Een tijdje geleden opende ik her een bericht over de te hoge bloeddruk. Door de vele reacties die ik toen gekregen heb kom ik met een nieuwe waslijst aan vragen. Vorige week medicijnen gekregen voor bloeddruk. Ik voel me daar echt super door. Echter kindje was te groot. Vandaag opnieuw suikertest gehad. Maar die was echt fantastisch. Ik vroeg daarom extra aan de vk in het zh waarom het kindje dan te groot was. Nou dat kan dus gewoon, waarschijnlijk zou het met 40 weken een flinke 8 of 9 ponder zijn. Maar dat was voor mij geen probleem, want met deze medicijnen zou ik toch uiterlijk met 38 weken ingeleid worden. Oke, mijn kindje is er dus uiterlijk over 8 weken al!!! Leuk!! En dan is het natuurlijk ook nog niet zo groot, wat wel net zo fijn is voor een eerste bevalling. Echter: IK WEET NIETS OVER INLEIDEN!!! - Wie is er ingeleid met een te hoge bloeddruk? - Hoe gaat inleiden stap voor stap? - Moet ik me voorbereiden op een heel andere bevalling? - Voelt inleiden ook als tegennatuurlijk? - Heb je echt heel veel "gedoe" aan je lijf? - Hoe groot is een kindje rond 37 of 38 weken? - Zouden we. of één van ons langer in het ziekenhuis moeten blijven? Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!!
Ik ben bij de tweede ingeleid, niet vanwege een te hoge bloeddruk maar vanwege te lang gebroken vliezen. Wij moesten ons om half 8 melden in het ziekenhuis en daar werd eerst een ctg gemaakt geloof ik en kijken of er al ontsluiting was. Aan de hand daarvan gin om half 9 het infuus erin en om 9 uur ging de eerste wee opwekker erin. Om half 10 voelde ik al licht wat en dat werd al snel wat zwaarder. Eventjes in de douche om te kijken of dat hielp met de rugweeen. Om 11.45 kwam de vk langs voor de eerste keer en had ik al 8 cm ontsluiting. Ze was net weg en toen voelde ik persdrang dus vk weer terug en ik mocht mee gaan persen en om half 1 was ze geboren. Het was een hele andere bevalling als bij de eerste, die begon gelijk met weeen maar duurde 24 uur en was heel heftig. Als ik het nog een keer zou moeten doen zou ik de tweede bevalling met het inleiden echt zo nog een keer doen. Ons meisje was trouwens 2940 gram bij 37,3 dagen. Heel veel succes!
Ik ben 2 keer ingeleid, wel om andere redenen dan bij jou. -Bij mijn zoontje waren de vliezen al gebroken en kreeg ik meteen het infuus met wee-opwekkers. Bij ons dochtertje konden ze de vliezen nog niet breken en kreeg ik inwendig een pilletje ingebracht. Vier uur later nog een keer en toen 4 uur later konden ze wel de vliezen breken. Toen na een uurtje het infuus erin omdat er nog niets gebeurde. -Tegennatuurlijk; weet ik niet. Heb nu 2 kids, maar allebei ingeleid. - Ik vond het gedoe aan mijn lijf wel meevallen. Wel inbrengen infuus en zo. -Mijn zoontje is geboren met 37+6 en was 3510 gram. Maar dit is per kindje echt heel verschillend. - Bij zoontje moesten we 24 uur blijven maar dat had te maken met de langdurig gebroken vliezen. Bij dochterlief mochten we naar huis.
Ik ben bij de eerste ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. Moest wel geprimd worden omdat alles nog pot dicht zat. Dit deden ze met tabletten 3x per dag maar die deden niks. Dus toen kreeg ik gel en die werkte wel. Toen had ik 2 cm. Dag later vliezen gebroken en kijken of ik zelf weeen kreeg. Die kreeg ik niet dus aan de opwekkers. Ik vond het niet tegen natuurlijk maar misschien ook omdat ik niet beter wist/weet. Ik moest blijven ivm zwangerschapsvergiftiging en zoontje ook omdat hij te vroeg was ( 35 weken )
ik ben bij mijn vorige bevalling ingeleid ivm een te hoge bloeddruk. wel met 39+5 weken dus helemaal voldragen, dus over gewicht rond die tijd weet ik geen antwoord. hier mijn verhaal: ik kwam om 8 uur in het zh, waar ik eerst een ctg kreeg en ze keken of ik al ontsluiting had. ik bleek al 3 cm te hebben, dus gel of iets was niet meer nodig. na de ctg hebben ze gelijk mijn vliezen gebroken en weeenopwekkers aan gezet. eerst voelde ik niets, maar na een half uur ofzo kwam ik ineens in een weeenstorm terecht, dat vond ik echt verschrikkelijk, wist niet wat me overkwam en raakte volledig in paniek omdat ik niet meer wist hoe ik moest ademhalen. heb toen een ruggenprik gehad, dat was rond half 1 en had toen 5/6 cm ontsluiting. de verpleegster zei nog dat het nog wel even kon duren. om half 3 kreeg ik persdrang en toen bleek ik volledige ontsluiting te hebben. ze zat alleen nog niet laag genoeg dus moest de persweeen even een tijdje wegpuffen. uiteindelijk is ze om half 6 geboren na een half uur persen. je moet met een te hoge bloeddruk standaard 2 dagen blijven in het zh, omdat je bloeddruk nogal kan schommelen na een bevalling, mijn dochtertje is toen bij mij gebleven. dus hou daar maar rekening mee met je koffer inpakken ik heb daarna nog wel even medicijnen moete slikken, maar daarna is mijn bloeddruk weer helemaal goed geworden. hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. en niet schrikken, niet iedereen krijgt een weeenstorm hoor!
ik heb het verder trouwens niet als onnatuurlijk beschouwd, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niet echt mee bezig ben geweest.
