 1 dag wel met haar thuis ben. Zo'n dag is dan echt even bijtanken :)

Mijn tip zou denk ik zijn om de kids gewoon een middag in de week, (of een dag) lekker naar een gastouder of KDV te doen. Wij hebben voor een gastouder gekozen, omdat je dan dus kleinschalig zit, per uur betaald (en dus alternatieve tijden af kunt spreken ook) en je kind 1 vast gezicht heeft.
    Heb jij die dag even tijd voor jezelf en kun je bijtanken! Moeder-zijn is namelijk meer dan een fulltime baan en dan is het goed om daar ook even een break van te hebben :)

Ik ervaar mijn werkdagen trouwens ook vaak als lekker even ertussenuit, :) Dat zou je dus ook kunnen doen, als je werk kunt vinden waar je met plezier kunt werken :D

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Snap je gevoel helemaal. Al heb ik dan maar 1 kindje, dus bij jou is het nog zwaarder.
    Ook wij hebben geen oppas in de buurt, dus kan Milan ook niet even wegbrengen als ik toe ben aan rust.

Ik heb er daarom ook voor gekozen om 1.5 dag per week te gaan werken. Dan is Milan naar het KDV. Dan ben ik op mijn werk nog wel druk, maar er toch even uit. Dat is iets wat voor mij al heel goed werkt.
    En verder is het idd je eigen ding doen als je kleintjes slapen.

kan je man niet wat meer helpen? Dat hij bv 's avonds voor de kinderen zorgt en jij je even terug kunt trekken. Niet om te slapen maar om even tijd voor jezelf te hebben?

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben soms ook blij dat MAG werken :D even uit de dagelijkse sleur.

Maar even On-topic:

Ik herken het gevoel heel erg goed! Ik ben 's avonds ook uitgeteld als mijn zoon ligt. En ik moet ook bekennen dat als mijn zoon naar het KDV is dat ik ook wel eens een dag vrij neem van het werk zodat ik een dag voor mezelf heb. Met het huishouden ben ik makkelijker geworden. Kan morgen ook nog wel stofzuigen denk ik dan ;) of ik geef mijn zoon ook een doekje en dan poetsen en stofzuigen we samen ;) Overdag kan ik amper tijd voor mezelf vrij maken, mijn zoon moet ik bezighouden hij kan zichzelf niet vermaken nl... En dit is erg moeilijk. Als ik even in de keuken ben dan hangt hij alweer aan mijn benen :( Nee BenZOBlij je bent niet de enigste mama die er af en toe even doorheen zit ;) ik herken het echt! Ik wel blij dat ik als alleenstaande mama hele lieve ouders heb die mij heel erg helpen met alles en als ik een dag weg wil met een vriendin passen zij altijd op :D

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben een jaar bij Sasha thuis geweest, ik heb dan 'maar' 1 kindje en slaapt ook nog niet door. Zelfs al is ze snachts 2.5 uur wakker geweest, ik ben zo blij dat mijn wekker gaat om 7 uur, omdat ik mag werken. Kus en daaaaggg, lekker er even niet aan denken.

Mijn meisje is echt het belangrijkste in de wereld, echt waar! Het liefste ben ik ook echt 24/7 bij dr. Maar ik merkte dat ik af en toe het heel benauwd kreeg. Altijd maar achter haar hollen en naar haar wensen dansen.

Ik zeg niet dat je moet gaan werken, maar misschien is het inderdaad wat om ze, al is het maar een middagje per week, naar een gastouder te brengen? Komen ze ook in aanraking met andere kindjes en jij hebt even tijd voor jezelf.

16. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    De oudste gaat binnenkort wel naar de peuterspeelzaal, dus
    dan is het wel even iets stiller hier thuis, hahaha.
    Maar het is niet dat ik er niet van geniet ofzo van het iedere dag
    zorgen voor onze kindjes.
    Maar het is idd zo'n sleur, elke dag hetzelfde.
    Misschien heb ik er het meeste moeite mee dat ik "mijn vrijheid"
    kwijt ben. Kan nu niet meer zomaar wegrijden naar Parijs o.i.d.
    Moet altijd de verantwoordelijke Mama zijn...
    Maar misschien is een gastouder wel een goed idee.
    Vind het trouwens wel verhelderend om te lezen dat veel van
    jullie hun kind naar gastouder of kdv brengen voor een beetje
    IK-tijd.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, echt wel dus :) Had laatst iemand die meende me nog even enorm uitgebreid duidelijk te moeten maken dat ik me niet schuldig moest voelen als ik dochterlief eens wegbracht voor wat tijd voor mezelf. Nou, hahaha, ik ben echt de LAATSTE die zich daar schuldig over zou voelen, ik vind dat echt HEERLIJK!!! (En geniet daarna weer dubbel en dwars van Thirza :D)
    Doen dus!!!

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mij valt het ook zwaar,ik vond het met 1 kind als best pittig maar na een zwangerschap waarin ik constant heel moe was en nu met een baby die veel bij mij wil zijn en veel huilt zit ik er ook vaak doorheen.
    en de tijd die ik over heb moet ik eigenlijk besteden aan het huishouden want het is hier een bende.

ik heb een tijd gewerkt maar eerlijk gezegd als je thuiskomt ligt er ook nog genoeg te doen ik vond het weinig ontspannend.

misschien dat een goede vriendin (met kids) die van jou eens mee wil nemen naar een speeltuin of iets degelijks?
    dan kan jij ff een tukkie doen!

een dag wegbrengen naar het kdv kan ik niet want dat is echt te duur.

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier ook hoor
    heb een dochter van 15 maanden en een zoon van 3 maanden,
    maar oef wat is het zwaar,
    mijn zoon is ook een echte huilbaby, (reflux kma,ziekenhuisopnames enz)
    en slaapt dus heel erg slecht,
    snachts slaapt hij nu gelukkig een uur of 4 5 door maar verder is het echt prut!
    helaas kan ik overdag ook niet even een dutje doen,want hij slaapt overdag niet of maar een halfuurtje en dat is natuurlijk niet in de tijd dat me dochter ook even een halfuurtje slaapt

ik heb mijn vakantie achter mijn verlof aangeplakt dus zit nu nog thuis,
    aan de ene kant zou ik het wel weer lekker vinden om te gaan werken,aan de andere kant is het ook zo als je dan thuis komt ligt er ook nog zoveel te wachten

overdag kom ik weinig aan het huishouden toe, het enigste wat lukt is om het eten klaar te zetten voor savonds,
    als mijn dochter dan op bed ligt om 7 uur, neemt mijn man mijn zoon over en ga ik afwassen,wassen opruimen enzz

hihi ik vind het ook zwaarder dan verwacht] maarja ik had dan ook niet op een huilbaby gerekend
    ;)

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik weet natuurlijk niet hoe je dagen eruit zien, maar misschien kan je er wat vaker op uit gaan. Even lekker naar buiten wandelen of naar speelplaats, op de koffie of thee bij vriendin, bekende. Toen het laatst zo slecht weer was en ik binnen zat de hele dag kwamen de muren ook op me af. Die dag daarna ben ik ook lekker even op de koffie gegaan bij mijn moeder en dat breekt toch even de dag!

Ik vind de combinatie 3 dagen werken en moederen ook prettig

Deel Deze Pagina