kindje te klein, wie bekend met het volgende??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pechvogol, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Pfff het houdt ook echt niet op he? Heel veel sterkte, ik hoop dat het toch goed gaat komen met jullie mupke!

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Hoe gaat het met je,en met je moppie?

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik ben ook benieuwd hoe het gaat!

4. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hoi, kindje is nog steeds te klein (26w5d en 480gr), dus nog geen opname/actief beleid. Flow is niet verslechterd, dus daar wordt geen acuut probleem voorzien (tenzij een stuk placenta plotseling af zou sterven). Ik voel de baby goed/veel bewegen en er is voldoende vruchtwater, dat is positief. Maar vriend en ik beginnen ons toch wel het één en ander af te vragen. Want ja, 500 - 600gr is het minimale gewicht voor het actieve beleid, maar is het zo ontzettend weinig! Kan dat überhaupt goed gaan?? En de complicaties/handicaps op korte en lange termijn, kunnen wij en het kindje dat aan?
    En wat willen we dan wel?
    Ik vermoed dat ik de 28wk nog wel zal halen, maar meer dan 30gr per week lijkt het niet te groeien (zou nu echt wel 100gr per week moeten groeien). En de gyn ziet me de 30wk niet halen. Niet dat hij de waarheid in pacht heeft, maar goed..
    Ik ben een beetje radeloos eigenlijk :'(

5. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Ja hoor, 500 gram kan goed gaan.
    Tuurlijk is het een lange weg, zonder garanties.
    Maar heb na maanden op een nicu te hebben rondgelopen, genoeg kindjes van 25 a26 weken gezien met dat gewicht en die het nu goed doen. Natuurlijk ook kindjes die het niet redden.
    Het afwachten lijkt me slopend. Slaap je eigenlijk nog wel?
    Heel veel sterkte.

6. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ja ik slaap heel veel eigenlijk. Enerzijds omdat ik voor mn werk om 4u op moet staan en dus ook op tijd in bed lig. Anderzijds omdat mn vriend ALLES voor me doet en ik niks anders hoef te doen dan rusten en slapen. Ik heb me vanmiddag ziek gemeld bij werk, want na t zkh bezoek zat ik er helemaal doorheen. Werk brengt me geen afleiding meer en ik voeg op dit moment niks meer toe, dus leek me beter.

Ff een andere vraag: vanavond staat mn buik helemaal strak, alsof 40 kg voedsel naar binnen heb gewerkt. Verder niet kramperig, maar wel een btje zeurderig boven in mn buik, onder mn borsten bij mn maag. Tis niet vergelijkbaar met harde buiken. Zou t iets van groeipijn kunnen zijn? Want dat heb ik (àls ik t heb) meestal meer onder in mn buik.
    Verder ook vnvnd weer een drukke baby

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Het aantal weken is belangrijker dan het gewicht....als je de 500 gram haalt of misschien nog iets meer,en je nog een paar dagen of misschien wel een week erbij kan snoepen dan hoeft het gewicht niet meteen het grootste probleem te zijn.
    Ik zou wel nu erop staan dat ze iig nu longrijpers geven.Je weet nooit wat er gebeurd,en dan zijn die maar vast binnen.

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Het verbaast me eerlijk gezegd dat je tot nog toe aan het werk was. Na de geconstateerde groeivertraging bij onze kleine moest ik acuut stoppen... Wat Pipo zegt: het termijn is uiteindelijk belangrijker dan het gewicht. De rijping van de organen gaat wel gewoon door en dat is het belangrijkste. Je klachten kunnen passen bij groei maar ook bij een HELLP. Zodra je een bandgevoel krijgt, last van je maagkuiltje, plotseling veel vocht gaat vasthouden of een grieperig gevoel hebt trek dan wel aan de bel!

9. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pechvogel
    Geen ervaring maar wil je laten weten dat ik enorm onder de indruk ben van jou. Hoe je je staande houdt. Ik ken mensen die met heel wat minder opgeknapt zijn.
    Wat een zorgen en een keuzes staan jullie voor. Ik duim voor jullie en je kindje.

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wat een heftige verhalen. Respect voor hoe jullie ermee omgaan.
    @pechvogol, Ik vind het echt knap dat je je verhaal hier doet en het ook nog eens op kan brengen om de mensen in dit topic op de hoogte te houden. En natuurlijk dat je nog gewoon aan het werk bent. Respect!

