Onze zoon is nu 10 weken en ik moet binnenkort ook weer gaan werken dus doorslapen zou wel erg fijn zijn. Hij weegt 5 kilo en krijgt nu 5 flessen van 180 cc. Snachts slaapt hij wel vaker 6/7 uur maar dan heeft hij bijv. Om 21.00 uur een fles gehad. Ik vind het erg lastig om in te schatten hoeveel ik hem overdag moet geven en hoevaak om hem te laten doorslapen. Heb soms al het gevoel dat hij met om 5 uur teveel krijgt, hij geeft soms melk terug, maar soms komt hij ook al na 4 uur met honger. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen?
Ik snap dat doorslapen erg fijn is, maar het is niet echt te sturen denk ik.. Mijn zoontje gaven we op een gegeven moment om 23.00 de laatste fles en dan sliep hij door tot 6/7 uur.. Toen we hem echt uit een diepe slaap moesten gaan halen (meerdere malen achter elkaar) om 23.00 uur hebben we het een keer geprobeerd om de fles niet te geven. Dit ging eigenlijk erg goed.. Sindsdien slaapt hij door.. Maar elk kind is anders.. Niet alle kinderen slapen snel helemaal door
Misschien de tientallen slaaptopics eens doornemen om te lezen hoe doorslapen op die leeftijd eerder een godsgeschenk is dan een zekerheid. Veel succes!
Volgens mij is er helaas niet heel veel aan te doen. Baby's hebben gewoon kleine maagjes en moeten dus vaker eten ! Wat mij heel erg hielp, was het maar gewoon te accepteren en niet op de klok te kijken 's nachts (al weet ik niet hoe dat zit met flesvoeding). Al weet ik niet of je heel veel aan dit advies hebt, sorry .
Omdat ik altijd de halve wereld over me heen krijg, wil ik wel per pb een paar ideetjes geven maar stuur me dan zelf even een bericht met daarin precies je eet en slaaproutine op dit moment. Hier sliepen beide kinderen voor 2 maanden door en zijn dan ook gewoon blijven doen.
Als ik het zo lees slaapt hij al door hoor. Aukje slaapt ook altijd 6 uur achter elkaar en dat is al heel netjes op die leeftijd. Dat is dus al doorslapen!
Toen ik weer moest werken ging ik vroeg naar bed (lees tussen 20.00 en 21.00) deed mijn vriend de avondfles van 22.30 en ging ik er 's nachts weer uit als dit moest. Dan had ik vaak van 21.00 uur tot 03.00/3.30 geslapen. Mijn zoon sliep rond 3,5 maand door en hij heeft dit zelf gedaan. We werden op een ochtend wakker en keken op de klok en toen was het 07.00 uur. Daarna nooit meer een nachtvoeding gehad. Nu is hij 1,5 en inmiddels een vroege vogel geworden, hij is wakker tussen 06.00 en 06.30 en dan begint zijn dag en begint hij te zingen. Ook dit heb ik maar geaccepteerd. Ik merk dat ik me veel beter voel als je het accepteert dan dat je je er druk om maakt want dan slaapt je daardoor zelf weer minder. Ik ga nu om 22.00 uur naar bed. Zo is nu maar gewoon even.
Merk dat velen het hebben over accepteren. Laat ik voorop stellen dat we in principe gewoon het ritme van zoon aanhouden, het maakt mij ook niet uit om er snachts een keer uit te gaan maar het is wel fijn om een bepaald ritme te hebben vind ik, nu verspringen de tijden nog iedere dag en daar wil ik graag wat meer grip op hebben. We gaan het gewoon proberen en zien wel
Cygnet heeft tips die bij een goed gezond kindje kunnen helpen, maar houd wel in je achterhoofd dat niet elk kind zich daar op zal laten sturen en dat er dus echt ook de mogelijkheid is dat je met gebroken nachten blijft zitten. Dat is niet erg: je went eraan Lief zijn voor jezelf door niet alles perfect te hoeven doen en zo nodig 's avonds gewoon zelf om 20.00 op bed te duiken, (of zo vroeg als maar kan), is dan handig. Net als afwisselen van de avond- en nachtvoedingen
Onze dochter is geboren met 37weken en 3dagen en sliep met 8weken door. Hoe we dat gedaan hebben....niet eigenlijk het was opeens zo dat we wakker werden om 7:00uur en ons meisje dus had doorgeslapen. Ze heeft wel heel lang de laatste fles om 23:00uur gehad, dat hebben we torn langzaam afgebouwd en dat ging prima.
