Kindje van 5,5 week laten huien of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SJ86, 13 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ooh zo lastig en herkenbaar. Gewoon denken; de komende maanden ben ik er volledig voor jou. T huishouden, verplichtingen etc heb ik nu niet. Dat maakt t veel makkelijker
    Mijn zoontje was een enorme plakker aan mij de eerste maanden. Soms was ik t echt zat, wilde ik gewoon even vrij zijn. Maar dan dacht ik; wat kan je er aan doen klein mopje? Als hij dan zo moet huilen voelde ik me NOG rotter. Dus k gaf er aan toe, soms zwaar!!! Maar t is zo weer voorbij ook
    Hij is nu 7,5 mnd en slaapt al zn slaapjes zelf. Of als we weg zijn in de draagdoek ( gelukkog, zo heerlijk!) t is een supermakkelijke baby, vind alles leuk, vermaakt zich rustig een uur op zichzelf in de box. Slaapt ook als we op visite zijn gewoon in een campingbedje zijn slaapjes.
    Nooit spijt gehad van al dat geknuffel in t begin.
    Naar mijn idee doe je t super, geef hem gewoon waar hij om vraagt, dat heeft hij nog nodig zo klein!

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Geen rotgevoel hebben, meid! Een baby krijgen is een grote ontdekkingstocht. Niet alleen tussen ouder en kind, maar ook tussen alle tegenstrijdige en goedbedoelde adviezen. Het belangrijkste is dat wat jij als moeder ZELF voelt. Als je dicht bij jezelf blijft, daar naar handelt, kan dit niet verkeerd zijn. En durf foutjes te maken. "De moeder in je is óók pas geboren, geef haar de tijd om te worden wie ze is." Het beste advies wat ik kreeg toen ik precies in jou situatie zat. Het huilenadvies kreeg ik ook met 5,5 week, mijn baby leek ook alleen te functioneren tegen me aan en tegenstrijdige adviezen maakten me onzeker. Uiteindelijk was het enigste wat hielp: doen wat werkt. Ook als dat anders was dan de norm.

Wees voor nu blij dat je ventje het niet opgaf en jij er weer was om bij hem te zijn. Het is zwaar en de wereld op zn kop, zon baby aan je vastgeplakt. Maar je zult merken dat je baby als hij groeit ook stukje bij beter leert de wereld buiten mama te ontdekken. En dat gaat vanzelf.
    Veel succes!

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Volg je gevoel. Jouw gevoel klinkt goed .

Tipje: bij onze 2 Refluxers hielp het om in de maxi cosi te zitten als de hendel elemaal naar achter was en geklikt. Dat past nu wel al ipv wippertje. Nog niet voor lang natuurlijk. Maar misschien fijn om even rustig naar toilet te kunnen, eten te maken. Lekker dekentje er over en mama zien of kleurig iets zien hielp hier ook vaak .nu is 5,5 week nog echt klein, maar in de loop van de tijd zou dat goed kunnen helpen.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dat hij de eerste weken zoveel sliep zou te maken kunnen hebben met dat hij vroeg gehaald is. Ons zoontje sliep de eerste weken ook zoveel (ook gehaald), de kraamverzorgende zei dat het te maken had met te vroeg geboren. en daarna begon het huilen.
    Maar een kindje van 5w laten huilen zou ik niet doen. Ik weet niet meer precies hoe oud hij was, maar iig de eerste 4 maanden niet, en daarna max 5 a 10min. De baby mag best wat jammeren af en toe maar hysterie is nu nog steeds (1jaar nu) directe reden tot knuffelen.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zie deze periode als het 4e trimester. Hij is nog zo klein! Natuurlijk wil hij bij je zijn, jij bent zijn hele wereld. En echt het is super zwaar en onhandig maar neem hem zoveel je kunt bij je. Je doet het hartstikke goed!

6. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @ Vlinder
    Bedankt voor je reactie! Wat lief!

@Mama..
    Okee! Ik zag het meer als normaal voor een pasgeboren baby. Dit us mij niet verteld.. dankje!

@Mimi..
    Goede tip. De newbornset van triptrap vond hij niet zo prettig... maar de maxi cosi is nog een goede tip! Dankje .

@ Samarinde & Ukkie.
    Dankjulliewel voor jullie eerlijke en lieve reactie!

Voor iedereen die iets noemde over reflux..
    S nachts lijkt hij nergens last van te hebben. Komt wel tot rust. Met pijn.. zou hij daar dan snachts ook niet onrustig van moeten worden?

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Dat dacht ik bij ons zoontje precies hetzelfde. Je leest ook veel verhalen van kindjes die 's nachts ook zo huilen met reflux. Maar ieder kindje is anders en reageert anders op reflux. In ons geval was het arme ventje 's nachts zo moe van de hele dag spoken dat hij daarom wel sliep.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter had ernstige reflux, maar sliep de eerste weken 's nachts wél goed. Doodop was dat kind van een hele dag wakker en huilen en pijn.

Ken je de leefregels van reflux?

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn beide kinderen hadden heftige reflux maar sliepen 's nachts juist wel goed. Wel met een wiegje heel schuin gezet en na elke voeding lang omhoog gehouden. Ze voelen dan omhoog in slaap en dan legde ik ze over.
    Overdag sliepen ze rechtop, mijn dochter elke keer anders maar zoon altijd in de doek. Liggen was gewoon geen optie.

