Gisteren een pretecho gehad, gelukkig was alles goed alleen mijn kindje loopt twee weken voor met de groei...moest wel even slikken want bij de twintig weken echo zei de echoscopiste dat het een gemiddeld kindje zou worden en nu loopt hij voor op de groei. Moet ik dit melden aan mijn verloskundige?
Als het zorgwekkend is, moet het echobureau het eigenlijk melden bij de vk. Ik zou het wel zeggen, dan kunnen zij altijd nog beslissen of een groeiecho nodig is. Ik heb met 26 wk een groeiecho gehad omdat mijn buik zo klein was, maar kindje was precies op schema. 5 weken later had ik mijn tweede GUO en liep ze 1,5-2 weken voor! Alles zat nog binnen de normale waarden, en voor zover ik weet verwachten we geen enorme reus ofzo. Spurtjes en niet precies gemiddeld groeien - zijn normaal Tot een bepaald niveau, natuurlijk. Daarom zou ik het voor de zekerheid wel doorgeven.
Bij mij loop het kindje ook 2 weken voor op schema. Ben onder controle bij de gynaecoloog, en hij zei dat alles goed eruit zag. Ik krijg vanwege medische indicatie vaker controles. Ik zou het idd doorgeven aan de vk en kijken wat ze ervan vind.
Is niet zo erg hoor, echo's zijn heel relatief en je vk kan er ook weinig aan doen. Ik zou het wel melden maar eigenlijk maakt het niks uit. Ik kreeg bij echo's met 30,34 en 36 weken de voirspelling dat ik een heel lang kind zou krijgen (benen lagen 6 weken voor) met een heel dikke buik, schatting ruim 9 pond. Ik maakte me er niet druk om en de vk ook niet. ( scheelt wel dat het mijn tweede was en ik heel makkelijk beval) Sam werd geboren en was (is) idd erg lang, maar ook slank en woog bijna 8 pond.
Niet te veel zorgen maken. T kleintje groeit in een curve, als jou smurf de curve blijft volgen is er geen afwijkende groei en kan een kindje gewoon wat grote of kleiner zijn. Als er ineens iets piekt gaan ze jou dat wel laten weten hoor. De metingen zijn sowieso geen eczacte wetenschap. Dus het zijn geen feiten. Ik zou het wel even melden aan je VK hoor, kijkt ze misschien even een keer extra. Mijn kindje zit bovenaan de groeicurve, loopt ongeveer 3 weken voor op groei. Dat wil dus overigens niet zeggen dat je eerder bevalt (helaas) Alleen maar dat t een groter kindje is, en zolang het niet abnormaal groot is laten ze je gewoon doorlopen tot t einde. (hier had ik me best op verkeken, ik dacht dat onze uk wel eerder zou komen omdat ie wel al klaar zou zijn )
Bedankt voor jullie reacties, stelt me weer gerust. Ga het morgenochtend even melden aan mijn verloskundige voor de zekerheid. Dan maar afwachten wat zij met de informatie doet. Bedankt iig.