Ons kleintje heeft de laatste weken wel 3, 4 keer op een dag de hik in mijn buik. Soms wel een half uur aan een stuk. Weet iemand of dit kwaad kan en of er een oorzaak voor is? Ik vraag me af of ik iets verkeerd doe met eten of drinken waar het kindje last van heeft. Of is dit vrij normaal? :
hihi 3 a 4 x is nog niks.. mijne zit soms wel op de 6 of 7 x het kan geen kwaad hoor, en de ene keer duurt het 10 minuten en de andere keer een half uur.. het komt doordat je kleintje slokjes neemt van het vruchtwater en dan kan die de hik krijgen. ligt niet aan jou hoor , dus maak je geen zorgen
Die kleine van mij heeft hooguit maar een keer in de twee drie dagen de hik. Dat is toch niet te weinig dan he?
1x of 5 x , volgens mij maakt dat niks uit hoor, en kan het geen kwaad, ik weet nog van mezelf dat ik vroeger zoovaak de hik had..
k heb gelijk maar even gegoogled : "De hik wordt veroorzaakt door de lucht die de baby bij het zuigen inslikt, meer bepaald door spastische samentrekkingen van het middenrif, als reactie op een plotselinge maaguitzetting door een teveel aan lucht bijvoorbeeld. Hik komt bijzonder vaak voor bij baby's en houdt wellicht verband met het feit dat hun middenrif nog niet volgroeid is. Hij gaat weer spontaan over, meestal na enkele weken (vaak in de loop van de tweede levensmaand). De hik mag dan al een banaal probleem zijn, ouders maken zich er nogal eens ongerust over als zo'n weerloos wezentje er last van heeft. De contracties zijn echter niet pijnlijk, veroorzaken niet te veel last en doen de baby ook niet huilen. En vergeet niet dat uw baby dat gevoel al eerder heeft gekend in uw buik. Met dat verschil dat die hik niet het gevolg was van lucht, maar van het vruchtwater. Denk niet automatisch dat uw baby de hik heeft omdat hij z'n boertje nog niet heeft gelaten of te snel heeft gezogen of z'n drinkfles heeft leeggedronken. De hik heeft niets te maken met spijsverteringsproblemen.
De kleine heeft gemiddeld ieder dagdeel effe de hik dit kan veschillen van een min tot een half uur. Ik vind het alleen vervelend als ik in bed lig maar verder kan ik er wel om lachen. Vind het wel leuk als je dan met een regemaat je buik voelt bewegen en schokken. Zat van de week in de kroeg en een kind snapte er helemaal niks van toen ze het zag want na de hik doet meneertje effe zijn rek en strek oefeningen en daar kun je niet omheen haha. ookal heeft hij nu veel minder ruimte
Vraagje, hoe voelt het als je kindje de hik heeft? Voel af en toe wel regelmatige schokjes, maar vraag me af of het echt de hik is, of iets anders. Hebben jullie een goede omschrijving van hoe het voelt en hoe snel het gaat (schokjes achter elkaar).
het voelt als iedere keer even achter elkaar kleine schokjes. je ziet je buik dan ook met een soort regelmaat bewegen
Is heel normaal hoor... babytjes hebben ook als ze geboren zijn nog best vaak de hik (mn dochter in ieder geval) Beetje zielig maar ook wel schattig
Het voelt een beetje als regelmatige schokje, echt heel veel keer achter elkaar. Heel mijn buik beweegt mee.
Hier ook een regelmatig de hik, vind het ook wel grappig maar in bed is het inderdaad heel vervelend! Bij mij helpt het wel als ik dan begin rond te wandelen, dan stopt het meestal (kan natuurlijk ook toeval zijn). Groetjes
Ik dacht dat het juist goed was als baby's in de buik hikken, omdat het inderdaad het middenrif oefent. @ sillaah: jouw stukje over de hik gaat over wanneer de baby al uit de buik is!