Dochter zakt onderuit in kinderwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duchess, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zit er telkens zo mee te kloten, dat ik dacht, ik vraag het even hier, aangezien ik altijd zie dat hier veel mensen zijn met dezelfde wagen.:D

Wij hebben een Maxi Cosi Mura 3. Ik vind het een geweldige wagen, maar één nadeel; na een tijdje zakt onze dochter telkens onderuit en ik ben dus telkens bezig met haar weer omhoog zetten.
    We hebben al van alles geprobeert. Maar er is gewoon te veel ruimte voor het stuurtje waardoor ze steeds verder daar tegenaan zakt tot het niet meer verder kan.
    Heb al geprobeert de riempjes nog strakker te doen, maar het riempje tussen haar beentjes blijft te lang denk ik.

Is dit een bekend probleem en weet iemand een oplossing?:D

2. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    misschien kun je haar op een kussentje zetten. dan kan het zijn dat ze ook beter zit en er niet meer onder uit zakken

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Een rolletje maken van een handdoek, en die onder haal billen leggen, tegen de onderbenen aan. Wij hebben wel een andere kinderwagen maar hetzelfde probleem. Met een rolletje was het opgelost.

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook Maxi Cosi Mura(4) maar hebben er niet zo veel last van,Nou moet ik zeggen dat ik em meestal niet helemaal rechtop heb staan.Maar mischien iets van een handoekrolletje tussen het stuurtje. Vind het wel een superfijne wagen trouwens.

5. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier een ander wagen maar het zelfde probleem ( wagen heel breed en diep, dochter heel smal en klein).
    wij hebben een fleecedeken onder haar billen geaan en nu blijft ze goed zitten.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Thanks voor de tips.
    Ik vind het ook echt een topwagen. Zie het trouwens ook vaker op straat.
    Maar een handdoek rol ofzo er tussen, dat lijkt me niet echt prettig zitten??

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij de quinny speedi (groot en breed na ombouwen) hebben ze tegenwoordig zitverkleiners - en in de winkel zag ik ook genoeg universele liggen.
    Misschien is dat voor jullie ook een oplossing?

Ik ken de mura niet (even geen zin om te zoeken :p) maar mogelijk is dat een oplossing?

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik denk het niet, want het is niet dat de zitting te groot is. Het riempje tussen de benen is te lang denk ik. Deze kan niet strakker. Ze kan inprincipe goed zitten maar als ze zelf gaat 'hangen' dan zakt ze onderuit.
    Maar toch bedankt!

9. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    ik herken het wel. Wij hebben ook de Mura 3 en eigenlijk zit onze dochter er sinds een maand of 4 pas goed in. Ze is niet zo heel groot en weegt maar 10-11 kilo.

Het wordt beter maar het duurt nog even... nu zit ze er trouwens wel in.

Maanden terug zocht ik ook info hierover, en ik las dat meerdere kindjes er last van hadden.

10. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    ooh heel herkenbaar! mijn dochter is bovengemiddeld met gewicht en lengte, dus daar ligt het echt niet aan, maar ze zakt nog steeds onderuit!

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land

Mischien is de stof/bekleding te glad bedenk ik me nu.

12. misa

misa Niet meer actief

Kan je het riempje niet op de een of andere manier (tijdelijk) inkorten? Misschien dubbelvouwen en vastmaken met een veiligheidsspeld?

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, zoiets zat ik ook aan te denken. Heb geprobeert vandaag goed te bekijken hoe dat riempje precies zit maar lukte me niet goed omdat dochterlief erop zat. :D Morgen ofzo nog maar eens ff goed kijken. Denk dat als dat riempje tussen de beentjes idd niet zo lang is, ze een stuk beter blijft zitten.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem (zelfde wagen), na een tijdje zakt ze onderuit en dat riempje tussen de beentjes is inderdaad best lang. Ik dacht dat het aan ons ukkepukkie lag, maar er zijn dus meer mensen met dit probleem(pje). Ik lees even mee :). Overigens gebruik ik het stuurtje nog niet maar dat maakt natuurlijk verder niet uit.

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yasemin zakt tot ze tegen het stuurtje zit, ik denk dat ze zonder stuurtje nog verder onderuit zou zakken.
    Het is volgens mij wel een bekend probleem want het valt me vaker op als ik dezelfde wagen zie rijden haha.
    Ga morgen eens even naar t riempje tussen de beentjes kijken.

16. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep ook hier het probleem van een onderuitzakkende dame.
    Ik ben benieuwd of iemand de oplossing heeft want het lijkt mij niet best voor haar onderug.

Deel Deze Pagina