Gister had ik weer controle bij de verloskundige... Buik was goed gegroeid maar ze had moeite om het kindje goed te voelen... Mijn hele buik was gevuld met baby en dat was nog niet normaal met 27 weken.... Dus had ze het idee dat het kindje te ver op schema ligt, en omdat zowel ik als mijn vriend klein zijn vond ze het erg vreemd dat het kind zo groot was... Mijn suiker was ook getest maar die was goed Nu krijgen we over 2 weken een extra echo en met 30 weken nog een suiker test... Nu heb ik geen idee wat mij te wachten staat.....kindje te groot? Te weinig vruchtwater? Moet ik me zorgen maken of niet? Herkend iemand dit?
Wie weet zitten er toch 2 haha! Zou me niet zo druk maken.. lees heel vaak op dit forum verhalen over te grote en te kleine kinderen.. en vaak hebben ze het bij het foute eind.. even de echo afwachten..
Onze zoon zou ook veel te groot zijn... Schatting van de gyneacoloog was ruim boven de 9,5 pond... Uiteindelijk toen ons ventje geboren werd was hij nog geen 8 pond... En moesten ze wel lachen om hun schatting. Verder had ik ook gewoon veel vruchtwater... Ik zou me geen zorgen maken. Vaak zijn dit soort dingen juist preventief...
Wij hadden ook al meteen hmmm straks is het een tweeling Op de 1e echo zie je namelijk een klein zwart rondje nog naast het vruchtje.... en het schoot wel even door ons hoofd.. Maar we hebben van 8 weken naar 27 weken al 4 echo's gehad dus dan zou het wel gezien moeten zijn denk ik Bedankt voor het geruststellen...hoop zo dat het niks raars is!
Hoi Stephanie, Hier bijna hetzelfde verhaal. We zijn net zover zwanger zie ik. Mijn man en ik zijn beiden ook niet groot maar mijn buik/baarmoeder is te groot voor de duur vd zwangerschap. Heb de suikertest ook gehad (alles was goed) en een groeiecho. Hierop was te zien dat de baby bovenin de curve lag en dan zijn/haar buikje iets te groot was voor de duur vd zwangerschap. In maart krijg ik weer een groei echo en eventueel weer de suikertest. Ik maak me verder niet zoveel zorgen, baby kan ook gewoon een groeispurt hebben.
Meid laat je niet gek maken. Onze uk ligt vanaf week 16 ook ruim voor. Heb al maanden een megabuik. Mijn man is wel lang, uk schijnt ook lange benen te hebben, en heeft het verder goed in me buik. Laatste echo lag uk vier weken voor, nu donderdag weer groeiecho. Heb me in het begin ook zorgen gemaakt, maar idd ze zitten er ook vaak naast. Alles is vast goed, jammer dat de verloskundige je ongerust maakt en je nog zo lang moet wachten voor de echo. Je kunt altijd het ziekenhuis beln dat je je ongerust maakt en of de echo eerder kan.
Wat is is te groot? Hier een zoontje dat telkens 5 weken voorlag op groei, geen suikers .. gewoon een grote jongen. Op 25 weken vroegen de mensen mij waarom ik nog niet bevallen was, had nu eenmaal een enorme toeter met een grote jongen
Thanx meiden !! Ik heb geen enorme buik....dus dat was ook een puntje... Heb een nette buik voor 27 weken maar ze kon de baby slecht voelen omdat de buik te vol met baby zat.... Ook was ik 3,5 kilo in 4 weken aangekomen wat ik best veel vind als je kijkt dat ik steeds hooguit 1a 1,5 kilo aankwam in 4 weken... Maar besloten idd niet druk te gaan maken...voel hem goed en maak ik me zorgen even de angelsound erop... Maar toch blij als de echo achter de rug is!!
Hier heb ik een dochter wat 6 weken voor liep op de groei. ze is uiteindelijk met 40+1 geboren met 9 pond en 53 cm. Opzich maakt de grootte weinig uit allemaal, Maar ik baalde er wel van dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd, wel of niet inleiden ivm met grootte van ons meisje.. Toen zouden ze naar mn bekken kijken, met welk termijn ze er dan nog wel uit zou passen.. Hebben ze uiteindelijk dus niet gedaan.. wat uiteindelijk resulteerde in 22 uur weeén zonder succes met een keizersnede als gevolg. Omdat ze er uiteindelijk toch niet uitpaste.. beetje jammer gewoon.. mocht het me bij de 2e weer gebeuren, dan ga ik serieus stad en land af, waar ze me dan wel gaan inleiden of iets.. Maar dit wil ik dus ook niet meer.
