Spaarrekening voor je beebje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wicjuh, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Helleu all,

Wij zijn van plan een spaarrekening te openen voor onze kleine meid.
    Nu heb je bij de banken wel speciale rekeningen voor kids, maar ik heb er wel eens negatieve(re) dingen over gehoord, zoals dat de rente lager zou zijn?
    Voor zover wij het nu kunnen vinden, lijkt dat niet het geval bij onze bank (Rabobank), maar ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen.
    :)

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wij hebben spaarrekening via de postbank, was toen het meest gunstig. Krijg je ook bij bepaalde verjaardagen extra rente en zo.

3. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik weet niet precies hoe het zit met de rente maar volgens mij is het zo dat als het bedrag vast blijft staan tot de 18e (dat is meestal ook zo) dat dan de rente hoger is.
    volgens mij kan je tussendoor ook niet aan het geld komen wat er gespaard is...daar moet je ook over nadenken...
    ik heb 2 rekeningen voor onze prinses...1 van de rabobank en 1 van de abn <-- die hebben mijn ouders voor haar geopend.
    bij zo'n spaarrekening krijg je altijd leuke cadeau's!
    gewoon ff rondneuzen...bij de rabobank is het die serie met de rups...bij de abn is het met pardoes van de efteling en bij de postbank krijg je 'n plucheblauwe leeuw!
    succes!

4. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    bij de rabobank krijg je ieder jaar als ze jarig is ook nog 'n cadeautje

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben een echte ouderwetse zilvervloot rekening geopend! Bij 18 jaar krijg je dan 10% (geloof ik, weet ik niet zeker, misschien iets minder) over het gespaarde bedrag. In elk geval krijg je bij deze rekening veel meer rente als bij elke andere rekening.....Mijn mannetje heeft het allemaal uitgespit en dit was de meest rente gevende spaarvorm.

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij hebben er een bij Ohra eerste half jaar 6,25% rente daarna 4,25% wat ook nog eens hoger is als bij de meeste banken. Je moet wel 25 euro per maand sparen

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    wij hebben een spaarrek. bij de rabo, maar we krijgen niet elk jaar een cadeautje.
    En dylano is inmiddels 2.
    Ben er wel tevreden over.

8. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    die cadeautjes is volgens mij sinds 'n half jaar...
    bij onze rabobank staat er 'n vitrinekastje met verschillende speelgoedjes erin en als het kindje jarig is mag je daar 'n cadeautje uit zoeken...was bij de regenboogrekening

9. emmie

emmie Niet meer actief

wij bij de snsbank! een schatkist-spaarrekening :D

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben bij de postbank een spaar rekening, we hebben er een spaarpotleeuw bij gekregen, met een lampje in zijn staart, Quinn vind dat lampje geweldig want we zetten hem altijd aan als hij op de commode ligt.

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik weet niet of we de regenboog rekening hebben.
    We hebben wel zo'n groene rupsspaarpot gekregen en een boekje van ikke waar je vanalles in kan schrijven.
    erg leuk.
    Dylano is vorige maand 2 geworden, dus als het een half jaar terug ingezet is, zou dylano daar ook onder vallen.
    Maar ja misschien heb ik geen regenboog rek.
    Maakt verder niet uit hoor, ben er verder wel tevreden over.

12. ook iris heeft een regenboog rekening van de rabobank

13. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik zal de klantenservice ff bellen als ik jou was...nooit geschoten is altijd mis toch ;)

14. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb het gezien bij de rabobank in de helftheuvel in 's-hertogenbosch ;)

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij hebben de Pardoes rekening van de ABN

16. iris is van 29-11-06 maar heb met haar eerste verjaardag ook geen cadeautje gezien van de regenboogrekening

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hebben een gewone spaarreking niet een speciale spaarrekening voor kinderen.

Wij sparen voor als de willen gaan studeren dat we er geld voor hebben niet dat ze daarvan hun huisje kunnen inrichten of hun rijbewijs kunnen halen. Het is niet alleen voor Daan ook zometeen voor onze kleine meid

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een 'gewone' regenboogrekening van de Rabobank.
    Ik hou er niet van om spaargeld vast te zetten, ik wil er ten alle tijde bij kunnen. Ook blijft het geld onder ons beheer tot het kindje 18 is.
    Tot die tijd beslissen mijn man en ik over het geld.
    Dat vind ik ook wel een prettig idee, stel je voor dat onze zoon op zijn 16e met zijn vrienden naar Spanje gaat en daar ons spaargeld verbrast....... ik dacht het niet!

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb het nog niet geregeld, het geld staat nu op 1 van onze rekeningen. Volgende week gesprek bij de rabo.

We hebben wel wat gesprekken gehad over groeiplannen, maar dat vonden we toch een hoog risico steeds. Hoewel het resultaat wel interessant is, je weet nooit wat je geld gaat doen. We gaan dus maar gewoon ouderwets sparen!

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook spaarrekening van de Rabobank, maar een kadootje? Nee hier niet hoor!

Deel Deze Pagina