Ik hoop echt van harte dat alles goed af gaat lopen, en dat de kleine een acceptabel gewicht en termijn gaat halen zodat de kleine buiten jou baarmoeder een eerlijke kans krijgt. Gelukkig houden ze alles nu heel nauwlettend in de gaten.
    Ook denk ik dat het een heel groot pluspunt is dat je voldoende vruchtwater hebt en dat je de kleine veel en goed voelt bewegen.

Ik duim voor jullie mee!

11. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat een spanningen weer, en wat kom je sterk over. Diep respect.
    Ik kan je niets anders dan een digitale knuffel geven. Ik denk aan jullie!

12. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Pechvogel, las je verhaal wat een zorgen! Hoop voor jullie dat het goed komt! Was wel verbaasd dat je überhaupt nog werkt. Ik zou plat gaan (op de linkerzij voor betere doorbloeding) en alleen nog maar aan jezelf en uk denken. Hoop dat de extra grammen erbij komen.

13. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    je pijn zou van de lever kunnen komen, dan krijg je een strak bandgevoel. Dus ik zou wel als het erger wordt zkh een belletje geven om te testen voor eventueel pre-eclampsie/hellp. Is je bloeddruk wel ok?

14. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    @Baukje1985, de artsen blijven maar zeggen dat stoppen met werken de boel niet zal verbeteren. Het is niet zo dat de bloedvaten ineens gaan verwijden als ik níet achter een pc zit of even een rondje door het bedrijf maak. Stress van werk heb ik sowieso niet! Ik moet vooral dat doen waar ik me mentaal het beste bij voel (en geen extreme sport). Tot gisteren had wél werken mijn voorkeur. Verder heb ik al 27 weken ongeveer de rotste zs die je je kan bedenken, dus ik zal zéker niet wachten met aan de bel trekken als er iets aan klachten verandert/ontwikkelt ;)

@Kleintjuh85, ik vind dat dit soort verhalen ook naar buiten moeten worden gebracht, ik weet uit ervaring dat je je suf zoekt naar herkenning tijdens een zs, helemaal als je een afwijkende zs hebt. Wie weet kan iemand hier iets mee. Ik in ieder geval wel, door jullie lieve en ook informatieve reacties.

@iedereen, ik denk dat ik sterker overkom dan dat ik daadwerkelijk ben. Ik ben op van de angst en na elk zkh bezoek is het huilen, huilen, huilen. Gisteren bijvoorbeeld had ik het punt bereikt dat ik voelde dat ik opgaf, ik was gewoon op. Maar waarom zal ik opgeven als de baby dat niet eens doet?? Die heeft het verdorie zwaar, ik in dat opzicht niet. De nachtmerrie scenario's spoken 24 uur per dag door mijn hoofd. Maar ja, de zon gaat elke ochtend weer op en je moet toch weer opstaan en je ding doen, dus dat doe je maar.
    Wat me op de been houdt, is mijn relatie. Zonder mijn vriend had ik niet op deze manier door kunnen gaan.

Heel erg bedankt ook voor jullie reacties, het voelt fijn om er met jullie over te praten. Naar vrienden en familie toe probeer ik de boel vaak minder heftig over te brengen om ze niet te bezorgd te maken (niet dat dat lukt, maar goed). Hier kan je het tenminste precies zo zeggen zoals je het denkt/voelt.

15. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Jeetje wat een zorgen meis, hoop dat je klein meid er nog een hoop grammen bij mag krijgen!

16. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Net gebeld door gyn: gyns en neonatologen hebben overlegd en besloten me toch vanaf morgen op te nemen. Eerst een uitgangs ctg om te kijken hoe het met de baby is, als het goed genoeg is, beginnen we meteen met longrijping. En vanaf dan weer verder wachten.

17. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Klinkt goed.Heel veel sterkte en succes de komende tijd.Wil je me een beetje op de hoogte houden? (Als de toestand dat toelaat uiteraard)

18. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is 100% te begrijpen dat je momenten hebt dat je niets anders doet dan huilen. Maar je hebt ook momenten dat je voor je kindje alvast op zoek bent naar wat zij of hij nodig heeft voor de toekomst. Ik vind dat sterk en krachtig en mooi te lezen dat je zoveel steun aan je vriend hebt. Het kan voor hem ook niet makkelijk zijn.
    Fijn dat je morgen opgenomen gaat worden, dan weet je zeker dat alles gedaan is om het goed te laten aflopen. Heel veel sterkte. Je bent in mijn gedachten!

19. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    @oz2014 ik had je berichtje niet gezien. Bloeddruk was laatste keer 120/80, wat voor mij aan de hoge kant is.

20. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Super veel sterkte! Heftig, ik hoop en bid voor jullie dat het goed komt!

Deel Deze Pagina