Hallo dames, ik ben op dit moment 30+2 weken zwanger en de bevalling kan ieder moment komen of niet. Mijn vorige zwangerschap duurde 29+4 weken. Toen werd mijn dochtertje meteen na de bevalling door de kinderartsen opgevangen en heb ik haar niet vastgehouden. Ik vond dit heel erg jammer, maar het was noodzakelijk omdat ze tijdens de bevalling het erg moeilijk had gehad. Deze zwangerschap zijn we verder en is het kindje hopelijk ook sterker dus ik hoop dat ik haar (ja weer een meisje) eventjes mag vasthouden. Dus ik heb al een pyama met een knoopsluiting aan de voorkant aangeschaft. Hoe ging dat bij jullie? Stel dat ik binnen een week beval, dus rond de 31e week. Mochten jullie je kindje wel even bij je houden met deze termijn of kreeg de kinderarts deze eer ? Ik zou haar zo graag eventjes willen bij me houden. Alvast bedankt en sterkte aan allen. Dinnah
Hoi Dinnah, Ik kan niet echt antwoord geven op je vraag, Mischa is geboren met 32+5 en Levi zelfs met 36. Mischa heb ik wel een klein poosje bij me gehad, maar niet zo lang. Heb alleen geen idee hoe lang en kan me er weinig van herinneren doordat ik ziek was (pre-eclampsie). Maar ik wilde je graag sterkte wensen en ik hoop dat je kindje nog een poosje lekker binnen blijft!
Ik ben bevallen met 30+3 weken, en mocht mijn kindjes niet vasthouden. Ik mocht ze niet eens zien, heb alleen een glimp opgevangen van een handje in de couveuse. Echt verschrikkelijk inderdaad. Ik weet niet wat de criteria zijn om je kindje te mogen vasthouden eerlijk gezegd. Maar ik hoop voor je dat ze tenminste tot 32 weken blijft zitten (of is dit geen reeële kans?), dan is ze veel sterker waarschijnlijk.
Mijn dochters zijn ook geboren met 29+4 weken (natuurlijke bevalling) en ik heb ze allebei héél kort vast mogen houden! Het kan dus wel bij deze termijn al. Het hangt er denk ik vooral vanaf hoe je kindje het doet tijdens de bevalling. Veel sterkte. Ik hoop dat je meisje nog een aantal weken in je buik mag blijven zitten en dat je haar heerlijk vast mag houden na de bevalling!
ik ben van mijn zoon bevallen met 31w5d en mocht hem heeeeeel even op mn buik, maar dat was nog geen halve minuut denk ik. Daarna moest hij direct naar de neonatoloog. Terwijl de APGARscores goed waren (9 en 10).. Wil je niet ontmoedigen, maar volgens mij doen ze dat niet zo snel bij prematuurtjes...
mijn dochter is geboren met 33,1 en heb haar ook maar heel even (minuutje) vast gehouden voordat ze naar neo ging.
Dank voor jullie antwoord. Neem toch mijn pyama mee, voor het geval . Mijn dochter had slechte Apgar scores: 3, 6 en 8. Dus ze had niet zo'n geweldige start. Daarna heeft ze het alleen maar uitzonderlijk goed gedaan, nooit een alarm nooit een terugval. Een week op de NICU, 4 dagen op de High Care en daarna naar regionaal ziekenhuis overgeplaatst. We zijn positiever gestemd deze zwangerschap omdat we in ieder geval verder zijn. Gisteren nog een meting gehad, kindje is 1800 gram, 300 gram meer dan haar grote zus. Misschien als gevolg van muziek van Mozart . Geïnspireerd door het volgend artikel laat ik haar iedere dag een half uur sonates van Mozart horen. Mozart therapy: A sonata a day keeps the doctor away Sonate van Mozart maakt baby sterker - Scientias.nl - wetenschap nieuws
@ dinnah: klassieke muziek kan nooit kwaad tijdens de zwangerschap, maar de link die jij meestuurde gaat over muziek bij al geboren prematuurtjes en niet over als ze nog in de buik zitten toch?
