Wij zijn ook al een tijdje bezig met nummer 2. Onze zoon is 2 en een half, we zijn vorig jaar juli gestopt met de pil. Helaas net weer ongesteld geworden..Pfff..weer net zo frustrerend als bij nummer 1.. Gr. Merel.
Hoi allemaal, Ik dacht ga hier maar weer eens kijken...Alles wat met zwangerschap te maken heeft valt weer op. Ja ik wil graag een 2de Alleen binnenkort moet ik een nieuwe baan gaan zoeken.... helaas... dus tja... is het dan wel verstandig... We beginnen nu dus niet..Maar ik wil het zo graag..... tips? Groetjes ikke
Jolene, heel herkenbaar! In mijn omgeving begint iedereen er ook al over. Tja, ik zou wel willen, maar het lukt nog niet. Hoewel dat niet iedereen hoeft te weten. Alleen snappen sommige mensen niet dat zulke opmerkingen ook erg pijnlijk kunnen zijn als het bijvoorbeeld niet lukt. Ik zal zoiets ook nooit aan iemand vragen. Groenling balen dat je weer ongi bent geworden... Hopelijk de volgende ronde... Magdalena wat leuk dat jullie ook voor de tweede gaan. Mijn man wilde eerst ook niet (hij wilde zelfs maar 1 kind), maar nu kan hij niet wachten. Nienkeeknein, wat raar dat je testen zo licht blijven. Wanneer test jij? Op mijn testen staat dat je tussen 10 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds moet testen, omdat je dan de hormonen aanmaakt. Ook even twee uur van tevoren niet drinken. Maar misschien deed je dat al. In dat geval zou ik het niet weten. Mijn testen geven altijd een licht streepje, ook zonder eisprong. Onzeker1982, tja ik kan je geen advies geven of je nu wel of niet voor een tweede moet gaan. Ik weet niet waarom en voor wanneer je een nieuwe baan moet zoeken, maar het is lastig om werk te vinden als je zwanger bent. Hoewel het nu zo wie zo lastig is om een baan te vinden... Maar aan de andere kant wil je graag en ben je er aan toe. Het is natuurlijk ook maar de vraag of het wel snel gaat lukken e.d. Dus waarom zou je wachten? Maar wat ik al zei; aan mij heb je niets. Merel, hier net zo gefrustreerd. Je zou toch denken dat het bij de tweede minder zou zijn...not!
ja daar moet ik jullie geliijk in geven.... in je omgeving hoor je het zo vaak, '' jeetje dat gaat ook snel met jullie dochter, en wanneer komt de 2de spruit ????? heel irritant soms, wij wachten wel af, wanneer het zo ver is, was bij dochterlief binnen 2 maand zwanger, maar dat zegt ook niks hoor....
hoi nou ik teste eigenlijk altijd om half 2(kon wel eens een kwartiertje tot half uur schelen ivm werk) maar voor die tijd niets nou ja miss 1 beker melk gedronken maar ja miss was dat al doorslaggevend en verdunt mijn urine snel ofzo! en ik wacht t gewoon af. ik zal waarschijnlijk 31 jan ongi moeten worden want vandaag was mijn 25e dag en tot nu toe geen ongi! duzzzzz ik wacht en wacht en wacht...........
merel, hier is het ook net zop frustrerend en miss wel meer omdat t bij onze dochter na 2 maand al raak was en ik nu al in de 10e maand zit en elke x weer is het een grote teleurstelling!
Nienkeeknein, raar hoor van die testen. Maar misschien heb je wel gewoon je ei gehad en toevallig goed geklust?! Alleen dat wachten duur zooooo lang... Ik snap je frustratie. Ik was bij mijn dochter in 1x zwanger (van de mk trouwens ook), en nu ben ik ook alweer een half jaar bezig.
heey dames was ik weer!! nou vandaag zou ik ongi moeten worden, alleen tot nu toe nog niks, wel al een week moe en begin nu ook wat last te krijgen van mn onderbuik, niet echt ingi gevoel! maar ja mn lichaam houdt mij wel vaker voor de gek! ik wacht nog iig 1 a 2 dagen tot zwangerschaps test, vind t eng!!! vorige keren test negatie en dagerna ongi!! dussssss maar ik ren nu om de haverklap naar het toilet en dan elke x niks te zien!!! dussss wie weet?!?!?
