Hoi allemaal, Ik ben nu sinds een week met verlof. Ik probeer mij echt wel te vermaken, maar toch valt het opeens thuis zitten me een beetje tegen. Wie herkent zich hierin en wat doen jullie om er een leuke tijd van te maken tot aan de bevalling. Met zo dikke buik kun je ook niet alles meer doen. groetjes, cheyenne
Nou, ik zit al sinds half april gedwongen thuis omdat ik mijn baan ben kwijtgeraakt. Dus ja, moet je nagaan....het lijkt al een eeuwigheid dat ik thuis zit. Mijn dagen bestonden echt uit het huishouden (maak echt veeeeeeeel schoon), koken, boodschappen doen.. Niet veel bijzonders dus. Maar de laatste paar dagen neem ik echt de tijd voor MEZELF..vooral nu de laatste weekjes zijn aangebroken wil ik nog echt genieten van mijn rust! Ben lid geworden van de bibliotheek zodat ik heerlijke romans kan lezen, ga lekker shoppen als ik zin heb. En net zoals nu lekker relaxen achter de laptop terwijl ik tegelijkertijd geniet van een heerlijk verkwikkend voetbadje Heb vanmiddag ook heerlijk geshopt en mezelf verwend met heerlijke voetproducten En 2 leuke jurkjes..
Nou dit is de eerste week dat ik verlof heb en had het zo druk met allemaal afspraken dat ik niet eens de tijd heb gehad om me te vervelen. Voor volgende week heb ik het toch een beetje anders ingepland zodat ik ook nog een beetje kan rusten want daar is het verlof tenslotte voor! Vind het zelf ook altijd leuk om series op dvd te kijken als ik dan thuis ben! Ik hoop dat je snel je verlofdraai zal vinden en er dan lekker van gaat genieten!
mmm, dat voetenbad, shoppen en series kijken op DVD staat me ook wel aan...maar eens proberen.misschien moet ik inderdaad nog wennen. vanaf april al gedwongen thuis zitten lijkt me ook best wel pittig. cheyenne
Dit is mijn eerste week van verlof (03-07 laatste werkdag gehad) 6 wkn. van te voren omdat ik in de zorg werk en het niet tot 4 wkn. van te voren vol kan houden!!! Tot nu toe heb ik me nog niet verveeld, bij vriendinnen langs geweest of ga er nog langs (waar ik anders weinig tijd voor heb) en krijg ook mensen over de vloer, verder probeer ik het in huis een beetje op orde te krijgen... heb nog geen last van nesteldrang dus moet me er wel toe dwingen maar kan het ook rustig aan doen. Moet nog wat enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes en zo probeer ik iedere keer wel wat te verzinnen. Nu het even niet zo warm meer is kan ik wat beter vooruit dus daar maak ik dan maar gebruik van voordat het weer weer omslaat Groetjes Nelleke Oh ja en ik wil ook nog graag een gipsafdruk van mijn buik maken, heb net de spullen besteld dus daar ben ik ook nog wel even druk mee...
Oh heel herkenbaar meid. Ik heb nu net een week officieel verlof maar de week er voor was ik al klaar met werken. Het is mazzel dat een vriendin van mij nog vrij is en ik daar af en toe een bakkie ga doen of zij bij mij maar anders was ik al dol geworden. Iedereen om me heen werkt nog (inmiddels zijn mijn ouders vrij) en dat maakt het niet gezelliger. Ik doe hier op mijn gemakkie het huis bijhouden. Met de warmte uitpuffen op de bank met de ventilator naast me. En ik wilde met de warmte in mijn net gekochtte zwembad plonsen maar nu is het rot weer. Inmiddels heb ik op bigfishgames.com een aantal gratis spellen gedownload die je een uur kan spelen zodat ik wat afleiding heb. Tja en dat was het wel zo'n beetje. En dan te bedenken dat mijn vent alleen de weekenden thuis is.
Nog wat verlofklusjes: Uitslapen en uitgebreid douchen/baderen babykleertjes wassen en strijken (of net als ik, 3 keer wassen en strijken) Kastjes indelen en kamertje klaarmaken flessen/kolf + atributen uitkoken en klaarzetten je uitzetlijst nog een keer nalezen of je alles hebt Uitgebreid koken, iets anders als normaal film (downloaden) en kijken boeken/tijdschriften lezen Ik heb heeel veel bevallingsverhalen gelezen en "de verloskundige praktijk" "de bevalling" "de kraamafdeling" en "birth stories" gekeken... Toevallig was dat op tv tijdens mn vorige verlof.... Nu heb ik al een kleintje dus zal ik me zeker niet vervelen, btw mijn verlof begint pas (als het goed is) een week voor kerst en da is mijn man ook vrij, ik zal me die 1e weken dus absoluut niet vervelen!! (heb ik eigenlijk nooit gedaan tijdens mn verlof)
Ik was er ook een beetje bang voor dat ik mij zou gaan vervelen, maar ik heb mezelf echt prima vermaakt de eerste weken. Shoppen, bakkie doen bij vriendinnen, geboortekaartje regelen, alle oude vakantiefoto's inplakken, houshouden op een spaans tempo, filmpje / series kijken, lezen..... Succes!