@ Marywoods. Ja dat klopt, maar ach baat het niet dat schaadt het ook niet denk ik. Na de geboorte zal het voor haar in ieder geval herkenbaar en vertrouwd zijn. Wellicht dat ik hierdoor ook klassieke muziek zal waarderen. Maar wat ook voor mijzelf belangrijk is, is dat ik hierdoor het idee heb niet werkeloos een vroeggeboorte zit af te wachten.
@Dinnah wat leuk dat je je ongeboren kindje muziek laat luisteren ik geloof daar wel in. Mijn zoontje is geboren met 27w6dg en woog 1790 bij de geboorte. Na een zeer voorspoedige en snelle stuitbevalling mocht ik hem zo`n 10 seconden vasthouden. Later werd hij nog wel even voorbij gereden na 1 uur en mocht ik hem aaien (10 seconden). Daarna duurde het nog 2,5 uur voordat ik hem weer zag en toen lag hij op de NICU. ik hoop heel erg voor je dat je je kindje mag vasthouden!
Jeetje wat een knap kereltje! Ik wist dat jongens meer wogen dan meisje maar jou zoontje breekt wel een record denk ik.
Allereerst hoop ik dat de kleine nog even wilt/kan blijven zitten en zo niet hoop ik echt dat je je kleine even mag vasthouden. Hier helaas niet... geboren met 30+6 en heb haar alleen even in de couveuse langs zien komen, daarna pas zo'n 12 uur later voor het eerst echt goed gezien. Pas na 5 dagen kunnen buidelen.
Ik sluit me aan bij de andere meiden en hoop dat je je kindje voorlopig alleen veilig in je buik kunt bewonderen. Ik heb ons zoontje (31w2) nog heel kort mogen zien en een kusje mogen geven voor hij naar de neo ging. Hij had wel een slechte start.
Onze jongens zijn geboren met 28 weken en ik heb ze helaas niet gezien. Heb een keizersnee gehad en ze zijn direct meegenomen. Wel hebben ze gelijk een foto gemaakt en deze kreeg ik vrij snel te zien. Ong na 3 uren heb ik de jongens even heel kort gezien op de neo. Heel veel sterkte, hopelijk blijft de kleine nog een tijd zitten.
dat is zeker zo. ze dachten dat de weegschaal kapot was. serieus! met 5 artsen eromheen, allemaal erg verbaasd over het gewicht. Later hebben ze als rekengewicht 1650 gram genomen omdat hij veel vocht (oedemen) vasthield, dus misschien had ik beter 1650 gram kunnen noemen? ik zat tegen het zwangerschapssuiker aan, dat zou ook een reden van de vroeggeboorte kunnen zijn (en de reden dat hij zo groot was). (Te) Groot is niet perse beter, het had ook heel negatief kunnen zijn (heb ik helaas vaak aan moeten horen toen ik lag opgenomen) omdat de organen dan een achterstand kunnen hebben omdat er meer energie naar de groei van het lichaam gaat (ofzo). Ach.. ik heb de hele zwangerschap geroepen dat ik zou bevallen van een grote baby en uiteindelijk is dat toch gelukt
mijn dochter is met 34 weken geboren. Ik mocht haar niet direct vasthouden. Ze moest eerst gesetteld worden op de couveuse, maar na een paar uur mocht ik haar toch een half uurtje vasthouden...
Onze dochter werd bij 28w6d geboren werd op de borst gelegd en meteen weer weg. Onze zoon kwam met 31w6d en die mocht 5min blijven liggen maar moest toen ook weg. Ik had vooraf verteld dat ik het vreselijke vond dat Britt zo snel weg gehaald werd. 5 min zijn ook niet lang maar beter dan hup bekijken en weg. Sterkte met alles.
Toch vind ik wel dat wanneer elke seconden telt, ze meteen het kind bij de moeder moeten weghalen. Ik bedoel, als die 10 seconden/ paar minuten bij de moeder, invloed hebben op de gezondheid van het kind, tja dan is het pech. Gezondheid gaat voor, vind ik. Natuurlijk hoop ik ook dat ik de volgende lekker vast mag houden na de geboorte, maar als het zijn of haar gezondheid kan beïnvloeden, dan moeten ze het kindje meteen maar meenemen. Overigens mocht ik pas (ik weet ook dat het bij sommige langer duurde) buidelen op dag 3, op de avond. Hij was toen 63 uur oud.