Ik las de titel en dacht meteen ohoh. Ben benieuwd naar de 1e verontwaardigde reactie. Mijn dochter sliep opeens rond 3 maanden door, denk dat er weinig te sturen valt maar het eenkwestie van geluk hebben is. Ik had ook pas rond die tijd een aardig ritme, maar dat ligt sinds een paar dagen weer op de schop...
Hier was het schema zo dat 22.30/23 uur de laatste flestijd was en het was ineens 7 uur ...en toen hij 10 uur wakker werd hebben we die laatste fles eraf gehaald, dit was met precies 4 maanden. Heb er dus eigenlijk niks voor hoeven doen. Als je zoontje het pikt zou je overdag misschien wat aan de tijden kunnen doen zodat je uitkomt op een laatste fles om 22.30/23 uur en dan hopen dat ie 7 uur slaapt maar tja, het zijn geen robots die je kan inprogrammeren en het schema veranderd nog wel een aantal keer
Ik deed het zo : Als hij voor 6uur de fles wou hebben dan gaf ik de fles zo rustig en zo donker mogelijk, deed ik ook geen andere pamper aan want dan maakte ik hem nog meer wakker (tenzij het nodig was natuurlijk) en legde ik hem terug. Hij was wel klaarwakker s'nachts maar na een weekje wist hij dat hij moest verder slapen. Ik heb hem wel nooit laten huilen maar als ik over zijn wangetjes aaide dan werd hij heel rustig. Werd hij na 6uur wakker, dan gingen de rolluiken omhoog en begon de dag. Ik geloof dat baby's een heel goede biologische klok hebben en hier heeft dat goed geholpen, wel niet in een week tijd maar hij werd wel redelijk snel later wakker voor het flesje. Soms versprong het ook, dan werd hij om 3uur wakker, de dag erna om 6uur, dan om 4uur maar ik zag wel een lijntje van dat de tijd steeds wat opschoof. Het maakte ook niet uit of hij om 3uur of om 6uur de fles kreeg, om 8uur werd hij zoiezo altijd wakker voor de fles en hij hield overdag altijd hetzelfde ritme aan, daarmee denk ik dat ze een hele goede biologische klok hebben. Het is maar een tip, het heeft geen garantie maar hier werkte dat wel, maar nogmaals, ik heb hem nooit laten huilen. Het allerbelangrijkste bij een baby is dat ze moeten kunnen vertrouwen op hun mama. Er bestaat niks belangrijkers, ze moeten weten dat mama er altijd voor hun is.
Op die leeftijd gaf ik nog zeker 6 flessen per dag. En flessen van 150cc. De laatste deden we al "droomvoedend" rond 23u. Toen we daar mee begonnen zijn heeft het een paar dagen geduurd tot hij zonder wakker worden doorsliep tot 6-7 uur. Dus van 21u tot 6u. Nu krijgt hij die voeding niet meer en slaapt hij van 20u tot 8u de klok rond.
Mijn zoontje is bijna 10 weken en de laatste fles is bij ons ook altijd tussen 20.00 en 21.00 later echt nieten dan gaat hij de nacht al in. Hij slaapt dan ook 6-8 uur aan 1 stuk hij word dan rond 04.00 wakker! Ik heb ook een paar x geprobeerd om hem tussen 22.00-23.00 de laatste fles te geven maar dat werkt hier voor geen meter. Sterker nog hij komt rustig om 02.30 weer dus vroeger!! En is dan helemaal uit zijn ritme. Ik heb het maar geaccepteerd, en ga zelf dan ook maar vroeg slapen. Ik merk nu wel dat 04.00 steeds later word...geduldsoms komt hij om 05.00 en gister toevallig om 06.00. Gewoon ritme van je kindje volgen dan komt het goed!