Niemand hoeft mijn baby op te pakken wanneer ze slaapt! Vind dat zelf zo asociaal als men dat doet.. mijn schoonfamilie heeft de neiging de baby te pakken zonder te vragen. Dan kun je mij echt ziedend krijgen.. Blijf gewoon van haar af, denk ik dan! Want als de een haar oppakt, wil iedereen!!! Ben echt wel beschermend. Juist nu meer dan in het begin.
haha dit is iets waar ik ookal mee bezig ben. Ik hoorde me schoonzus ( van me vriends kant) al zeggen: Ik mag hem wast heel vaak vast houden he. Ik voelde me wat slecht over mijn reactie aangezien die niet te positief was. Ik wil niet dat iedereen maar met me kind zult. Ik zou het ook niet leuk vinden als iedereen dat met mij zou doen en zeker niet als je nog zo gevoelig bent, maar goed da's denk ik moeders instinkt Liefs, Helene
slapende babys zeker laten slapen! echt niet wakker maken. dan heb je mij ook boos want de mijne slaapt neit zoveel. maar voor de rest laat ik hem lekker door andere vast houden hoor! heb echt een hekel aan al dat claimgedrag door moeders, het is toch logisch dat mensen je kindje ff vast willen houden? en dat moet gewoon kunnen zolang je geen overprikkeld kind hebt of hij al in 3 handen is geweest. verder vind ik het echt overdrijven.
Hier werd er door familie volop geknuffeld met Esmee.. Maar als ze sliep dan lag ze in bed en had iedereen pech .. Vage kennisen etc hebben haar niet vast gehad .. zie ik normaal ook nooit .. Vind het wel leuk voor in haar album. Iedereen die haar op schoot heeft gehad stond ook op de foto!
Hier mogen de meeste hem wel vasthouden, tenzij het echt heel druk is. Want dan wil idd iedereen. En bij sommige mensen heb ik het zo ie zo liever niet. Maar als bezoek komt en hij ligt te slapen hebben ze pech. Ik ga geen slapende baby wakker maken. Voor hem niet goed, en ik zit straks met een huilende baby. Toen mijn schoonzus op kraamvisite was had ze een koortslip. Ik wilde gewoon echt niet dat ze hem toen vasthield. Dat werd me helaas niet in dank afgenomen. Mijn schoonfamilie vondt het maar onzin. En vonden eigenlijk dat ik dat helemaal niet kon zeggen. Want Milan is familie, dus zij hebben net zoveel te zeggen Er zijn altijd mensen het niet eens met hoe jij het doet. Gewoon lekker doen zoals jij het wil, jij weet wat het beste is voor jou kindje.
jeetje zeg echt belachelijk, het is toch jouw kindje, en je wordt door alle boeken en kraamzorg juist geattendeerd om mensen met koortslip niet in de buurt te laten komen van je pasgeboren kindje ik kan me daar echt kwaad over maken, al die mensen die maar vinden dat ze ergens recht op hebben, ze hebben helemaal geen recht, ja op hun eigen kinderen, maar niet op die van een ander!!!:x
hier is het heel natuurlijk verlopen, niemand heeft moeilijk gedaan als ik Ties niet uit handen wilde geven. dat deed ik trouwens alleen niet als hij sliep of onrustig was. het enige waar ik van stond te kijken was mijn schoonmoeder direct na de bevalling. Ties lag te slapen op mijn buik, met mijn vinger in zijn mond. hij had nog niet gedronken (lukte nog niet) en zonder vinger werd ie super onrustig. toen zei ze dat ik Ties even rechtop moest zetten voor de foto, dus vinger uit zijn mond, wakker maken en overeind houden. een kind van 2 uur oud!! en ze was nog teleurgesteld ook dat ik het niet deed! overigens is zij de enige die Ties echt uit mijn handen kijkt, die al heeft gevraagd wanneer ze mag oppassen, en ik heb zelfs speciaal voor haar een voeding afgekolfd zodat ze de fles kon geven (op verzoek van mijn vriend, heb heeeeeel duidelijk gezegd dat het 1x was!!!!) ik kan er niets aan doen want ik heb een heel lieve schoonmoeder, maar dit soort dingen geven me echt de kriebels.
