kindje te klein, wie bekend met het volgende??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pechvogol, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Allereerst: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
    Wat een vechter is hij!
    Jeetje meid, in wat een ( herkenbare ) rollercoaster zitten jullie, ik voel met jullie mee.
    Onze jongeste is ook geboren in het AMC, heeft 6 weken op de NICU gelegen en wij in RMD gewoond.
    Wat zijn ze kundig daar en zo ontzettend betrokken, ondanks de heftige start van onze zoon, en het feit dat je daar liever natuurlijk niet zat, voelde het voor mij heel goed dat hij daar lag.
    Ik kolfde ook en zat wanneer ik niet kolfde zat ik naast zijn couveuse en tussendoor en s'avonds ontvingen we bezoek.
    Mijn hoofd plofte ook op een gegeven moment uit elkaar en kon ik geen info meer verwerken, daar bovenop werd ik ook nog eens ziek. De evv'er van onze zoon heeft me toen tot een half geroepen en maatschappelijk werk ingeschakeld.
    Wat ik wil zeggen en je op je hart wil drukken: probeer ook aan jezelf te denken! Wanneer jouw man gaat buidelen, ga dan ipv er naast zitten, zelf even op bed liggen. Durf ook bezoek te weigeren, had ik ook moeite mee, want je wilt toch je verhaal vertellen en mensen niet teleurstellen. Maar dat soort dingen putten je ook uit. En wat ik als tip kreeg en achteraf een hele fijne vond: schrijf alles op in een soort van dagboek. Het hoeven geen hele verhalen te zijn, maar wat je voelt of wat er die dag is gebeurd.
    Je wordt nu zo geleefd, je slaat niets op en achteraf vond ik het heel fijn om dit te lezen, tijdens het verwerken toen we eenmaal thuis waren. Heb heel veel "oh ja" momentjes gehad toen.
    En Earlybirds is idd een hele goede, heb zulke mooie foto's, die maak je zelf niet omdat je daar nu gewoon simpelweg niet aan denkt.

Ik hoop dat de kleine man nog even lekker een flinke poepluier produceert ( waar je nu al niet blij mee bent! ) en verdere hobbels op zijn pad kleine hobbels zullen zijn.
    Sterkte!

2. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Rust pakken is ook heel moeilijk in zo'n situatie. Misschien kun je 1x kolven in de nacht overslaan? Dat deed ik op die manier. Om vijf uur kolfde ik wel maar dat lietik door de verpleging naar mijn manneke brengen. Ik was zelf te zwak om 's nachts ook nog te gaan (en dan kon mijn man er niet bij zijn om me te helpen). Misschien is dat nog een idee?

Op naar de volgende goede dag! Ik blijf met je meeleven!

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Fijn om te lezen dat er geen nare ontwikkelingen hebben plaats gevonden.
    Hopelijk blijft de kleine zo stabiel. Een flinke poepluier zou mooi zijn.
    Ik heb totaal geen ervaring met een prematuur kindje. En hoe makkelijk het ook lijkt voor de buitenstaanders, probeer toch ook asn jezelf te denken en wat te rusten. Want zowel jou man en vooral jullie kleine vent hebben er niks aan als je in zou storten.
    Ik heb in iedere geval diep respect voor jou, de zorg over de kleine, zelf nog niet hersteld en dan ook nog om de 3 uur kolven. Kleine T boft met zo'n mama.

4. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hallo allemaal, hierbij een update. Tot nu toe is alles redelijk stabiel geweest en zijn we niet met spoed opgeroepen, dus dat is positief.
    Omdat de ontlasting niet echt op gang komt is men een btje bezorgd dat het volloopt in zijn buik aan poep en lucht. Om het wat op gang te brengen wilden de artsen contravloeistof in zijn darmen spuiten, zodat deze wat geprikkeld zouden worden en de boel misschien in beweging brengen. Dus gisteren met de couveuse en apparatuur heel het ziekenhuis doorgereden voor vloeistof en scan. Daar hebben ze een gaatje ontdekt in de darmwand, waardoor de vloeistof het buikje inloopt. Ze hebben moeten stoppen met de vloeistof om niet meer schade aan te richten. Het is niet duidelijk wat de oorzaak is van het gaatje (klysma's/infectie/overige) en er is voor de zekerheid antibiotica gestart. Verder vertoont T. geen symptomen van een infectie. We hebben besloten, gezien we niet in een noodsituatie zitten, om even af te wachten of zijn lichaam het zelf hersteld, in principe kan het slijmvlies vrij snel het gaatje gedeeltelijk dichten. De artsen vinden hem te klein om het gaatje dmv een operatie te dichten en de situatie is er nu ook niet naar.
    Dus ook nu wachten we weer af en geven we T. zoveel mogelijk rust.
    Ikzelf heb gisteren het bezoek afgebeld en ben om 22 u op bed gaan liggen. Heb de wekker uitgezet voor de 2 nachtelijke kolfbeurten, want die hoofdpijn trok ik echt niet meer. Meteen in slaap gevallen natuurlijk en uiteindelijk om 4u zelf wakker geworden, dus kunnen kolven, dus uiteindelijk maar 1x overgeslagen. En voel me meteen een stuk beter én geen hoofdpijn vandaag. Ook hebben we sinds gisteren kraamzorg geregeld in het RMD en dat scheelt toch ook wel zeg! Zij doet nu echt de huishoudelijke dingen en rijdt me naar de nicu als mn vriend er even niet is. Heel relaxt.

5. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey pechvogel

Een gaatje in de darmwand maakt het allemaal net weer wat ingewikkelder toch. Wat maken jullie veel mee. Jullie zoon heeft zijn vechtkaraktertje in ieder geval niet van vreemden. Wat ga je dapper door.
    Top dat je gisteren even iets langer hebt kunnen doorslapen een hele verstandige keuze. Net als de kraamzorg, precies wat je nodig hebt iemand die voor je zorgt en voor het huishouden.
    Klinkt alsof je elke dag meer Controle over de situatie krijgt.
    Bedankt voor de update. Ik denk dagelijks aan jullie en duim nog steeds voor de beste resultaten mogelijk!

6. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Hier een stille meelezer/lever...

Jeetje meid wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug en gaan jullie nog krijgen.
    Mijn zoon heeft ook op de Nicu gelegen(10 dagen) ivm eventueel hersenletsel! Uiteindelijk niks gevonden en het gaat nu heel goed gelukkig!
    Waar ik heel veel aan had was idd elke dag even in een schriftje schrijven wat er die dag gebeurt is en dan vooral de mijlpalen!!!
    Sterkte meid!!! Hang in there!

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bezoek gewoon afhouden hoor, jullie hebben genoeg aan jullie hoofd en mensen begrijpen dat echt wel!

Heel veel sterkte en fijn dat je af en toe een update geeft, er leven veel mensen hier met jullie mee :)

8. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    We zitten heel erg in spanning. We weten niet wat de oorzaak is van het niet poepen. Best case is dat het 'gewoon' niet lukt. Worst case is een vernauwing in de darm. Dinsdag praten we verder over het al dan niet opnieuw toedienen van contrastvloeistof. Dan gaan we evt de oorzaak zien. Probleem is echter bij vernauwing dat de chirurg hem te klein zal vinden voor een operatie. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk einde behandeling. We weten even niet hoe hier positief in te staan.

9. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Hier ook een meelezer, nu toch even reageren op je laatste bericht. Wat enorm heftig klinkt dat zeg! Ik hoop heel erg hard met jullie mee dat er geen vernauwing is!!
    Heel veel sterkte en idd, houd een dagboekje bij, hielp mij enorm op de NICU!

10. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Och jeetje, ik hoop dat hij intussen gewoon gepoept heeft.
    Wat een zorgen.
    Sterkte.

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ah nee! Heftig allemaal hoor. Ik denk ook dagelijks aan jullie en wat jullie nu allemaal mee moeten maken. Hopelijk poept de kleine snel en is het geen vernauwing.

12. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat een vreselijke spanning Pechvogol, en dat jullie dan ook nog tot dinsdag moeten wachten. Houdt moed, hoe moeilijk ook... Duim voor jullie.

13. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tjee hebben ze dat gezegd dan einde behandeling? Poeh meid dat is een zware zorg om de komende dagen mee rond te lopen. Waarom wachten tot dinsdag? Vanwege het gaatje. Zou dat dinsdag al dicht kunnen zijn?
    Sorry dat ik zoveel vragen stel. Ik leef erg mee maar voel je alstjeblieft niet verplicht om te antwoorden hoor. Je hebt genoeg aan je hoofd.

14. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Hij heeft al gepoept eerder toch?
    Giovanni kreeg eerst ook geen poep en ze kregen de thermometer ook niet ver genoeg naar binnen dus dachten ze aan een lichamelijk probleem. Uiteindelijk bleek er een stugge prop meconium de borl te blokkeren. Misschien nog een optie!

15. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    @Rosalincke, gezien er verder geen acute complicaties zijn kiezen ze ervoor nog een paar dagen af te wachten, zodat t poepen misschien op gang komt én dat t gaatje idd dicht gaat.
    En dan kunnen we een nieuw actieplan opstellen. Wat betreft het 'einde behandeling', de arts zei het niet in die woorden, maar toen ik het zo samenvatte, werd het niet ontkend. 'We moesten dan nog maar eens echt een goed gesprek hebben.'

@Esmyralda bij ons gaat het dus ook om dat meconium, hoe is die bij jouw kindje losgekomen dan? Er is na een klysma wel wat poep naar buiten gekomen, maar dit was minimaal en ondertussen alweer een dag of 5 geleden en ondertussen niks :(

16. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ze hebben idd een aantal x gespoeld en uiteindelijk kwam het los. Heeft bij ons geloof ik 2 dagen geduurd en in die tijd regelmatig gespoeld!

17. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat een spanning...kleintje ga alsjeblieft poepen! Ik denk aan jullie.

18. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    2 dagen.. Wij zijn nu al een week verder :( maar das weer het extreem dysmatuur probleem :(

19. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ja idd.dat zal wel meehelpen denk ik.

20. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heftig zeg! Hoop snel op beter nieuws voor jullie.

Deel Deze Pagina