Hallo, Dano gaat zoooo laat pas slapen. Het gekke is dat hij altijd goed geslapen heeft overdag, meestal 2 slaapjes van 2 uur ongeveer. en dan lag hij er rond 19:30 a 20:00uur weer in. SInds kort verschuift zijn eerste slaapje wat verder naar de middag, dan slaapt hij ongeveer 3 uur. Dan zou je denken dat hij er 1 slaapje van aan het maken is per dag. Hij was bijvoorbeeld om 14:15 wakker, dan zou je denken dat 19:45 naar bed een mooie tijd is, aangezien hij ook ,maar 1x geslapen heeft overdag. Nou niet dus! meneer gilt en krijst de hele boel bij elkaar als hij in bed ligt en op een gegeven moment halen we hem naar beneden waar hij klaar wakker en heel gezellig nog even fijn gaat spelen tot 21:30. Als we hem dan in bed leggen gaat hij direct lief slapen. vind dit veel te laat voor een kind van 14 maanden. maarja hoe kan ik hier het beste mee omgaan. Hem in bed leggen als hij niet moe is werkt totaal niet! EN ik ben er altijd op tegen geweest om hem wakker te maken overdag, maar zit er nu aan te denken hem max een uur te laten slapen ofzo. weet het anders ook niet. Wat ik wel weet is dat die drama met naar bed gaan me nu begint op te breken
2 keer ook. Het zou waarschijnlijk wel 1 keer kunnen worden maar hij heeft nu een prima ritme, alleen gaat ie voor NL standaarden wat laat op bed. Ik heb ook nog een puber van bijna 12 rondlopen dus ik heb er eigenlijk geen last van he
ja precies ik vind het ook laat maarja, ik heb geen andere kids, en de avond is voor papa en mama nu dus even niet misschien dat ik ga proberen hem minder lang te laten slapen overdag. kijken of dat helpt
Hallo, Dano gaat zoooo laat pas slapen. Het gekke is dat hij altijd goed geslapen heeft overdag, meestal 2 slaapjes van 2 uur ongeveer. en dan lag hij er rond 19:30 a 20:00uur weer in. SInds kort verschuift zijn eerste slaapje wat verder naar de middag, dan slaapt hij ongeveer 3 uur. Dan zou je denken dat hij er 1 slaapje van aan het maken is per dag. Hij was bijvoorbeeld om 14:15 wakker, dan zou je denken dat 19:45 naar bed een mooie tijd is, aangezien hij ook ,maar 1x geslapen heeft overdag. Nou niet dus! meneer gilt en krijst de hele boel bij elkaar als hij in bed ligt en op een gegeven moment halen we hem naar beneden waar hij klaar wakker en heel gezellig nog even fijn gaat spelen tot 21:30. Als we hem dan in bed leggen gaat hij direct lief slapen. vind dit veel te laat voor een kind van 14 maanden. maarja hoe kan ik hier het beste mee omgaan. Hem in bed leggen als hij niet moe is werkt totaal niet! EN ik ben er altijd op tegen geweest om hem wakker te maken overdag, maar zit er nu aan te denken hem max een uur te laten slapen ofzo. weet het anders ook niet. Wat ik wel weet is dat die drama met naar bed gaan me nu begint op te breken
2 keer ook. Het zou waarschijnlijk wel 1 keer kunnen worden maar hij heeft nu een prima ritme, alleen gaat ie voor NL standaarden wat laat op bed. Ik heb ook nog een puber van bijna 12 rondlopen dus ik heb er eigenlijk geen last van he
ja precies ik vind het ook laat maarja, ik heb geen andere kids, en de avond is voor papa en mama nu dus even niet misschien dat ik ga proberen hem minder lang te laten slapen overdag. kijken of dat helpt
ik heb toevallig kort geleden een docu gezien over 'slaapproblemen' bij kinderen, diverse artsen van nederlandse academische ziekenhuizen gaven hun visie er op, en 1 ervan vond dat iets te snel word gezien als een probleem. als je een kindje hebt van bijv. 2 jaar dat pas om 23.00 gaat slapen en dan om 7.00 weer wakker is, overdag amper slaapt, maar wel prima fit en gezond is, dan is het volgens hem geen slaapprobleem, maar gewoon een kindje dat af kan met weinig slaap. ik kan me goed voorstellen dat je gaat proberen het te verschuiven hoor, dat zou ik ook proberen! maar het kan dus ook zijnd at jouw kindje gewoon weinig slaap nodig heeft. (ik was zelf eigenlijk ook zo'n kind vroeger, dat is heel lang zo gebleven)
Ik denk idd dat hij niet meer slaap nodig heeft, elk kindje is natuurlijk anders, en je hebt kids die veel minder slaap nodig hebben! Een vriendin van mij daar de kleine van ligt ook vaak pas laat in bed, gewoon omdat hij nog niet moe is en dus in bed leggen geen succes is. Die kleine is nu 2! Maar tot hoelaat slaapt je kleine dan in de ochtend?
ja vaak wel tot half acht acht uur. dus dat is wel lang. maarja heb dan liever dat ie er eerder ingaat en vroeger wakker wordt of is dat raar gedacht?
Hoi, Laura slaapt nu nog maar een keer op een dag! Ze gaat rond 11 uur slapen smorgens en dan tot 2 uur! Vervolgend slaapt ze niet meer totdat ze om 7 uur naar bed gaat. En dan slaapt ze tot de volgende ochtend 7.30 uur.
Wil je niet over mij roddelen? Iman gaat pas rond half 10 slapen. Eerder is ze echt nog niet moe. Ze slaapt smorgens tot tussen 9 en half 10.
ons dochtertje wordt tussen 7 en 8 uur 's ochtends wakker en gaat tussen 12.00 en 13.00 uur weer naar bed. dan slaaptze ongeveer 1,5 tot 2 uur en dan gaat ze tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed. meestal doet ze dat goed, maar er zijn ook avonden dat ze echt nog geen zin heeft om te slapen. dan geef ik haar een puzzeltje zodat ze kan spelen en als ze jengelt laat ik ze even. en meestal slaapt ze dan wel. ik haal haar liever niet naar beneden omdat ze dan de volgende keer misschien weer hoopt mee naar beneden te mogen. mejon
Mijn zoontje slaapt nu meestal maar 1 keer op een dag. Van 12:00 tot 15:00 en slaapt dan wel van 19:00 tot 7:30. Maar als hij 2 slaapjes doet overdag dan slaapt hij's avonds pas om 21:00! Hier dus maar 1 slaapje overdag en 's ochtends wakker houden.
Dan zou ik proberen om Dano s morgens eerder wakker te maken (7 uur)? Dan kan ie misschien rond 12en naar bed tot 2 of 3 uur. En dan om half 8 weer naar bed? Na het avondeten.. doe je dan wel rustig zeg maar.. geen tv voor die tijd meer en geen wilde stoeispelletjes enzo?