Kindje vandaag slecht voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

Oh gelukkig heb je hem weer even gevoeld!!

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heel herkenbaar!! Mijn oudste zoontje was heel druk en erg aanwezig in mijn buik. Mijn jongste, nu in de buik, jochie is een stuk rustiger en ligt ook heel anders waardoor ik hem minder voel. Voel 'm wel hoor, maar niet zo fanatiek als mijn dreumes. Dat maakt mij ook wel eens onzeker en ik ben altijd blij als hij weer laat merken dat hij er is!

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook zo'n ukkie hoor.

Soms voel ik haar een paar dagen echt goed en schuift en schopt ze de hele dag door en dan ineens een paar dagen heel rustig dat je je ook eigenlijk een beetje zorgen begint te maken.
    Ik vermoed inderdaad dat ze dan net even zo zijn gedraaid dat je ze minder voelt.

Gelukkig heeft de vk je gerust kunnen stellen en als je het wil kan je natuurlijk altijd even langs gaan om het hartje te luisteren morgen

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat komt vaak voor, daarom zeggen ze dus dat dit tot 28 weken gewoon mag, daarna moet je wel dagelijks leven voelen.

Maar leuk is het niet he..je bent dan gewend aan die overduidelijke bewegingen, t is gewoon niet fijn als dat opeens minder is, minder duidelijk .

Inmiddels is hij weer super actief aanwezig. Denk dat hij of lekker lag te groeien/slapen/relaxen, of zo lag dat ik hem niet goed voelde.

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Grappig dat je zegt dat je kindje zo actief is. Ik kan me voorstellen dat dat ook wel heel geruststellend is. Ons kindje is juist heel rustig. Ik voel haar enkel als ik zelf stil zit of lig en dan ook niet altijd. Mijn vriend is ook heel rustig van aard dus ik denk dat ze dat van hem heeft. Zo zie je maar weer dat het activiteitenniveau van kindjes ook heel verschillend zijn. Ik hoop iig dat je weer een beetje gerustgesteld bent!

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig voel je de kleine weer heel goed.Onze zoon was ook altijd een druk beweegelijk kindje in de buik en dan kon ik ook echt zenuwachtig worden als ik hem dan even minder voelde.
    Onze dochter daarentegen was weer veel rustiger en als ik die even wat minder voelde dan viel dat niet zo heel erg op.
    Ik heb toen ook regelmatig op bed gelegen om hem maar te voelen.Ik werkte toen indertijd in een huisartsenpraktijk en ben daar zelfs weleens op de onderzoekbank gaan liggen in mijn pauze wanneer ik hem niet goed voelde haha.
    Hoe bizar he'!!

Geniet van je zwangerschap.

7. Aloe

Aloe Niet meer actief

#27 Aloe, 31 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2012
    Ok ik wijzig mijn post. Je voelt het alweer goed. Maar pleasssseeeeee Geen gedoe met ik durf niet.
    Vanaf 24 weken kunnen ze de kleine halen.
    Dat jij zoveel verschil voelt dat is iets om na te kijken.

Kijk ik ben door ervaring rijker geworden. De vk en het ziekenhuis hier ook. Door wat ons gebeurd is hebben ze de termijnen aangepast. LUMC vangt al op vanaf 24 weken. Wij kregen eerst te horen dat we niet mochten komen. Toen waren we te laat. Het streekziekenhuis heeft hierdoor de ctg termijn vervroegd naar 25 weken.

Sommige kids zijn altijd rustig. Het gaat om het verschil. Altijd druk en ineens niet meer druk, rustiger en daarna helemaal geen reactie meer dan gelijk door naar de vk. Zij zitten er daar voor he.
    Voel je aub niet teveel.

Dat het hartje goed klopt wil op deze termijn ook niet alles zeggen. Als het goed klopt maar je blijft geen beweging voelen ga dan voor een ctg. Echt aan alle dames bedoeld dit. 1 op de 100 baby's overlijdt in NL. Dat is behoorlijk wat.

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    oh, wat heerlijk dat ie weer lekker aan t trappen is!
    ik zit jou wel steeds gerust te stellen, maar ben precies hetzelfde. ik voel nu ruim een week de kleine bewegen en nu sinds gisteravond niks meer. meestal als ik ga eten voel ik gekriebel, nu niet. aaaahhhhh
    ben ook nu pas 19 wkn dus hoef t niet elke dag te voelen, maar toch!
    en dan is dit nog wel mn 3e kindje! dus die onzekerheid gaat nooit weg.
    ik weet van mn vorige zwangerschappen dat ik dit ook 40 wkn lang had. als t dan ineens heel erg druk was, maakte ik me daar weer zorgen om! pffff

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    He Tresje, erg he...maar ik had het rond die termijn ook hoor, dat ik m niet altijd voelde hoor. Dan kon ik hem wel n dag amper tot niet voelen.

Ik heb het hartje geluisterd, klopte krachtig, en met goede afwisseling van hard naar zacht. Voel m weer gewoon hoor, iets minder duidelijk, maar hij is ws gaan verliggen.

Aloe: ik snap heel goed dat jij heel zegt altijd direct bellen, zeker na wat jullie meegemaakt hebben.

Maar dat is ook de reden waarom we allemaal ongerust zijn en dus contact opnemen met de verloskundigen.

Maar, om niet iedereen in paniek te laten raken nu, het is heel normaal dat je nu af en toe nog wat minder voelt. Tot aan de 28 weken, dan direct met spoed bellen.

Ik voel elke dag wel een keer of 20 bewust wat.

Ze zeiden vanmorgen tegen me, zodra ik ongerust ben bellen.

Maar ik ben al snel ongerust. En ze zeiden ook dat ik iemand ben die meer contact zoekt dan andere vrouwen. Maar dat ze dat heel goed begrijpen en vooral moet blijven doen.

Er is geen enkele reden tot ongerustheide zeiden ze vanmorgen. Maar als ik jouw reactie lees dan schrik ik wel weer.

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

99 procent van de tijd is er ook niets aan de hand.
    Je kan alleen beter 10 keer teveel gebeld hebben als 1 x te weinig.
    Het gaat meer om het verschil. Voel je het elke dag heel veel en dan ineens niet meer, ook niet als je je hand op je buik legt dan zou ik altijd bellen.

Wat ik heb meegemaakt gebeurd gelukkig heel vaak niet dan wel.

Verder maakt het niet uit of jij vaker belt dan een ander. Voel je daar aub niet schuldig over hoor.

Ik wil je verder ook helemaal niet bang maken. Ik wil alleen tegen elke vrouw zeggen dat zodra je het niet vertrouwd je gewoon meteen bellen moet. Zo belangrijk. Voel je niet teveel of een aansteller. We leven natuurlijk in een hele nuchtere cultuur van doe maar normaal .....dit kan er helaas nog wel eens voor zorgen dat we ons snel aanstellerig voelen.

Deel Deze Pagina