Kindje te klein?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door maylina, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maylina

maylina Lid

5 apr 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ongeveer twee weken geleden is door mijn verloskundge geconstateerd dat mijn buik drie niet gegroeid was, het bleef op 32 cm haken. Ik werd toen doorgestuurd naar de gynaecoloog, daar heb ik bloedonderzoek, urineonderzoek, CTG en een groeiecho gehad. Alles bleek goed te zijn, de baby is klein, maar heeft geen groeiachterstand volgens de gynaecoloog, de baby woog 2770 gram.

Vandaag had ik weer een routine-afspraak bij mijn verloskundige. Vorige week bleek dat mijn buik krap 2 cm gegroeid was en vandaag bleek dat mijn buik niet gegroeid sinds vorige week. Mijn buik is nu ongeveer 34 cm 'lang'. Wederom werd ik direct doorgestuurd naar de gynaecoloog en heb weer ctg en een groeiecho gehad. Volgens de gynaecoloog is er geen groeiachterstand.

Ik ben twee keer behoorlijk geschrokken en maak mij behoorlijk zorgen. Is er een reden om mij zorgen te maken en is 34 cm echt krap? Ik ben vandaag 38 en 4 dagen zwanger.

Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Maylina,

het is goed van de vk dat ze je bij twijfel wel doorstuurt naar de gyn. Je schrikt er wel van natuurlijk, maar liever zo dan dat er iets niet goed is. Gelukkig is bij de gyn niets raars gevonden en probeer er maar op te vertrouwen dat het dan ook echt nu geen groeiachterstand is. 34 cm bij 38 weken lijkt inderdaad klein, maar het hangt vaak ook af van het postuur van de vrouw zelf en de ligging van het kind. Dus weet dat er goed op je gelet wordt en bij twijfel (met name op kindsbewegingen letten) gewoon je vk even bellen hoor. Niet raar dat je schrikt van zoiets. Probeer toch nog maar een beetje te genieten van het laatste stukje.

Groetjes Brigitte

3. maylina

maylina Lid

5 apr 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Birgittte,

Bedankt voor je reactie! Ik had afgelopen maandag geen uitleg gehad van de gynaecoloog over de uitslag. Hij zei enkel, het is ok. Zou je wat kunnen vertellen over de volgende metingen:

DBP: 9.6
    HC: 32.8
    FAC:32
    Femurlengte: 6.9 (2 weken terug was dit trouwens 7.1)
    EFW: 2800 - 3100 gr

Alvast bedankt!

gr.

4. maylina

maylina Lid

5 apr 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uppp