Vanmorgen hebben we met de eerste serieuze complicatie te maken gehad. Het lag in de lijn der verwachting: het kostte mijn kleine jongen teveel energie om zelfstandig te blijven ademen, dus werd hij aangesloten op het beademing-apparaat. Ook zijn er problemen met de zuurstof in zn longen: ook een apparaat voor aangesloten en binnen 48 uur zien we of dat aanslaat. Meteen aan antibiotica begonnen ter preventie. Een hele drukke ochtend met heel veel artsen aan zn bedje en daar had ie duidelijk last van. Dat was overweldigend, dus heb een stevig potje lopen janken. In de middag een gesprek gehad met de arts om de dag door te nemen, ook weer janken. Maar hun begeleiding is super goed, dat is heel fijn. Mijn vriend mag nu bij mij op de kamer blijven slapen, dat is echt een opluchting! In de avond zijn mn vriend en ik met zn 2en bij m gaan zitten en hebben ze heel de couveuse open gemaakt, zodat we er goed bij konden. Dus ik heb m 100 kusjes gegeven. Hij was lekker rustig en dat was toch geruststellend. Tis dat ik nog uitgeput ben van de keizersnee, dus slapen zal ik wel. Maar je houd je hart vast, de situatie kan echt zo omslaan. Mijn borstvoeding is goed op gang gekomen, ik maak voldoende aan voor m, dat geeft een fijn gevoel.
Oh pechvogel toch een kleine tegenslag ondanks dat het niet gek is. Wat top dat de borstvoeding op gang is gekomen. Hoe geven ze hem dat? Wat fijn dat je vriend bij je mag blijven. Als ik het goed begrijp bekijken ze alles van dag tot dag. Meer zal er ook niet inzitten voorlopig denk ik. Mag jij voorlopig in het ziekenhuis blijven? Ik duim voor jullie!
Oh lieve Pechvogol, wat een schrik! Ik begrijp je angst, en zorgen. Wat een verdriet om je kleintje dat te zien meemaken. Wel ontzettend fijn dat de borstvoeding goed op gang is gekomen. Top! Ik hoop met héél mijn hart dat jullie kleine jongen het goed blijft doen. Mijn duimen draaien. Ontzettend veel sterkte. Je bent een kanjer! Knuffel!
in principe blijf ik hier tot morgen, dan verkassen we naar het Ronald McDonald huis @Rosalincke, het eten wordt met een spuit via de maagsonde gegeven, tot nu toe 0,5ml per keer, maar gisterenavond hebben ze het verhoogd naar 1 ml. per keer. Hij heeft een stabiele nacht en ochtend gehad godzijdank, hij heeft steeds minder zuurstof van de machine nodig. Straks een echo om te controleren of de vaatjes in de longen goed reageren op de machine. En we wachten met smart op de eerste keer dat onze vriend gaat poepen, want als ie dat niet doet vergroot dat ook weer de kans op infecties. Vanmorgen bij hem geweest en hij was ff 'wakker' en zijn verpleegster zei (en ik merkte het ook) dat ie iets reactiever was in zijn gedrag. Superlief!
Jeetje, wat een schrik ook al was het in de lijn der verwachting zoals je zei. Ben blij te lezen dat jullie zulke goede begeleiding krijgen, dat lijkt me heel belangrijk! Heerlijk ook, dat je zoveel kusjes hebt kunnen geven! Dat zal hij vast heel erg fijn hebben gevonden.
Een maagsonde ja klinkt logisch maar ook heftig hoor. Fijn dat je naar het Ronald McDonald's huis kan. Kan je vriend ook zo lang vrij krijgen van zijn werk of komt hij pas in de avond? Je klinkt nog steeds sterk en dapper. Jullie mogen echt trots zijn op jullie zelf?
Gefeliciteerd! Hier heb ik meegelezen en -geleefd. Wat heftig zo'n klein kindje, zo kwetsbaar en ook zo sterk! Hopelijk gaat hij gauw poepen en helpt de ademondersteuning hem genoeg energie over te houden om te groeien.
Wat fijn om te lezen dat jullie zo goede begeleiding krijgen en dat je vriend ook op de kamer kan blijven slapen. Hopelijk poept de kleine snel en blijven de nachten stabiel en zonder complicaties. Ik vind je echt heel sterk en dapper.