Speciaal afkolven zodat iemand anders de fles kan geven?? Zou ik niet doen hoor. Je geeft nou eenmaal borstvoeding en als je voor iedereen (want als je het voor 1 doet wil de rest ook) gaat kolven ben je met niks anders meer bezig. (bij mij duurt kolven een eeuwigheid iig) En oppassen?? Is ze wel helemaal lekker? Hij is nog maar net geboren. heb hier al duidelijk gemaakt dat er zo ie zo het eerste jaar niet opgepast gaat worden. Kzou als ik jou was goed je grenzen aangeven. Anders gaan ze echt over je heen lopen.
dat afkolven heb ik ook echt spijt van, dat was me echt een flinke stap te ver. en oppassen is op zich wel goed, mijn ouders passen morgen ook een avondje op zodat wij even eruit kunnen. maar gewoon puur het feit dat ze het al vraagt stuit me zo tegen de borst, in combi met andere dingen. mijn schoonma leeft echt voor haar kleinkind, dat vind ik niet gezond. maar ik moet ook met mijn vriend gaan praten hoor, want dat kolven was op zijn verzoek en hij begint mij dingen op te dringen met zijn ouders omdat ie bang is dat zij zich anders tekort gedaan voelen. heel lief bedoeld maar dat moet ook ophouden natuurlijk.
Oh Marieke, wat erg!!! Een schoonmoeder die alleen haar kleinkind (jouw kindje!) als doel heeft in haar leven... Brrrrrrrr....ik krijg er de kriebels van. Ik irriteer me ook aan de ma van mijn vriend.. Ze heeft Yasemin nog maar 1x gezien, maar die ene keer irriteerde ik me al mateloos aan haar. Alleen maar in haar eigen taal lullen tegen mijn vriend over Yasemin, ik begrijp er geen hol van. En dan net doen of ik er niet ben ofzo!!! (Halloooo wie is verdomme de moeder van Yasemin, denk ik dan?!) En dan die rare adviezen van haar: dat ik het neusje van mijn dochtertje nu al vaak omhoog moet duwen met mijn vingers, dan krijgt ze een mooi hoog neusje. Raar mens, nietwaar!? Denk maar niet dat ik mijn dochtertje ooit bij haar achterlaat. Echt no way! Wat zal ze dan allemaal met haar uitspoken, denk ik dan! Ze kwam 6 dagen na de bevalling op bezoek. I.p.v. dat zij iets voor ons betekent in huis, staan mijn vriend en ik voor haar in de keuken te koken. Grrrr... Echt, waarom sta ik er nog van te kijken? Zo is ze gewoon.. En omdat ze zo is, zal ik haar nooit mogen. Ik beschouw haar ook niet als schoonmoeder, maar als 'moeder van mijn vriend'. Ik hoef haar ook niet vaak te zien. Want ik weet dat het me gaat irriteren en dat leidt weer tot ruzie met mijn vriend. Want elke keer als ze bij ons over de vloer komt wilt ze bediend worden als prinses. Ik hou me nu altijd in... Maar ik merk dat sinds ik moeder ben ik sneller mensen de waarheid zeg, heb meer schijt en zeg sneller waar het op staat. Dus het is gewoon een bom die op barsten staat als het op haar aankomt. Maar ik weet uit ervaring dat het moeilijk is je vriend hierop aan te spreken. Het blijft ZIJN moeder. Maarja...
door ervaring van me dochter(dochterlief kreeg dus te veel prikkels en toen kon ik met haar tot 3 uur snachts beneden zitten omdat ze niet kon slapen zou ik het niet zo gauw meer doen met de 2de puur uit ervaring gewoon strikt alleen opa en oma en de rest komen later wel of ze het nou leuk vinden of niet en ook ik geef of mijn man natuurlijk de fles als BV niet lukt ben mssn een bitch maar ik heb ervan geleerd
Ik zelf vraag als ik op kraamvisite ga ook nooit zelf of ik het kindje mag vasthouden. dat laat ik geheel aan de ouders over, of zij het zelf voorstellen. Als de ouders zeggen ´wil je hem vasthouden´ dan doe ik dat heel graag en vind ik het super, maar ik vind wel dat zij dat moeten bepalen en niet ik als bezoek...
Hier mag men Vigo wel vasthouden en knuffelen, zolang hij niet onrustig is. Maar als hij slaapt laat ik hem ook slapen. Laatst was ik op mijn werk en toen heb ik hem niet uit handen gegeven. Hij was al gestressed door de autorit en als één iemand hem vast mag houden, dan willen er vast mee. Wat oppassen betreft, mijn moeder heeft afgelopen weekend een avond opgepast en dat ging prima. We moesten er echt even met zijn tweetjes uit, heerlijk uit eten. Ik heb me geen moment ongerust gemaakt, mijn moeder zorgt heel goed voor het kleine ventje . Dat doen we volgende maand dus weer.