Daar wil ik het inderdaad ook over hebben... Moet 4 maart voor de groei echo en moest 6 maart al naar de gyn.. Even idd over het inleiden hebben....wil ene groot kind of met keizersnede of inleiden... Gelukkig doen ze bij mij niet moeilijk ivm medische redenen... Spannend even...lekker veel afleiding zoeken deze 2 weekjes!
Ik denk dat de verloskundige zich ook niet erg druk maakt, als ze je pas voor een echo over 2 weken laat gaan! Als de baby nu goed beweegt, je suiker is goed en bij de 20 wk echo was alles ook goed dan zal het wel meevallen allemaal. Is mij niet helemaal duidelijk of ze nou het kindje misschien wat groot vond, of het vruchtwater te weinig trouwens. Groot kindje heeft vaker ook meer vruchtwater en klein kindje weinig vruchtwater. En wat de bevalling betreft: maak je niet druk. Hele kleine vrouwen bevallen soms super snel van een heel groot kind, en sommige grote vrouwen moeten uiteindelijk een keizersnede omdat een heel kleintje er niet uit kan. Bekkenmetingen etc zijn niet zinvol, dus ik zou op het eind maar gewoon eens kijken hoe het loopt. Past het niet, dan wordt het dus een keizersnede. Ik doe er nu heel makkelijk over, en ik weet ook wel dat het voor jou allemaal onzekerheden zijn, maar tenzij het echt een tientonner is kun je het toch niet weten van tevoren. En een keizersnede is sowieso geen feest, dus nooit geschoten altijd mis... (Ander geval is het natuurlijk als het inderdaad de vorige keer na heel lang niet gelukt is, maar voor jou is het je eerste toch?). Probeer je geen zorgen te maken!
Ik lees even mee, ben vandaag ook een beetje geschokken bij de controle. Kindje is ongeveer 18cm groot, en ik ben pas 15 weken en 3 dagen zwanger, m'n baarmoeder is nu 2 vingers onder m'n navel. Je zou denken dat ik ongeveer 4 weken verder moet zijn met m'n zwangerschap, maar dat is echt niet zo. Ben nu best wel bezorgd want ik moet nog 25 weken, en het kindje is nu al zo groot:S
Spannende dingen hè! Ik ben een klein beetje gerust gesteld op de 9 maandenbeurs die zag genoeg vruchtwater en dat was mijn grootste angst... Maandag heb ik de groeiecho dus zal dan even posten wat eruit is gekomen
Vorige week hebben wij groeiecho gehad, met 32.5 weken lag het buikje op 41 weken. Ons kindje woog vorige week al 6 pond. Ben hier van geschrokken, maar alles lijkt verder goed. Volgende week weer groeiecho en als ukje dan nog steeds zo voorligt nog een medische echo. Dit niet omdat ze bang zijn dat er wat is maar omdat dit de procedure is.
Ik had precies hetzelfde rond die tijd. Mijn buik was erg groot voor de termijn. Een extra echo laten maken. Kindje lag precies op schema. Ik had gewoon veel vruchtwater. Afgelopen dinsdag weer bij vk geweest. Ze kon de baby ook niet voelen, dus weer een extra echo volgende week. Ze wil checken of het kindje niet te groot is. Maar ik maak me niet druk. Ik ben ook klein. Manlief is wel lang. Maar ik maak me verder geen zorgen. Mijn moeder was toen ze van mij zwanger was ook dikker dan normaal voor de termijn. Toen zij 6maanden zwanger was dacht iedereen dat ze elk moment moest bevallen. En ik heb dat rond de 6 maanden ook te horen gekregen van collega's. En ze heeft zelfs tot week 42 doorgelopen. Hoeft dus niks te zeggen allemaal!
Mij sturen ze nu ook door omdat ze het kindje niet goed kunnen voelen. Maar denk dat er niets aan de hand is. En al is ze te groot. Dan halen ze haar misschien eerder. So be it! Als ze maar gezond is. Zo denk ik er nu over. Ik wacht de echo verder wel af!