kindje teklein,maak me ongerust!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Maria0, Jun 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hallo Allemaal

ik maak me best wel ongerust!
    ik sta onder de gynaecoloog wegens eerder complicatie nu en in de
    vorge Zwangerschap ik heb met deze zwangerschap al in zwolle gelegen met 26weken door
    vroegtijdige weeen weeenremmers gehad en 2spuiten voor de longaanrijping en vaak in het ziekenhuis gelegen!

nu blijkt dat ons kindje ook nog eens teklein is
    ik heb 10-06 een echo gehad alles was goed
    zeien wel dat de baby niet groot was
    en ze wouden weer een echo maken
    24-06 weer een echo gehad moest later naar de gynaecoloog omdat ze
    alles na wouden kijken de groeicurves nu bleek in 2weken tijd
    dat ons kindje nauwlijks tot bijna niks is aangekomen
    hoeveel ons kindje precies nu weegt weet ik niet
    ik werd direckt opgenomen 24-06 en moest 1nacht blijven teobservatie
    ik krijg nu elkedag thuismonitoren er komt nu elkedag een zuster langs van de kraam/verlosafdeling om bij mij thuis een CTG temaken
    en tekijken hoe het met ons kindje gaat,ik heb ook volledige rust voor geschreven gekregen
    ik moet 1-7 weer terug komen voor een CTG op de verlosafdeling en daarna krijg ik een echo waar de gynaecoloog en meerder mensen bij zijn
    ik maak me echt ongerust!

mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen
    wat ze toen bij jou deden?

de gynaecologen kunnen me niet zeker zeggen wat ze doen
    en hoe en wat vandaar dat ik graag ervaring vraag aan jullie
    ik ben nu 36weken en 2dagen zwanger

Liefs Maria
    hoop echt op een reactie

2. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    morgen moeten wij ook weer naar het ziekenhuis i.v.m. een groeiachterstand.
    maar ik denk dat het niet goed is om verschillende situaties met mekaar te vergelijken.
    je bent al wel 36 weken, en als het te slecht was had je vast niet naar huis gemogen, ondanks dat je dan wel die thuiscontrole krijgt.
    mij is gezegd dat als blijkt dat een kindje het bij de moeder niet meer goed heeft en de kansen buiten de baarmoeder beter zijn dat ze dan gaan halen.
    maar als je je zo zorgen maakt, en met zo veel vragen zit, dan zou ik i.p.v. op internet te gaan zoeken (wat je zorgen vaak verergert) je vragen op papier zetten, en deze vragen voorleggen aan de arts. hierheb je meer aan, want ik denk dat je je zelf zo angstig maakt niet goed is, het zorgt voor onnodige stress

veel sterkte

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

het zou kunnen duiden op zwangerschapsvergiftiging, als je ook hoge(re) bloeddruk hebt.
    Dan houden ze het dus idd in de gaten en mocht het zo blijken te zijn, zullen ze je kindje waarschijnlijk eerder gaan halen. Op zich niet iets om je zorgen over te maken, zeker niet als je zo goed onder controle staat!
    Maar sluit me aan bij de vorige reactie: spreek je zorgen uit bij de gyn en laat hem je vragen beantwoorden: het kan zoveel zijn en dan loop jij je maar zorgen te maken. Meestal zeggen artsen niet teveel om je niet nodeloos ongerust te maken, maar zullen ze dus heus wel meer vertellen als je je dus zo zorgen maakt!

4. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Meid ik sluit me helemaal bij noura aan zet je vragen op papier en desnoods bel je mogen al de poli op.

5. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    ik zou me niet al teveel druk maken daar heb je artsen voor die dat voor je doen mijn kindje heeft al sinds 20 weken een groeiachterstand die steeds een klein beetje meer wordt maar dit houden ze super in de gaten. Als zij denken dat het niet meer goed is voor de baby om in de buik te zitten halen ze hem wel.

Share This Page