Owwwww, ik geniet me echt SUF tijdens mijn verlof, vind het heeeeeerlijk! Ik vind het ook helemaal niet erg om op een dag terug te kijken en te bedenken dat ik helemaal NIKS zinnigs heb gedaan! Lekker rustig opstaan, douchen en aankleden, ik kijk graag naar Engelse woonprogramma's op de BBC 's ochtends, lekker tijdschriften ingeslagen dus vermaak me daar ook nog wel mee, ik heb nog boeken liggen om te lezen, ik woon dichtbij het centrum dus kan ook lekker gaan winkelen naar kleertjes en andere dingen uit de uitzet, eventueel 's middags een dutje doen, afspreken met vriendinnen (het wordt langzaamaan vakantie), enz., enz. Maar vooral het gevoel dat niks moet, dat ik me even niet druk hoef te maken over de reorganisatie op mijn werk en dus niet naar gezeur van collega's hoef te luisteren, dat ik niet persé uit bed hoef, dat ik de hele dag met de katjes kan knuffelen, dat ik veel tijd heb voor en met mezelf.... Heerlijk!
ik heb nu vakantie .. en krijg het verlof er achter aan..(zit in het onderwijs) dus ik ben ook redelijk vroeg met verlof. Ik heb me eigenlijk ontzettend zitten verheugen op mijn vakantie/verlof omdat het voor de klas staan me wel erg zwaar ging vallenen ik al tijden het gevoel heb dat ik de 40 weken niet ga volmaken. Had me al helemaal voorgenomen om lekker te gaan lezen, goed naar mijn lijf te luisteren en uit te rusten, allerlei klusjes voor de baby nog te doen...maar komt niks van.. zit achter de pc te rommelen.. doe een wasje en ben nog heel druk buitenshuis. Lijk wel moeier dan toen ik nog werkte ...hou mezelf maar voor dat ik elk jaar de eerste week van mijn vakantie moet *onthaasten* dus t komt vast wel goed.
Ik rommel ook maar wat aan. De ene dag doe ik de was, de volgende dag stofzuig ik eens een keer. En ondertussen een beetje lezen, internetten, boodschappen doen, lunchen met een vriendin. En ik ben een echte discovery-fan geworden, gelukkig hebben we vier verschillende discovery-kanalen .
Klinkt goed allemaal, bedankt voor de tips. Misschien dat ik inderdaad ook een beetje moet wennen aan opeens thuis zitten en niks hoeven. Zit ik ook een beetje in de onthaastperiode. Ik zat me nog te bedenken dat ik wel eens zou willen leren naaien maar bij het zien van een naaimachine dacht ik: laat maar. Straks naai ik mijn vingers aan elkaar. Misschien dan maar een cursus haken/breien?
Vandaag is de eerste dag van mijn verlof. Nadat ik solidair met vriendlief opgestaan ben, een bakkie heb gedaan en zijn bammetjes heb gesmeerd, ben ik weer lekker mijn bed ingedoken en werd om 11.15 uur pas wakker. Zalig! De kat vindt het helemaal gezellig. Ik was er hard aan toe, liep al dagen met een continue harde buik. Er moet hier in huis nog behoorlijk wat gebeuren, we hebben het afgelopen halfjaar in een verbouwing gezeten met de bovenverdieping en de tuin. Nou kan ik daar zelf fysiek niet heel veel meer aan doen want dat zou te zwaar zijn, maar er is nog het nodige op te ruimen en ik moet nog wel een aantal dingen voor de babyuitzet halen. Daar heb ik wel veel zin in allemaal. Ik werk als freelancer en heb nog een opdracht lopen waar nog wat dingen voor geregeld moeten worden. Dat komt de volgende week nog een beetje en gebeurt gewoon hier thuis achter de compu. Verder ben ik onlangs ook lid van de bieb geworden, dus dat kan de aandacht ook lekker afleiden. Geloof niet dat ik me zal vervelen, vind de tijd zo snel gaan! En wil ook nog een draagdoek zelf maken, vind die dingen die je online kunt bestellen wel erg duur voor een lap stof van 5 m bij 70 cm. Heb ik ook al wat op gevonden via internet, wat voor soort stof geschikt is etc. Maar leuk om te lezen wat jullie allemaal van plan zijn (of juist niet van plan zijn). Geniet er van allemaal!
Oh, ik wou dat ik al verlof had. Heb vaak last van een harde buik, slaap slecht en kan niets hebben. Nog een week werken, dan 2 weken vakantie, 2 weken werken en dan is het zover, maar ik vraag me af of ik die laatste 2 weken werken ga halen... Lijkt me heerlijk om niets te moeten (al moet je daar denk ik wel aan wennen, onthaasten inderdaad!), ik heb het nu echt te druk! Ik denk dat ik dan elke dag Dirty Dancing ga kijken )
Ja, heerlijk he...lid worden van de bibliotheek? Ik was altijd al dol op lezen, maar het kwam er niet van de laatste tijden. Lees nu een roman genaamd Supermoeder, echt onwijs leuk!!! https://www.webshopboekhandel.nl/Webshop/Product.aspx?MemberGroupID=6&ProductEAN=9789022550724
Heb nog geen verlof, maar zit ivm rugklachten al ruim 5 weken thuis. Ik vermaak me met het huishouden (op mijn gemakje), lezen, foto´s inplakken, tv kijken, gordijnen maken, lijstjes maken voor dingen die nog geregeld moeten worden (maar daar zul je inmiddels wel zo goed als klaar mee zijn).
Kan niet wachten op mijn verlof!!!! Hoop dat ik snel onthaast ben en kan genieten van het aanrommelen straks Leuk topic!
@jenna ook ik kan niet echt naaien.. maar had nog veel stof liggen en heb er een box kleed van gemaakt.. lang leve t fenomeen patchwork ..allemaal vierkantjes aan elkaar naaien enne.. t lijkt al heel snel heel leuk.. terwijl als je goed kijkt.. ehm..t niet geheel 100% netjes en gelijk is maar dat is t leuke van nu.. nu heb je er tijd voor.. nah..dan trorn je t 4 x los.. sjow what..tijd genoeg nu om lekker te friemelen