kindje van 2 dat 3jaar wordt geschat

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moona1, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@joyce: de verwachting hier is tussen 165-180.. Dat is bijna iedereen :)
    we zien het dus wel gewoon :)

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter wordt meestal 3 of bijna 3 geschat. Ze is 91 cm. Ze heeft alleen nog best weinig haar dus daardoor ziet ze er weer wat jonger uit.

3. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wat een verschillen zeg!

Ons buurjongetje is ook zo groot, je merkt dat hij er best weleens moeite mee heeft. Hij bijna 4 maar als je zou zeggen dat hij 6 is zou je het ook geloven.

HIer een heel gemiddeld meisje ;) Op de laatste keer CB, was ze 89 cm en 12,3 kg met 24 maanden

4. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

onze dochter wordt ook vaak ouder geschat, ze is twee en 94 cm. lang ze is altijd al groot geweest, ze praat voor een 2 jarige erg goed, maar doordat mensen denken dat ze een stuk ouder is lijkt het net of ze niet zo ver is ha ha ha!

mijn man was laatst met haar bij de kapper en toen zetten ze haar alleen in een stoel en liepen er zo bij weg :$ mijn man zei dus ook dat kan nog niet hoor!!!
    De kapster zo van tuurlijk wel, maar toen duidelijk werd dat ze nog maar 2 was schrok ze best wel!!

jette

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dat is mijn zoontje ook en die wordt volgende week twee.... Ik heb er niet zoveel problemen mee als ze vragen of hij al vier is, maar wel als ze tegen hem praten of hem corrigeren alsof hij vier is. Laatst ook weer zoiets: Hij zat ergens aan in het postkantoor. Ik geloof dat hij op zo'n bank klom. Een vrouwtje tegen hem: Heb je niet geleerd dat het hier geen speeltuin is? Ik tegen mijn zoontje: deze mevrouw denkt vast ook dat je al vier bent... Mijn zoontje: Keboekebaaah!! Gelukkig was deze mevrouw aardig en knoopte ze een gesprek aan. Ze dacht inderdaad dat hij ouder was en zag niet dat hij nog twee moet worden. Hij heeft niet alleen zijn lengte wat hem ouder maakt, hij heeft ook al echt zo'n peuter/kleuterfiguurtje en heeft een goede motoriek. Mensen overvragen hem daardoor al snel...

6. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Hier ook Hollandse welvaart bij onze oudste!

Tamara is vorige maand nog naar het CB geweest en ze weegt 16.5 kilo en is 96 cm.
    Ze wordt ook altijd ouder geschat, want ze kan zo door voor een peuter van 3.
    Het werkt bijna altijd in haar nadeel, want de mensen verwachten meer van haar dan ze kan.
    Ik kan me de tijd nog herinneren dat Tamara net 1 jaar oud was en toen kwam er een andere moeder op het KDV naar me toe en vroeg heel verontwaardigd waarom Tamara nog niet liep...zo'n grote meid en niet lopen...dat waren haar woorden.
    Ik heb die beste mevrouw gelijk de waarheid even verteld...

Onze jongste ziet er ook goed uit!
    Is ook lekker op gewicht en lengte.

Liefs Elly.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn oudste dochter was nog geen 2 toen ze al begonnen te zeuren. kan ze dat nu nog niet???? of waarom zit jij niet op school???? iedereen dacht dat ze 4 was. ze was te groot en te zwaar en bla bla bla. inmiddels steekt ze boven mij uit en zijn we 15 jaar verder ( ik ben ook niet echt klein) ze is gewoon wie ze is en ik ben in haar leventje al honderden keren boos geworden om stomme opmerkingen. waarom hebben mensen toch zo'n moeite met kleine kinderen die iets vroeger of iets later ontwikkelen of iets groter of kleiner zijn. ik begrijp dat niet hoor.

maar je vroeg de grootte. ze zat een cm boven de bovenste lijnen met lengte en gewicht. kweet niet meer precies hoe groot ze toen was maar ze volgde trouw de lijnen alleen een cm erboven. het jurkje voor haar uiteindelijke vierde verjaardag was maat 128. dan heb je een kleine indicatie.

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    #28 lolly, 9 apr 2010
    Laatst bewerkt: 9 apr 2010
    Ken je deze link al? Dan kun je door middel van gegevens invoeren laten bereken hoelang je kind wordt. Ongeveer dan he!

Hier is F nu net 2 met 86,5 cm een kleintje.

TNO Preventie & Zorg - Groeicalculator

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hihi, fijn om te lezen dat je toch niet de enige op de wereld bent die zich ergerd aan de vragen....waarom kan ze dat nog niet...waarom praat ze niet....waarom luisterd ze niet...

