Ik zou er ook lak aan hebben......kom op zeg je hebt recht op die zorgverlof...het is er niet voor niks! Maarruh...je kind ziek wegbrengen naar een kdv of een gastoudergezin? NO WAY! Een kind heeft zijn ouders nodig als ze ziek zijn.
Ik heb dit jaar welgeteld 1 dagje mijn werk afgezegd omdat mijn zoontje ziek was en de volgende dag werd ik direct met mijn neus op de feiten gedrukt door mijn baas: "dit kan en mag niet en ik moet iets regelen voor als het weer gebeurd!" (zoals een extra oppas, want KDV laat geen zieke kindjes toe, logisch) Ik vond dit heel naar. Kijk, als het wekelijks zou gebeuren snap ik de reactie wel, maar het was 1 keer 1 dagje. Even afkloppen...want ik ben gezegend met een heel gezond kereltje dat nog nauwelijks ziek is geweest!
Ja, bij mij op het werk zijn ze er ook niet echt blij mee, maar dat vind ik wel begrijpelijk. Tayo is ook best vaak ziek de laatste 3 maanden, 2 keer bronchitis en buikgriep en soms gewoon onverklaarbare koorts. Ik heb het eigenlijk bijna altijd kunnen regelen dat er iemand op komt passen. Maar het is wel heel erg lastig. Ik heb vorig jaar 1 keer calamiteiten verlof opgenomen en heb me zelf ook maar een keer ziek gemeld omdat ik niks geregeld kon krijgen. Ik heb het geluk dat mijn moeder alleen maar in de ochtend werkt en meestal bellen ze pas aan het einde van de ochtend dat hij ziek is. Maar ik snap je baas wel een beetje en aan de andere kant denk ik ook van je kind is belangrijker he! Misschien is een gastouder toch een optie. succes ermee!
Ik heb info aangevraagd over gastouders. Maar ook info om zelf gastouder te worden! Lijkt me nog een betere oplossing en ik heb er de papieren voor en heb ook in een kdv en psz gewerkt. Moeten nog even alles goed op papier zetten en dan kijken wat we doen. We wonen in een nieuwbouwwijk en er is schijnbaar een hele grote vraag naar gastouders! Omdat we een hond hebben dacht ik dat we daar niet voor in aanmerking komen, maar dat maakt dus niks uit. Wat ik al wel weet is dat ik meer verdien als dat ik nu doe! Plus dat de opvangkosten die we nu maken ook nog eens afvallen.....
DAt ben ik dus nu ook allemaal aan het uitzoeken Weet alleen dat je hier 4,20 per kind per uur kan verdienen. Dat is bij www.kinder-stad.nl
Klinkt als een prima oplossing! Hoop voor je dat het gaat werken! Nog even 1 kritische noot: bedenk je wel goed hoe je er dan mee omgaat als je een paar gastkindjes krijgt terwijl jouw dochter ziek is. Weet niet hoe ziek ziek meestal is bij haar, maar als je gastkindjes hebt, moet je die natuurlijk ook wel genoeg aandacht kunnen geven Gaat vast lukken, maar je moet er wel even over nadenken.
hier zijn ze gelukkig erg weinig ziek en heb gelukkig ook nog eens een baas die niet moeilijk doet zijn ze eens een keer ziek op toevallig een werkdag dan bel ik op en zeg dat ik thuis blijf ivm ziekte kind en dat is prima zou er zelf niet aan moeten denken om mijn zieke kind naar een gastouder te brengen als ze ziek zijn wil ik zelf thuis zijn maar als ze zo vaak ziek zijn dan wordt dat wat moeilijker inderdaad
Okee nu we het toch over dit onderwerp hebben wil ik graag jullie advies. Ik heb zelf een baan toegezegt gekregen op een kdv en me kleine vent gaat dan met me mee maar natuurlijk op een andere groep logisch.... Nu ben ik een alleenstaande moeder en opa en oma werken ook! Weet nu al dat mijn baas niet blij gaat zijn als anthony of ik ziek worden. Nu gaat het gebeuren dat hij wordt geopereerd (besneden door medische redenen) hij staat op een wachtlijst en dit weet mijn baas ....hier wordt op gereageerd dat ze hopen dat het een dagopname wordt want dan kan ik de volgende dag volgens hun gewoon weer werken...ik ben het hier totaal niet mee eens want het is toch heftig voor me kleine vent en zal best pijn doen erna toch? Wat moet ik doen of hierop reageren? De druk van jullie mogen niet ziek worden in proeftijd begint nu al! Sorry voor het misschien warige verhaal maar ik weet even niet wat te doen... ps moet as maandag mijn contract tekenen
Je moet zorgverlof op mogen nemen. Volgens mij is dit wettelijk geregeld, maar wellicht kun je de vakbond je daar over in laten lichten. Anders even een rechtsbijstand bellen voor info.
Zo zou mijn baas dus ook reageren. Als ik dit van te voren had geweten en ik had de keus om te kiezen uit 2 banen dan had ik niet voor deze baan gekozen. Ik had toen helaas geen keus door een verhuizing en moest toen "snel" een baan vinden. Maar als ik had geweten dat mijn baas dus zo reageerd had ik niet liever achter de kassa bij de AH gaan zitten. Die hebben vast een betere CAO als wat ik nu heb. Daar zal alles volgens de officiele regels gaan. Er zijn nl wel meer dingen die niet kloppen bij mijn werk.... Vanavond gaan we eea op papier zetten. Ik kreeg ook nog de tip om te kijken bij www.viaviela.nl Misschien dat mn moeder toch iets kan betekenen als bv haar reiskosten worden vergoed. Dan gaat zij dr baan opzeggen en komt dan hier oppassen.... Maar dat is echt de allerlaatste oplossing!
weet je dan wel dat ze die opa en oma subsidie stop willen zetten? Lijkt me neit verstandig om dat op de lange termijn te doen...
Dat is nog niet zeker hoor dat ze die opa en oma subsidie stop gaan zetten. Toevallig hebben wij ook alles geregeld deze week bij viaviela omdat mijn moeder ook gaat oppassen op mijn jongens. Wij hebben dit toen ook aan ons contactpersoon gevraagd maar het was nog niet zeker zei ze.
Bijna wel zeker hoor, Ik zou dat dit jaar nog wel gewoon doen, maar in 2010 houdt het voor 90% zeker toch wel op.
Aha oke wist ik niet, maar wist ook helemaal niet van het bestaan af, dus heb me er nog niet in verdiept
Nou ik vandaag contact gehad met de organisatie waar we nu bij zitten voor kdv. (heb ze een heeeele lang mail gestuurd met de situatie en advies gevraagd) Zij adviseren om 1 dag kdv te laten vervallen en die dag Faye naar een gastouder te doen. En mocht ze ziek zijn dan kan ze de andere 2 dagen ook naar die gastouder. (niet als ze "doodziek" is hoor, dan wil ik dr lekker thuis houden. )Maar dan hebben we iig iets achter de hand, en ik kan gewoon mn baan houden! Voor nu lijkt dit even de beste oplossing. Reacties zijn nog steeds welkom, want ik vind het toch wel erg spannend om het zo om te gooien. Maar ja weinig keus verder....