Mijn kleine man is bijna jarig, en dat geeft nogal wat stress. Ik kan mijn schoonfamilie niet echt gezellig vinden. En dan ben ik nog aardig. Ze mogen mij niet, en logisch natuurlijk dat mijn familie hun daarom ook niet echt ziet zitten. Nu heb ik gewoon zin in een verjaardag waar het om mijn zoon draait. Maar ik weet dat het uiteindelijk om mijn schoonmoeder gaat draaien. Ze vraagt elke verjaardag alle aandacht op. Zij is de oma en belangrijkste vind ze en dat doet ze op alle verjaardagen. Ik heb zin in mijn zoons verjaardag,maar niet in een schoonmoeder die alle aandacht opeist. Hoe gaan jullie om met familie die zich vervelend gedragen op verjaardagen
Proberen te negeren, moeilijk echt! Maar geef haar geen aandacht🙊 Zet haar in een hoekje en lekker laten gaan. Misschien een keer vragen of ze wat wilt drinken en daarbij laten hahha
Wat hier heel goed werkt is niet te lang op elkaars lip zitten! Thuis even snel stukje taart en cadeautjes en dan de deur uit. Ik ga elk jaar proberen iets grappigs te vinden in de buurt (mooi wandelpark, kinderboerderij, speeltuin, geitenboerderij etc), zodat we er even uit zijn met z'n allen. Kan ik ook weer makkelijk weg als dl moet slapen
De grootste angst is de angst die men vreest.. stel je erop in, dan kan het altijd meevallen. En focus jezelf op andere dingen. Nodig bijvoorbeeld ook wat vrienden uit, dat breekt het geheel wat en misschien past je schoonmoeder zich daar wel wat op aan. Mijn dochter was trouwens gisteren 1 geworden veel plezier met de voorbereidingen en adem in, adem uit
Nodig gezellig ook vrienden, leuke kennissen ed. uit. Wij waren bijvoorbeeld met 25 man, kan me niet voorstellen dat dan 1 iemand de sfeer bepaalt.
@missmara, nog gefeliciteerd met je dochter. Ik moet anders maar iets leuks gaan doen inderdaad. Schoonmoeder weet in een ruimte van 50 man nog de aandacht op haar te vestigen. Als iemand ziek is dan is zij dat ook en nog veel erger. Ik stop haar in een hoekje inderdaad maar, gebakje erbij en wij zitten aan de andere kant.