Nouw..omdat ze nog maar 1 jaar is....en later...nouw omdat ze nog maar 2 is....Vind het wel grappig die blikken die je dan krijgt!!

Ooh dan is ze wel groot hoor, wat vervelend....euhm vervelend nee hoor! Ze is groot, ja zijn wij ook....dus waarom vervelend???

Ze draagt nu maatje 104....98 begint te krap te worden...maar ze is ook niet een van de smalste hahaha.

Ze is pas geleden twee geworden en ze droeg kleertjes maat 116 die dag............volgens het CB is ze 91,5 cm....maar volgens mijn cm hier thuis (op haar gemak zonder tegen te stribbelen en door de knieen en kin op de borst) was ze eind februari 93 cm....denk zelf nu al 1 cm er weer bij minstens....

En ze weegt volgens de weegschaal op het CB 15,4 kg...maar van die van mij thuis (die is wat liever denk ik hahaha) weegt ze maar 14,3 kg........

Het ergste vind ik nog wel als mensen zo denegrerend kijken als ze dus iets echt peuterachtigs doet...en ik haar streng toespreek....dan zie je ze gewoon denken...kan dat kind nu nog niet luisteren...........Kreeg wel eens commentaar van een wat oudere dame....(die zei dus letterlijk, vroeger luistereden de kinderen op die leeftijd wel, dus misschien moet je eens gaan kijken hoe je haar opvoedt) Euhm pardon?????

Ik heb die dame eventjes haarfijn gezegd...ik weet niet wat voor wonderkinderen u had, maar als uw kind bij de leeftijd van 1,5 al luisterde dan kan ik me indenken dat ze niet zo een fijne jeugd hadden want dan waren ze vast doodsbang voor u.

Ze keek me aan alsof ik haar doodschoot hahahaha, en zei toen snel. Is ze pas 1,5? oh sorry dat had ik niet door.....

Naja....

Trek je er niets van aan, en geniet van je kindje hoe groot klein of dun of dik het ook is....ze worden toch allemaal normaal!

:)

Groetjes,
    Miranda

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter wordt al vanaf der geboorte ouder geschat.ze is wat langer en wijzer dan leeftijdgenootjes maar verder gewoon een echt 2 jarige. ook heeft ze heel veel haar gehad altijd en denk dat dat ook veel scheelt. bedoel een kaal kindje ziet er zoveel jonger uit en is nog echt babyachtig :)

ze zit nu ongeveer 1 meter en weegt 14 kilo. verder draagt ze al sinds 23 maanden geen luier wat der nog ouder doet lijken :).verder liep ze al met 12 maanden continu en heeft nooit meer gekropen sindsdien.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lovewinnie: hier kwam gisteiemand vragen hoe oud anne was.. Omdat ze zo'n uk is maar wel heel lang en dik haar heeft :)

12. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Mijn oudste dochter is net 2 jaar geworden en 93cm... en 15.3kg
    ik was blij toen ze onder de bovenste groei-lijn dook!
    Maarja, inderdaad lange ouders (1.74 en 2.00) en op basis daarvan zou ze alleen al 1.84 worden (!)
    Moona, hoe lang is jouw dochter dan?

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier ook eentje die ouder wordt geschat, hij is niet abnormaal groot of zo, nu 92 cm en ongeveer 12.5 kilo, maar hij heeft altijd al een flinke bos haar gehad en kijkt wijs. zijn motoriek is ook erg goed, mensen vragen altijd van alles aan hem en kijken raar op als ze geen duidelijk antwoord krijgen, ze kijken nog raarder op als ze horen dat hij 'pas'2 is.

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier ook een groot kind. Milan is net zo groot als een 6-jarige en toch echt pas net 4 geworden. Verder geen vervelende opmerkingen, wel vaak de vraag hoe oud hij is en veel verbaasde blikken als ik zeg dat ie " pas" 4 is.

15. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag

In december was haar lengte 85 dus denk nu dat het wel 90 a 91 cm moet zijn en haar gewicht is 13 kilo ongeveer,ze is best een tenger kindje;)

16. krumelke

krumelke Lid

26 mrt 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoon is over 2 wkn 2 1/2 en weegt 14 (en een beetje) kg en is 90 cm lang (de laatste maand geen gewicht erbij alleen maar in lengte gegroeid.

hij is vrij kort vinden ze op het cb, maar das meer vanwege zijn lengte bij geboorte (53 cm) dat ze verwachten dat hij nog wel diverse groeispurts maakt.

wel vervelend inderdaad als anderen je kindje ouder inschatten.

17. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Jayden is nu 2 jaar en 2 maandjes en is rond de 86 cm.
    Maar hij is ook wel erg klein.

Deel Deze Pagina