Hai Lindada, Ook ik heb een zoontje geboren in aug 2008! Dus en maandje ouder dan jou dochter! Ik heb er heel lang over moeten denken en moet zeggen ik vind het nog heel erg eng maar we zijn vanaf augustus weer bezig voor een tweede.... Ik heb naast een zware bevalling een hele zware kraamtijd gehad en ook nog een PD gekregen en ben pas sinds vorig jaar maart van de AD af hd daar ook bijna anderhalf jaar aangezeten! Bij de eerste was ik snel zwanger toen ik stopt emet de pil de eerste cyclus van 57 dagen en daarna gelijk zwanger. Nu had ik een eerste cyclus van 36 dagen de tweede 72 dagen en nu heb ik op dag 50 me ei gehad (voor het eerst gevoelt en opgespport met ovutesten) dus waarschijnlijk het eerste ei in al die tijd! dus nu word me cyclus ongeveer 64 dagen! Hopelijk is het raak, anders word het nog lang ivm me lange cyclussen! Ik zag dat we bijna gelijk lopen, ook 5de ronde (bij mij 5de maand maar 3de ronde aangezien me cyclus) En we bijna tegelijk mogen testen! Voel jij al "iets" wat er op kan lijken dat het raak is? nou ben benieuwd hoor! Hopelijk hebben we allemaal snel een positieve test (ondanks dat ik het wel heel erg eng vind)
Hopelijk ben je zwanger!! ik tesste pas bij me zoontje positief toen ik al bijna 7 weken was! Maar je hebt wel van dag 8 tot dag 22 ovutesten gedaan en geen 1 positief?? dan heb je ook weer kans dat je of deze keer een lange cyclus hebt dus na dag 22 pas een ei heb gehad en hem misschien gemist heb wat ik niet hoop voor je en daarom je ongi weg blijft omdat je ei ook opgeschoven is, of je gen eisprong hebt gehad dat kan natuurlijk ook nog! Ik hoorde dat ook pas dat je schijnbaar ook gewoon ongi kan worden zonder ei! en dat heb ik waarschijnlijk al 2 keer gehad! maar hoop voor je dat het gewoon een zwangerschap is!
Moet wel zeggen dat ik het wel reuze spannend vindt, een 2de !!!!! je hebt nu een ritme in het dagelijks leven, je hebt zoveel vragen .... hoe reageert dochterlief ?? weer een eigen ritme zien te krijgen.... heb er vannacht wakker van gelegen.... ghighi.....
Debster hopelijk is het inderdaad raak deze keer. Met zo'n lange cyclus duurt het inderdaad anders wel heel lang. Grappig dat we allebij in augustus begonnen zijn. Misschien zijn we wel tegelijk zwanger (deze ronde hoop ik), dat zou grappig zijn. Ik 'voel' wel iets, maar ik focus me er ook zo op dat ik geen reeel beeld heb. Ik zie het wel, ik ga niet meer van mijn gevoel uit, die heeft me vaker bedondend. Ik ga ervan uit dat het niet gelukt is (hoewel ik wel hoop dat het wel zo is natuurlijk). Ik ga ook pas testen als ik overtijd ben. Maar ik ben er zoveel mee bezig dat ik gek word van mezelf.
Haha magdalena, je bent al een stapje verder dan ik. Ik zit nog helemaal op het zwanger worden, de rest ga ik daarna pas bedenken. Hoewel ik denk dat het allemaal goed komt. Bij de eerste ging het ook 'vanzelf'. Je groeit erin mee. En als je je dochtertje goed voorbereid, komt dat vast ook goed.