ik heb er geen moeite mee als iemand de kleine vast wil houden... als iemand zo vragend staat te kijken dan geef ik haar uit mezelf eventjes aan de ander. heb hier echt geen problemen mee. maar hou wel goed in de gaten hoe ze met der omgaan. en als ze gaat huilen dan neem ik haar direct weer terug. hoop zo ook een beetje te voorkomen dat ze eenkennig word... maar gister leek het toen we bij mijn oudtante waren alsof het toch wel al een beetje begint :S
ik hou er ook niet van hand tot hand, laatst hing een kennis boven de wagen en zag een los stukje nagel zitten en begon er zomaar aan te trekken ik stond echt met mn mond open hoe ze dat in haar hoofd haalde, dat zou ik echt nooit durven of doen bij een andermans kindje!!! ik ben nu echt instaat om te gaan grommen, zelfs tegen kinderen die willen ook allemaal aan de kleine zitten ik zie dat gewoon niet zitten.
ik vind het niet zo raar dat opas en omas vragen of ze mogen oppassen... ze zijn gewoon enthousiast! Mijn vader stond een dag na de geboorte (toen we dus nog in het ziekenhuis lagen) met zijn agenda naast me wanneer de 1e oppasdag was van mijn moeder en dat hij dan vrij kon vragen. Nou dat zou pas in november zijn hihi! Inmiddels hebben mijn ouders al een paar keer opgepast en ook mijn vader alleen een paar uurtjes zodat ik even met mijn moeder kon winkelen of naar een rommelmarkt kon. Ik heb er helemaal geen last van als Emma niet 24/7 bij mij is. Ik heb ook niet het idee dat Emma mijn eigendom is. Ze is van zichzelf en zolang ze nergens last van heeft (en dat heeft ze niet ze vind het alleen maar geweldig) vind ik het wel best. Ik moest vandaag iets ophalen van marktplaats en ik nam emma even mee naar binnen. Ik kan haar moeilijk in de auto laten... Nou die man pakte Emma direct uit mijn handen zodat ik de bordjes die ik ging kopen goed kon bekijken en hij ging lekker met haar knuffelen. Ik vond dat alleen maar heel erg aardig, meedenkend en super lief van die man.
Ik had gisteren kraambezoek.. My God..! Een collega van mijn man en zijn vriendin (knipperlicht relatie, ze zijn 50+...) kwamen langs. Mijn man en ik hadden agesproken om naast elkaar te zitten op de bank, omdat ik nog niet helemaal de oude ben; en vindt het dan toch prettiger om comfi op de bank tegen mn vent aan te zitten. Dus, we hadden onze glazen naast elkaar gezet op tafel, en een vest van mijn man in de bank gelegd toen hij de deur open ging doen... Die vrouw (die ik echt nauwelijks ken) ploft zo neer naast mij, gooit het vest in de box en gaat zowat boven mijn kindje hangen. Die zat in de Doomoo seat op de grond naast mijn zitplaats. Nja kon 't nog lichtelijk verdragen....... Maargoed; kijken met de oogjes... Toen ik mee ging helpen met het beschuit was ík ineens mijn plaats kwijt, zij was op mijn plek gaan zitten om zo dicht bij mijn zoon te zitten......... Ze heeft echt anderhalf uur het kind uit de zitzak zitten staren.. Ik verdomde het gewoon om hem aan haar te geven....
Mijn zoontje is met de vacuum gehaald en had een flinke hersenschudding waar hij ook pijnstillers voor kreeg dus wij pakte 'm zelf eigenlijk al alleen maar voor de voeding. Dus ook de visite heeft 'm niet veel gehad, de eerste dagen al helemaal niet. Later vond ik als hij slaapt, slaapt hij en hoeft hij niet van arm naar arm maar als hij wakker was mochten ze hem wel vasthouden als ze wilde.
Ik wil wel voorkomen dat ze dadelijk van hand tot hand gaat, dat wil ik echt niet, vind ik ook niet nodig. Ouders/schoonouders/zussen en goede vriendinnen vind ik inpricipe geen probleem als zij haar even willen vasthouden, maar vage kenissen etc. dat hoeft van mij niet zo. Ik vraag zelf nooit of ik een kleintje mag vasthouden, dat laat ik over aan de ouders en wanneer ik ouders niet goed ken en dus ook het kindje niet, bedank ik eigenlijk meestal. Ik begrijp best dat mensen het "leuk" vinden om je kindje vast te houden, maar vind het belangrijker dat m'n meisje en ik het ook leuk vinden. Wat betreft het eenkennige wat veel mensen willen voorkomen, dat begrijp ik niet helemaal, goed je moet niet doorslaan, maar het is een hele normale/gezonde fase waar je kindje doorheen gaat, ik maak me meer zorgen over kinderen die het helemaal niet hebben. Zo klein en dan moeten ze al sociaal wenselijk gedrag vertonen.
2 dagen geleden werd mn ventje van hand tot hand gegeven door mn schoonmoeder en me vriend zn stiefma en stiefzus.. toen ze weg waren was ons zoontje helemaal overstuur..normaal nooit..hij is de hele avond onrustig geweest.. nu hou ik hem lekker bij me...