Ik ben bij de eerste ingeleid v.w hoge bloeddruk. Ik was wel al 39,4 weken. Ik had toen blijkbaar al 1 cm ontsluiting en ben om 11.30u gestript en mocht ik naar huis. Als het uit zichzelf niet begon moest ik me de volgende dag om 8u melden. Om 15.30 kreeg ik echt duidelijke weeën en om 18.30 zijn we terug naar het zkh gegaan. Om 22.00u had ik 2 cm. Ik kreeg een ruggenprik om de nacht goed door te komen want ze verwachtten dat het nog wel even ging duren. De volgende dag om 8u had ik 8 cm en zijn mijn vliezen gebroken. Er werd ook een dingetje op het hoofdje gedaan voor zijn hartslagje in de gaten te houden. Uiteindelijk is hij om 11.30u geboren. Als ik die bevalling vergelijk met de tweede dan heb je inderdaad gedoe aan je lijf maar ik vond het niet storend o.i.d. Ik moest 1 dag blijven met de kleine om mijn bloeddruk in de gaten te houden maar die was vrij snel normaal en mocht ik de volgende dag naar huis. Het voelde toen niet als onnatuurlijk maar ja, als je een 'normale' bevalling hebt gehad dan is het toch net even anders maar zeker niet minder mooi hoor!
Hier met 38+3 ingeleid (pre-eclampsie). Had al behoorlijk wat voorweeen gehad en 3 cm ontsluiting, vliezen gebroken en anderhalf uur en een weeenstorm later was ze er.. Ik mocht niet veel rondlopen en dat vond ik niet prettig met het opvangen van de weeën (had infuus, Ctg, zo'n kabeltje op het hoofdje)... Mijn eerste bevalling was er een uit het boekje, ik vond de bevalling van Fien best zwaar, ging echt veel te hard, maar heb geen weeenopwekkers of zo gehad dus ik weet ook niet echt of dat door het inleiden kwam. Fien woog bij 38+3 ruim 3400 gram, Eef bij 37 wk iets meer dan 3100 gram..
lees mee want ik zal met 38 weken ingeleid worden ivm een snelle bevalling van de eerste en een lange reistijd naar het zh. (bijna een uur)
Ik ben ook ingeleid bij mijn eerste en dat was vanwege zw suiker. Ze zijn in week 38 op een dinsdag begonnen. Ik kreeg in de ochtend gel en moest rondlopen, dan werd er gekeken of ik ontsluiting had, zo niet dan in de middag weer gel en weer na een tijdje kijken of er ontsluiting was. Dit hebben ze de dinsdag, woensdag en vrijdag moeten doen (donderdag kregen we even "vrij"). Pas vrijdag middag om 16:00uur had ik genoeg ontsluiting en konden ze de vliezen breken. Nog geen half uur later lag ik aan de oxitocyne om de boel te versnellen en om 2:56 was onze kleine meid geboren en woog ze rond de 3200gr..
Ik ben ingeleid met een te hoge bloeddruk met 38 weken en 1 dag ben ik uiteindelijk bevallen. Had vrijdags controle, weer te hoge bloeddruk. 1 cm ontsluiting. Zaterdags melden, toen ben is er een gel ingebracht, deed hier niks op. Behalve ontzettende buikpijn wat heel veel lijkt op hevige ongesteldheid. Maar ze wouden toen niet me vliezen breken met een kans op een weeënstorm. Omdat het dan allemaal te snel zou kunnen gaan voor je lichaam. Zondags vroeg hebben ze mn vliezen gebroken en ben ik aan de pomp gelegd. Uiteindelijk nog een fikse weeënstorm gehad. Was erorm heftig. Vanaf 7.15 na het breken van de vliezen is mijn zoontje om 13.55 geboren. 3650 gram ( dus met 38w en 1 d)
Bedankt voor alle reacties! Stel nou dat ik met 37 weken wordt ingeleid, is een kindje dan al wel ingedaald? Of maakt dat niet uit? Of gebeurd dat ook met het inleiden? En ik had gehoord dat een kindje bij gebruik van medicatie soms 48 uur ter observatie in het ziekenhuis moet blijven.. Iemand daar ervaring mee? Ik verneem uit bovenstaande reacties dat bewegingsvrijheid beperkt is. Mag je bijv. wel douchen om de pijn wat te verlichten?
Ik moest een nacht blijven ivm te hoge bloeddruk in de zwangerschap. En de kleine moest blijven omdat hij met de pomp gehaald is. Maar in het zh waar ik ben bevallen konden we een kraamsuite huren. Een kamer met zn frietjes en alles bij de hand. Eigenlijk een hotelkamer in het zh