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hier was dat s nachts precies zo. Gek he? De vermoeidheid wint het dan van de pijn.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Voel je vooral niet rot of schuldig! Je bent op zoek naar een oplossing voor je kindje en soms probeer je dan iets wat toch niet werkt, en dat doe je daarna dan ook niet meer, toch! Volgens mij ging in dit geval het laten huilen tegen je gevoel in (haal ik uit je verhaal, maar ik kan er naast zitten). Dat zou ik dus niet meer doen. Jouw kind en jij weet wat goed voor hem is, dus als laten huilen niet prettig voelt, zou ik het niet meer doen. Sowieso is hij nog zo klein en heeft zijn mana nodig, dus laten huilen zou ik niet doen. Maar geldt ook voor andere dingen: volg je gevoel!

Dan misschien nog een tip waar je wat mee kan:
    Mijn zoontje (9 wkn) is geen slechte slaper, maar heeft af en toe wat onrust in zijn lijfje. Ik had gelezen over Ewan het droomschaap, is een knuffel met 4 rustgevende geluiden: stofzuiger, hartslag, baarmoeder (ruisend water) en een heel rustgevend melodietje. Bij alle geluiden hoor je ook nog een hartslag er doorheen en hij schakelt pas na 20 min uit. Baby's houden van hele eentonige geluiden. En mijn zoontje wordt er heel rustig van en valt nu ook regelmatig zelf in slaap.
    Dat ding is wel duur (€40), dus ik heb eerst basrmoedergeluiden op youtube opgezocht en mijn gsm met geluiden in zijn buurt gelegd. Dit werkte ook heel goed. Daarna dus toch de knuffel gekocht.

Misschien geen wondermiddel, maar het zou kunnen helpen. Je kan ook hem op je arm in slaap helpen met geluid erbij en dan wegleggen in kinderwagen oid met het geluid nog aan en in de buurt. Youtube is altijd goedkoop en snel uit te proberen. Je kan bv zoeken op womb sounds of white noise baby.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tuurlijk laat je je kindje niet huilen!

En verder stel je exht veel te veel eisen... Hij is nog geen 6 weken, logisch dat hij lekker bij jou wil zijn.
    Waarom zou je hem niet het grootste gedeelte van de dag bij je kunnen houden? Lekker op de bank hangen of in een draagdoek?

Jij bent het enige vertrouwde wat je kindje kent, zo ontzettend logisch dat ze bij je willen zijn!

En hoe cliché ook... Geniet er maar van, het is zo voorbij

13. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wat een goede tips! Ik heb ook meteen even gezocht want onze kleine man heeft overdag moeite om in slaap te komen en ala hij slaapt dan is het een uurtje ofzo. Misschien dat dit helpt. Dank je!

14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Die geluiden absoluut! Werken nu nog steeds!
    Wat hier ook hielp was de draagdoek, dit is een leeftijd waarop ze heel erg graag dicht bij je zijn en vaak last hebben van krampjes ook nog.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    als hij zoveel spuugt en huilt zou ik ook laten onderzoeken op reflux.

En voor de rest: veel bij je houden, blijkbaar heeft hij het nodig. Ontbijtje maken kan ook als hij in de draagdoek zitten, douchen kan je misschien doen als de vader er is (of oma ofzo).
    Huishouden lukt ook met de draagdoek, alleen strijken deed ik dan niet (sowieso al weinig haha)

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Graag gedaan hoor! :D

En ik bedacht me net nog een trucje wat mijn moeder ook toepastte op het kdv (leidster op een babygroep). Een doekje (spuugdoekje oid over de oogjes leggen. Dat haalt te prikkels weg en sommige kindjes vallen dan heel snel in slaap.

Werkt hier vaak ook. Soms is mijn zoontje te onrustig en schudt veel met zijn hoofdje. Dan schuift het doekje eraf. Dus ik doe het ook wel als hij in mijn armen ligt. Dan is hij rustig en valt snel in slaap.

17. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @Adje..
    Bedankt voor je tips..over Ewan het schaap heb ik nagedacht... maar een kennis van mij heeft een kindje dat 5 dagen ouder is en zee onrustig.. bij haar werkte het niet... kan het inderdaad eens proberen met YouTube.. doekje over zijn ogen kan inderdaad werkrn. Heb er sinds gister inderdaad 1 tegen zijn gezicht gelegen en voor zijn ogen..omdat ik merkte dat hij bij mij zelf vaak de spuugdoek naar zijn gezicht trok...

@Toch..
    Dankje..! Waarschijnlijk heb je helemaal gelijkmatig..

@littlemunchkin..
    Klopt... de draagdoek helpt enorm.. fantastische uitvinding

@ Biny..
    Teveel eisen...? Ik wil.juist op zoek naar een manier om voor mijn zoontje te zorgen dat hij meer rust krijgt... en het grootste gedeelte van de dag hem bij mij dragen is geen enkel probleem... maar met de dagen waarop hij van 06.00 tot 18.00 uur "wakker" is, vind ik een uurtje of 2 rust voor mijzelf ook prettig! Als vermoeide moeder ben ik vast ook minder leuk dan als ik af en toe rust kan pakken

18. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Allebei mijn dochters hebben geslapen met een hydrofiele doek over hun gezicht. Mijn jongste is nog steeds 1 met haar doekje ;)

19. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ja hier werkt het ook! Supertip! Hij wordt er rustiger van!

20. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik doe dat wel eens als de kleine de fles krijgt, haha! Hij is dan zo afgeleid en onrustig. Het doekje vindt hij niet erg om op zijn oogjes te hebben. Hij likt er overigens ook graag aan 😂

Heb gisteren de womb noises laten draaien overdag. Helaas sliep hij nog steeds maar een uurtje. Zucht...
    Om half een lag TW op bed en ben ik ook naar bed gegaan. Na een uurtje was hij wakker. Naast me neer gelegd in bed en hij tukte verder. Ik daarentegen was wakker en kon niet meer in slaap komen door zijn caviageluiden. Nou ja, als hij zijn tukkies maar doet 😏😂

Deel Deze Pagina