Sjonge wat zijn er al weer veel berichtjes bijgekomen in de tussentijd dat ik ff niet heb gekeken! Magdalena spannend he die laatste dagen rond je nod? Ben benieuwd! Oorspronkelijk geplaatst door nienkeeknein hallo dames! ik heb vanaf dag 8 tot 22 van mn cyclus getest(ovulatie) en had alleen op dag 15 16 en 17 een heel licht test streepje voor de rest alleen wit waar t test lijntje moet staan! duss heb wel geklust rond die data maar niet echt heel veel zeg maar omdat de lijntjes zo licht waren! maar goed nu zit ik op dag 24 van mn cyclus en ik moet gewoon afwachten wanneer ik ongi word en natuurlijk of ik ongi word, maar goed ik denk dat ik wel ongi word want voel me echt niet anders ofzo! vorige x 29 dagen(cyclus) daarvoor 3x 25 dagen!! duss ook beetje onzeker maar ik wacht t gewoon af of ik weer opniet moet testen in februari! Ik teste ook pas heel laat positief dus zo lang je menstruatie uit blijft heb je nog kans hoor! Ik moet zelf vrijdag naar de fertiliteitsarts om te kijken of mn folikels groeien voor een eisprong. Ik ben bezig met clomid en ben verhoogd naar 2 pillen omdat 1 niet werkte. Dus ik hoop dat 2 wel zn werk doet.
haha, tja, ik loop een beetje in voren.... ik zit er al wel een beetje over na te denken....ik weet het, mag er niet vanuit gaan , maar was bij dochterlief al na ronde 2 al zwanger.... maar denk wel dat je er zo in rolt, je groeit erin mee....... we vragen dochterlief wel eens, Esmee een broertje of zusje ??? NEE!!! hahaha, hoezo erop voorbereiden ??
Ik denk ook vaak al een beetje vooruit, maar probeer daar nu maar een beetje mee op te houden. Nu denk ik, zou echt leuk zijn een positieve test vlak voor de wintersport. Maar ik word echt verdrietig van de teleurstelling elke maand... Bij mijn dochter was ik in één keer zwanger, nu dus niet . Vorige maand werd ik verrast door een hele vroege eisprong, nog net kunnen benutten, maar daardoor had ik minder het gevoel dat het raak zou kunnen zijn. Helaas heb ik de afgelopen maanden heel veel tijd gehad tussen eisprong en ongi. Hoe zou dat kunnen, weet iemand dat? Normaal was dat juist gelijk, zo'n dag of 13.
Groenling, inderdaad even geleden. Ik hoop dat de twee pillen wel hun werk doen. Succes vrijdag! Max ik herken je teleurstelling. Ik was bij Deena ook in 1x zwanger (mk was ook in 1x), nu alweer een half jaar bezig... Dat er lang zit tussen eisprong en ongi heb ik niet gehad, tenminste voor zover ik weet. Dus daar kan ik je niet in verder helpen. Magdalena, ik heb ook wel eens aan Deena gevraagd of ze een broertje of zusje wil. Daar antwoord ze ook altijd 'nee' op. Haha. Algemeen een baby wil ze ook niet. Maar het babyzusje van een vriendje vind ze wel helemaal super. Dus komt wel goed. Het duurt toch veel te lang voor zo'n klein kind. Dus het voorbereiden kan nog even wachten.
Ja moet ook zeggen dat ik nu wel heel teleurgesteld zou zijn voor de eerste keer als het niet raak is nu.... Omdat ik toch eindelijk een ei heb gevonden en weeeer zo een lange cyclus heb! En wie weet duurt de volgende wel weer zo lang! Hoop dat het me nu gewoon gegunt is want als dat niet zo is dan stap ik maar eens naar de dokter want met die cyclussen gaat het lang duren denk ik.... Heb wel echt heel veel gevoel in me buik onderin me schaamstreek en volgens mij is het nog niet zooooo erg geweest de laatste maanden, ik ben ook heeeeeel moe, gisteren erg sjago!! voorla op manlief en me zoontje grrrrr tis zonde. Krijg nu sinds vandaag wer gevoelige tepels soort van toeschietreflex, veel hoofdpijn, opgezette buik en vandaag sinds paar dagen eindelijk naar de wc gekunnen wat niet lekker ging zeg maar haha Maar ja al deze klachtjes heb ik de afgelopen maanden allemaal al eens voorbij zien komen helaas dus hou me er maar niet op vast en heb ook eigenlijk helemaal geen testdrang.... Oh ja en ik heb vannacht heel slecht en onrustig geslapen!
Spannend Debster... Ik moest lachen dat jullie kindjes geen broertje of zusje wilden. Dus ik dacht vraag het ook eens. Het antwoord was duidelijk; NEE! Haha... Nou ja, ze is wel gek op kleintjes in onze omgeving, dus dat zal wel loslopen.