Ik heb nog even, maar ik vind trakteren op het KDV als een kindje 1 jaar word echt een beetje onzin. Ze kan waarschijnlijk niet eens lopen dan, dus ik vraag me een beetje af wat zij er aan heeft! Ik wil best iets leuks kopen met een lange vinger ofzo, maar mijn dochter eet pas sinds kort de traktaties op, eerder verdween het gewoon in de prullenbak. En die kleine dingetjes zijn natuurlijk lief bedoeld, maar wat heb je nou aan zoiets kleins? Ik zit niet echt te wachten op 1 vingerpopje bijvoorbeeld... Het is helemaal niet dat ik er geen werk van wil maken, maar ik zie gewoon niet waarom het zou moeten. Zou ik dan scheve ogen van de andere ouders krijgen? Ik denk dat ik gewoon een mooie taart voor de leidsters haal en Ymke lekker een gewoon dagje KDV gun... Ben ik hierin een uitzondering?
Gewoon doen waar je jezelf het prettigste bij voelt ! Zie je het nut van trakteren niet in , moet je het ook niet doen , ook al zou je hierin een uitzondering zijn , het is immers niet verplicht ! Ik zou als moeder allang blij zijn als niet iedereen trakteert , ben niet zo van al die tussendoortjes ! Ga gewoon op je gevoel af ! Succes en een fijne verjaardag met jullie meisje !
Ik vond het juist leuk om te doen. Mijn zoontje heeft op zijn eerste verjaardag getrakteerd op soepstengels met een vingerpoppetje erbovenop. Ze zaten met z'n allen aan tafel, zongen voor hem, hij kreeg zo'n verjaardagshoed op en hij mocht 1 kaarsje uitblazen. Hij begreep het natuurlijk allemaal nog niet zo, maar het 'hoera!' wist ie wel hoor, dan moeten je armpjes in de lucht. Je probleem begrijp ik dus niet helemaal, maar ik zou gewoon lekker doen wat je zelf fijn vindt. Ik denk dat je geen scheve ogen van andere ouders krijgt hoor, ik weet het vaak niet eens als er een kindje jarig is (geweest) in zijn groep.
Ik gaf ze een dikkiedikuitdeelboekje, geslaagd hoor! En Justin vond het allemaal leuk, liedjes voor hem zingen, een mutsje op en een kadootje. Fototoestel mee, leuk voor later toch?
Het is toch leuk om iets te maken om aan de andere kindjes te geven? Ik vind ik ieder geval van wel! Voor de andere kindjes ook leuk om iets te krijgen. Laatst zat er zo'n feesttoeter bij en Eva vond het helemaal geweldig! Ben dus aan het bedenken wat wij erbij gaan doen.
Ieder zijn eigen ding toch? Je hoeft je niet verplicht te voelen. Als je het niks vindt dan ook niet doen, maar ik kijk er naar uit dag Jesse mag trakteren, in de kring mag kindjes voor hem zingen hij zal er toch echt wel iets van meekrijgen denk ik. Ik denk dat ik alleen op een kleinigheidje trakteer ipv snoep ofzo zoiets; http://www.lobbes.nl/products/detail/5250020#
Ik heb het ook niet gedaan, heb wel voor de babygroep een cadeautje gekocht (speelgoed). Voor de leidsters had ik een kaart van Thijmen geschreven en wat lekkers erbij. Ze vonden het heel leuk! Doe gewoon waar jij je prettig bij voelt
sja sorry hoor, maar als ik zelf hiep hiep hoera doe word mijn kind daar net zo blij van En leuk voor later? We vieren haar verjaardag toch gewoon thuis? Ik moet gewoon werken, dus ik kan er niet bij zijn. Ik gun haar veel liever een gewone dag waarop ze lekker kan spelen en ravotten. Maar het is wel leuk om een klein dingetje voor de andere kindjes te doen, al vind ik het ook wel weer rotzooi hoor (met alle respect). Ik ben er nog niet helemaal over uit...
