Voor vrienden van ouders van een klein wondertje

Discussie in 'Prematuur' gestart door loulou79, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemiddag,

Tja, kon niks vinden op mijn vraag dus vandaar dit topic.

Vrienden van ons zijn trotse ouders geworden van een zoon
    geboren met 27 weken. Alles lijkt goed te gaan.

Maar ik wil graag een kaartje sturen, maar wat kan ik daar op zetten.

Daarom vraag ik aan jullie, wat hadden jullie fijn gevonden:)

Alvast bedankt

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou gewoon een 'normaal' kaartje sturen. Je vrienden zijn ouders geworden en hebben een zoontje gekregen, ze zijn dolgelukkig met hun kindje (naast alle zorgen natuurlijk)

Dus gewoon wat je aan ieder ander zou schrijven, alleen dan misschien nog erbij zetten dat je ze een snel thuiskomst wenst met zn allen en dat jullie de kleine komen bewonderen als die thuis komt (tenzij zij iets anders willen)

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi,
    vooral fijn is als je het positief houdt.
    een inderdaad een gewoon kaartje met gefeliciteerd. (geen sterkte oid)
    ik vond met een gedichtje erin mooi.

4. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Wat mijn voorgangers ook al zeggen. Ik zelf zou wel zinnen vermijden als: Geniet er van.
    Voor mij persoonlijk kwam dat over als een standaard text waar in ons geval dus niet over nagedacht was, want waar moeten ze dan van genieten???? Van de zorgen om hun kindje? Een kindje in een couveuse wat vecht voor zijn leventje.......Snappie.

"Alles komt goed"
    Was ook zo'n zinnetje waar ik niet echt blij van werd

5. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik kreeg helemaal niets na de geboorte van L yvia...:( Mensen waren bang dat ze het niet zou redden en dat snap ik ergens wel, maar toch... Ik moest al met lege handen naar huis en dan nog geen cadeautje of kaartje... niks ;) De post doet er ook lang over hier, dus die gedachte zal wellicht meegespeeld hebben, maar mensen waren ook gewoon erg terughoudend in hun felicitaties. Ik had persoonlijk een gefeliciteerd dat je (weer) mama bent o.i.d. toch wel erg leuk gevonden. Je bent toch gewoon naast bezorgd ook blij dat je een kindje hebt! Oh ik kreeg wel van een oud-leerling een kaart met prematurenpakje opgestuurd, dat was echt te gek!

Liefs Elea

6. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

HOI

ik vond het prettig om "gewone" kaartjes te krijgen
    wij hebben ook gewoon een geboortekaartje gestuurd meteen in de eerste week na de geboorte.
    hoe het ook verder gaat , jouw vrienden zijn ouders geworden daar veranderd niets aan

spinnekop

7. Chantal80

Chantal80 Actief lid

6 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hangt alles door elkaar. Kaartjes met gefeliciteerd, dikke knuffel, we denken aan je, sterkte, zomaar een kaartje, veel liefs, enz.

Voor mij maakte het niet veel uit wat erop staat. Het is gewoon een teken dat je aan ze denkt. De opmerking ik hoop dat hij snel thuiskomt vond ik juist erg vervelend. Kwam bij mij ongeïnteresseerd over, want ik had toch gezegd dat het heel lang duurt. Zeker vlak na de geboorte toen het nog heel ver weg was.

Wat ik erg leuk vind is de kaartjes die niet gelijk na de geboorte binnen kwamen maar iets later. De eerste week stond iedereen klaar, maar mensen vergeten dat het erg lang duurt. Stuur gewoon later nog een keer een kaartje dat je nog steeds aan ze denkt en meeleeft. Klein gebaar maar erg leuk!

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Inderdaad een 'normaal' kaartje sturen. Maar ook in vond wensen voor een snelle thuiskomst ook niet fijn. Wij hadden nog minstens 3 maanden in het vooruitzicht...da's niet snel... Maar verder wel feliciteren en ik zou vooral benadrukken dat ze nu papa en mama zijn, want dat voelt in het begin nog niet (bij iedereen) zo.

En inderdaad later nog eens een kaartje (of een aantal kaartjes) sturen is erg leuk. Zeker als ze niet naar huis kunnen. Ik vond het ontzettend gaaf om kaartjes te ontvangen in het Ronald MacDonaldhuis. Of misschien een cadeautje sturen? Een prematurenpakje of 'gewoon' sokjes ofzo?

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik vond kaartjes krijgen (de hele periode) heel erg leuk. En idd, welkom op de wereld en weet ik het wat je normaal op een kaartje zet.
    Liever geen snelle thuiskomst op het kaartje.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Onze kamer hing helemaal vol met kaartjes. Veel standaard kaartjes, ook lieve kleine berichtjes waarbij mensen zeiden dat ze aan ons dachten, en hoopten dat alles goed ging. Wat de rest al zegt, kaartjes met 'sterkte' zijn zo vervelend want gaan richting condoleance, en 'hopen dat hij snel thuis is' past vaak niet bij de realiteit. 'Genieten' is er ook niet bij met alle drukte en het gesleep van en naar het ZH. Benadruk dat ze papa en mama zijn geworden, en feliciteer ze met hun zoon, en zeg des noods dat je aan ze denkt en als ze iets nodig hebben dat ze het maar hoeven te zeggen, vond ik ook fijn.

11. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    hmmm..
    Mijn mooiste kaart was van iemand die ook een vroeggeboorte heeft meegemaakt. Had daar de rollercoast aan emoties uitstekend in verwoord, dat deed me juist goed. Iemand die begreep hoe zwaar het is en dat de roze wolk ver te zoeken is.

Deze kaart kreeg ik wel iets later in het " proces".

12. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Dames, ontzettend bedankt voor al jullie reactie's.

Ga gelijk een mooie kaart en klein pakje kopen!!

Deel Deze Pagina