Gelukkig een redelijk stabiele dag vandaag. En hij heeft gepoept, dus minder zorgen over luchtophoping en/of infecties bij de darmen! @Rosalincke, mijn vriend had de 2 dagen verlof en hij heeft met zijn baas af kunnen spreken dat, wanneer de situatie het toelaat, hij vanuit het zkh/rmd werkt. Verder nemen collega's zijn afspraken over. Dus hij is er bij.
Stabiel en gepoept! Voor jullie een goede dag dus! Fijn dat de baas van je vriend zich zo coulant opstelt. Maar je bent dus ook vaak alleen in het ziekenhuis (of het Ronald macdonald huis)? Zitten er ook mensen bij je in de buurt die in dezelfde situatie zitten? Wederom veel sterkte de komende dagen!
Van harte gefeliciteerd met jullie kleine wondertje!! Verder heel veel succes de komende maanden, ik heb van dichtbij meegemaakt hoe heftig het kan zijn. Mijn nichtje is met 27+6 geboren, weliswaar met een normaal gewicht voor de termijn. Het gaat nu overigens super met haar, ze is een vrolijke kleuter van 3.5.
@Rosalincke, tot nu toe ben ik amper alleen geweest. Mijn vriend is de hele dag hier sinds 2 dagen en de andere dagen was mijn moeder er de hele tijd. Ook was ik natuurlijk hartstikke moe, dus kon ik rust goed gebruiken, maar daar krijg ik minder van dan misschien nodig is. En 's avonds veel bezoek. Maar goed, mijn moeder is er de hele tijd bij. Er zijn nu niet zoveel kindjes op de IC (gelukkig). En er is niet veel contact met de andere ouders. Iedereen is vooral met zijn kindje bezig, en dat is ook maar goed.
Wat je dan blij kunt zijn met poep Vandaag hopelijk weer een goede dag. Probeer wel je rust te nemen, er volgen nog intensieve weken. Anders dan duurt je herstel alleen maar langer en komt later er alles uit (zo spreekt een uitgeputte mama). Ik blijf jullie volgen!
Hier ook een stille meelezer. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje en heel veel sterkte en succes!!!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje. Hopelijk sterkt hij snel aan en wordt de situatie stabiel. Fijn dat je borstvoeding goed op gang is gekomen en dat hij heeft gepoept. Je vriend zou ook kunnen kijken of hij recht heeft op zorgverlof he. Dan hoeft hij zich helemaal niet met werk bezig te houden. Zou mij kunnen voorstellen dat zijn hoofd daar niet naar staat. Heel veel sterkte voor de komende tijd. Jullie hebben duidelijk een vechtertje op de wereld gezet.
De angst weet ik nog zo goed, de ene dag gaat het goed en de volgende dag is het mis. Ik sliep ook zo slecht, bang dat ze snachts belde en ik het dan niet hoorde. Heb ook heel wat af gehuild op de nicu hoor. Helaas kreeg Jantje ook de nodige complicaties, hersenbloeding, NEC en infecties. Erg eng, angstig. Toch zijn het complicaties die veel voor komen bij extreem prematuren. Heb je nu geen boodschap aan, voor nu telt maar een ding. Dat hij zich er doorheen slaat. Wilde alleen zeggen, dat je angst zo herkenbaar is, kan hem zo weer voelen. Heel veel knuffels, geluk en sterkte. Houd vol meis.
Wat fijn dat het vandaag een goede dag was. En die ontlasting is goed nieuws! Mocht je behoefte hebben aan lotgenoten: op fb is een pagina voor iedereen met (ex)couveusekindjes/prematuren namelijk de kleine kanjers pagina. Hier vind je veel (h)erkenning.
Tot nu toe geen nare ontwikkelingen. In principe willen ze T. weer van de beademing halen, maar ze zijn niet tevreden genoeg over de hoeveelheid ontlasting. Dus er is net een scan gemaakt van zijn darmen waarbij contravloeistof is ingebracht. Deze vloeistof zou de darmpjes weer wat prikkelen en de ontlasting zo wat weker maken zodat t wat doorloopt. Geen grote ingreep, maar alles is spannend. Jullie hebben gelijk wat rust pakken betreft, mn hoofd ontploft zowat van de koppijn!! Maar ja, het enige waar ik mee bezig ben is T. en eerlijk zou ik niet weten wat ik moet láten... en dan kolf ik ook elke 3 uur, ook s nachts, dus lekker nachtje doortrekken kan niet (lukt sowieso niet, ook als ik niet kolf). Maar goed, we houden de moed erin!