Voor de echte babies een rammelknaag speelding en voor de wat groter kindjes van die blokken met dingetjes erop en erin (piepjes, plaatjes, knopjes etc). Ze passen dan in elkaar en als je dan op de knop drukt gaan ze allemaal iets doen Heb het wel in overleg met de leidster gedaan, ze wilden bijvoorbeeld geen knuffels.
Ja, toen ik aan mijn moeder vertelde dat die kleintjes ook trakteren op het kdv, viel ze zowat van haar stoel. Ik kan er wel inkomen hoor, ze krijgen er zelf toch weinig van mee. Als mensen er zin in hebben, ga vooral je gang, ik vind af en toe creaties in haar bakje waar iemand echt lang aan geknutseld heeft en waar je vervolgens niets mee doet. Ik heb zelf uitdeelboekjes meegegeven van Sesamstraat. Maar als je het nut er niet van inziet, dan sla je het toch gewoon over.
Ja ach.. Ik zou wat doosjes met krenten meegeven ofzo. Ben het ermee eens dat trakteren wat overbodig lijkt op die leeftijd. Maar het is toch ook wel weer leuk als zijn verjaardag niet ongemerkt voorbij gaat. Van die overdreven geknutselde traktaties ben ik sowieso geen fan. Ik ben namelijk niet zo'n crea bea
Ik vind het zelf dus wel leuk om iets te knutselen, dus of iemand het uiteindelijk nou leuk vindt of niet, ik vind het wel leuk om te maken . Ik vind het gewoon leuk om met Eva's verjaardag bezig te zijn. Ik denk dat ik er zelfs een fotootje van Eva bij doe, zijn voor ons toch gratis en het zat een vorige keer ook bij een traktatie en dat vond ik erg leuk!
Doen wat je zelf wilt! Ik vind het persoonlijk wel een beetje ongezellig om het daar niet te vieren, maar laat je niet door anderen opjutten. Ik had toen gewoon simpelweg een paar dozen danoontjes neergezet (die vanaf 4 maanden). Even gezellig oppeuzelen met elkaar en klaar. En voor de leidsters ieder een doosje celebrations. Hier dus ook geen crea bea.
IK zou als je geen zin hebt om te trakteren. dan zou ik het niet doen. en dan alleen wat voor de juffies bv. en je kan dan aangeven waaromje niet wilt trakteren. en dat je wilt dat je meisje een gewoon dagje heeft. of je moet wel willen dat ze voor haar zingen. want wij zingen en vieren de verjaardag wel alltijd met de kleintjes ondanks als ze niks mee hebben.
bij ons mag je niet op snoep trakteren. ik heb sophie laten trakteren op: zakje baddiertjes (zeeman 0,60) met een danoontje, en daaraan een fotootje van sophie vast. dat danoontje eten ze dan op de groep op en de diertjes kunnen ze gebruiken in bad. oja, voor sophie hadden ze een muts gemaakt en ze hadden foto's gemaakt enne, vergeet de leidsters niet.
Ik werk zelf op een kdv en al heeft een kindje van 1 niet echt door dat zijn/haar verjaardag gevierd wordt,.. er is natuurlijk wel een feestje! een vrolijke bedoeling, gezelligheid en iets extras en dat vernemen ze zeker wel hoor! hoe klein ze ook zijn! Ik snap je idee van '1 vingerpoppetje' maar denk dat de ouders dit ook meer geven om de traktatie op te leuken. Dan kan je ook bedenken om iets te geven waar t kindje echt wat aan heeft, denk hierbij idd aan bijv een badeendje of een boekje o.i.d Ook lijkt t me idd heel leuk als herinnering voor later in t plakboek... Maar goed dit alles is MIJN mening he Jij praat al zo stellig en redelijk 'negatief' dat de kans groot is dat je t toch niet doet...en dat is ook prima want dat is JOUW mening.
sja mijn mening verandert ook met de dag hoor. Misschien moet ik het ook maar gewoon doen, al is het maar om de foto's idd! Tegen de tijd dat het echt dichterbij komt zal ik vast wel meegaan in een fantastische "ze wordt 1 jaar" vibe En de leidsters krijgen een dikke taart van ons hoor, voor hen lijkt het me ook heel bijzonder als zo'n kleintje een jaar wordt. Zou ik wel vinden iig!