Ondanks dat er al veel te vinden is over schema's met 4 flessen heb ik toch een vraagje. In overleg met het CB mogen wij 4 flessen gaan proberen, en dan de laatste rond 21 uur. Nu hebben wij momenteel nog een schema van 5 flessen en hebben we rond het "moeilijke" uurtje (dat is zo om 18 uur) een heel ritueel. Eerst samen douchen en dan om half 19 de fles erin en naar bed. Ze krijgt nu een laatste fles om 22.30 uur maar die drinkt ze niet meer leeg, deze gaat er nu dus vanaf. Wat zou voor ons nu een goed schema zijn? Ook met het douchen enzo? Ik zat zelf te denken aan 8 - 12 -16- 21 uur alleen dan vraag ik me af hoe het dan gaat met het moeilijke uurtje, want dat ritueeltje om die tijd loopt eigenlijk erg goed. Ben bang dat als we dat nu om 20 uur gaan doen dat we dan met een huilend meisje zitten tussen 18 en 20. Of zouden we de laatste fles al eerder kunnen geven en de eerste 's ochtends dan ook wat eerder? Ons meisje weegt trouwens nu 5900 gram.
Hey Ch, Ik zat hier ook mee te klooien, wij mochten ook over op 4 flessen van het cb. Bij ons gaat het nu zo, 07:30 eerste fles 09:00 slapen tot 10:00, daarna badje. 11:30 fles 12:30 slapen tot 15:00 15:30 fles 17:00 slapen tot 19:00 19:30 laatste fles 20:30 slapen tot de volgende ochtend 07:15 Bij ons gaat het zo prima, je zou het badje ook sochtends kunnen gaan doen, maar als je dat niet fijn vind bijvoorbeeld om 19:00. Ons meisje huilde ook altijd tussen 17:00 en 19:00, ik wist niet meer wat ik moest doen, ik dacht dat ik haar het beste wakker kon houden tot de laatste fles, maar wat bleek, ze was gewoon moe en nu slaapt ze hiertussen dus. En wordt keurig wakker rond 19:00 of 19:30. Je moet het zelf een beetje proberen te sturen. Ik geef inmiddels wel 4 flessen van 210+7, ik was hier eerst ook huiverig voor maar ze hebben mij verzekerd dat hier de maag echt niet van oprekt. Want ze had duidelijk te weinig aan 4 flessen van 180+6. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mijn meisje weegt overigens ook 6 kilo inmiddels. Liefs Jojo
bedankt voor je reactie! ik ga het zo ook maar eens proberen, vooral dat slapen tussen 17 en 19. ben benieuwd!
Wat ben ik blij dit te lezen! Mijn meisje is bijna 3 maanden en weegt (denk ik) bijna 6 kilo. Nou heeft ze zo'n ontzettende moeite om de laatste fles van 22:30 leeg te drinken, ze slaapt dna gewoon tijdens de fles..En ze drinkt de ene keer zo'n 70 cc en heel soms nog 120 cc, maar met moeite! Nu dacht ik dat deze laatste fles er pas vanaf de 4 maanden afmocht, maar dat is dus niet zo?? Pff, ga vandaag gelijk proberen de laatste fles eraf te halen!
Fijn he dat dit mag! Ik dacht eerst ook dat dit niet mocht bij 3 maanden. Je moet er wel bij opletten dat ze voldoende vocht binnen krijgt, dus voldoende plasluiers heeft. Succes!
Bij mij was het zo dat ik elke keer om 21:00 uitkwam met de eenna laatste fles, dat zou betekenen dat ik haar om 01:00 wakker moest maken voor de laatste, nou dat zag ik dus niet zitten, zodoende heb ik het gevraagd aan het cb. Ze zeiden dat ik het gerust mocht proberen, toen woog ze 5900 gram, dat zal nu 6 kilo zijn. Maar door de klokverandering kom ik nu op 19:30/20:00 uit met de laatste. En de eerste weer om 07:30. Ieder kind is anders en ze geven vanzelf aan dat ze de laatste niet meer willen, door bijvoorbeeld minder of helemaal niet te drinken of heel erg moeilijk wakker te maken zijn. Mijn meisje weigerde gewoon haar ogen open te doen als ik haar de laatste gaf, en huilde vreselijk. Daarom wilde ik het niet meer. En zo gaat het perfect! Idd opletten of de luiers nat genoeg zijn en of ze sochtends alert en niet sloom wakker worden, dan is er niks aan de hand. Zoals ik al zei ben ik wel 210/7 gaan geven omdat er anders zomaar 1 fles van 200cc wegviel en dat is wel erg snel. Dus heb ik de laatste fles nu zo'n beetje over de rest verdeelt. Verhip: ze zeggen altijd 4 maanden of bij 6 kilo mag er 1 fles af, dan mogen ze 12 uur achter elkaar slapen, eerder nog niet! Laat even weten hoe het gegaan is, ben erg benieuwd!
Het is gelukt! Gisteren ben ik na de fles van 15.30 met haar gaan wandelen en heeft ze daarna in de box gespeeld. En toen zo rond 17.15 werd ze jengelig en hebben we haar in bed gelegd. Ze moest toen wel even hard huilen maar na een paar keer het speentje erin gedaan te hebben heeft ze heerlijk geslapen tot 19.30. Toen is ze onder de douche geweest en heeft ze een fles gehad en toen is ze als een roosje gaan slapen om 20.45. Vanacht om 3 uur even nog een keer een speentje gegeven en voor de rest heeft ze heerlijk geslapen tot 7.15 (en wij ook). Gaat dus erg goed! Ze drinkt alleen nog niet alle flessen helemaal leeg, gisteren heeft ze 2 keer 210 leeg gedronken, 1 keer 190 en 1 keer 140. Maar ze plast wel genoeg en was vanochtend ook helemaal niet sloom. Dus ik denk dat dit zo genoeg is voor haar. Echt fijn!
Hey Lees het nu pas! Wat fijn dat het gelukt is, voel jij je er zelf ook beter bij zo?? Ik vind dit echt veel beter als voorheen hoor, en mijn meisje ook, daar gaat het om! Gaat het nu nog steeds goed? Liefs