zit ik net de was op te vouwen zie ik gewoon nog fruitvlekken in de kleding en wortel. had het nog ingeweekt met shout en in een emmer water met vanish gedaan,maar mocht niet baten. wie heeft er goede ervaringen met bepaalde wasmiddellen??
ik heb meestal robijn, en als er erge vlekken in zitten doe ik er wat vanish bij.. volgensmij komt alles er goed uit
Wortel vlekken zijn ook enorme gemene vlekken. De natte was even in de zon hangen. (moet die dr wel zijn natuurlijk) Dat helpt best goed bijwortel vlekken. Sja, verder inderdaad vanisch of shout of biotex.
ik heb geen tip ivm. wasmiddel, eerder de manier van wassen. Ik merk zelf dat een vlek er in de kookwas beter uitgaat dan in een 40 graden was. (dan moet het natuurlijk mogelijk zijn om dat kledingstuk heet te wassen). ook de wastrommel niet te vol laden helpt voor een goede circulatie van het water.
Idd in de zon hangen daar zal je versteld van staan! Had een blousje met viltstift en kreeg het met geen mogelijkheid eruit met al die 'wondermiddeltjes' en toen ging ik google en het antwoord was tandpasta....Nou ik stond met open moment te kijken hoe de vlek weg was...Dus ik google mijn vlekken tegewoordig
bepaalde vlekken (tip van mijn moeder) doe ik eerst behandelen met dubro citroen en daarna gewoon in de wasmachine.
Inderdaad even op google kijken, er is volgens mij ook een site met tips van oma (oma weet raad??) Staan handige dingen op!
Ik krijg toch wel de meeste vlekken eruit met shout en daarna wassen in Ariël. Ik spuit shout direct op de vlek, wrijf het even stevig in met de ribbels op de zijkant van de fles. Dan laat ik het 5 à 10 minuutjes dubbelgevouwen inwerken (niet langer) en vervolgens de wasmachine in en wassen op 40 graden met Ariël. Eigenlijk is er geen vlek die ik er op deze manier niet uit krijg. Meestal als er nog een vlek zit, heb ik hem over het hoofd gezien vòòr het wassen. Eenmaal gewassen, is een vlek niet meer weg te krijgen...
ik ben hier regelmatig met het strijken me eigen kapot aan het ergeren dat de nieuwe kleren van mijn kindjes na 1 keer dragen soms onder de wortel, tomaat, paprika saus zitten... en ik krijg het er niet uit.. ik doe altijd eigenlijk gewoon koud water uitspoelen en afwasmiddel erop. vervolgens met oxy vlekkenspul en wasmaddel met al een vlekken vinder ( je weet wel van de reclame alleen dan ander merk ) en dan nog gaat het er niet helemaal uit.. baal als een stekker aangezien je geen vestjes op 95 graden in de wasmachine kan doen dus tips zijn welkom !! ik lees dus mee
detol, het ontsmettingsmiddel, in de handwas want weet niet wat voor invloed het heeft op je wasmachine. lang verhaal, maar heb er een staloveral schoongekregen waar vlekken in zaten die er nergens meer mee uitkwamen, door besmettelijke ziekte alle kleding met dettol moeten wassen, vlekken waren er ook uit ( zaten er al jaren in)
Gebruik ariel vlekverwijderaar en in extreme zeer aggresse vlekken gebruik ik dettol, verwijderd ook de troep wat van eenauto motorblok af komt.
Ik gebruik Dasty ontvetter (van de Wibra). Even op de vlek spuiten, een paar minuutjes in laten trekken en dan de wasmachine in. Zelfs oude vlekken gaan er dan uit.
oeeeeh dasty !! ok die ga ik proberen heb ik altijd in huis aangezien mijn vriend die gebruikt om de motor schoon te maken van de auto. en de rest van de auto ook. dat ik daar niet bij nagedachtheb zeg. en dettol? getver dat vind ik zooooo stinken he ... maar ook ik heb dat in huis doen we hier zo ziek allemaal waren om alles eens goed schoon te maken in huis ( speelgoed enzo )
denk niet dat wasmiddel echt gaat helpen is toch allemaal wel een beetje hetzelfde. Wat hier helpt is dat ik alles waar vlekken in zitten gelijk nat maak. Dus rompers met poeprandje of shirtjes met wortelvlekken enz. gewoon gelijk uittrekken en nat maken. Heb toch wel elke dag een was dus dan kan hij anders of dezelfde dag of de volgende dag mee met de was. Je kan ook een emmer water met wat biotex erin in de douche zetten en dan het daarin doen, en dan met de eerste was mee. Ik gebruik zelf als wasmiddel witte en color reus en heel af en toe bij erge vlekken wat ariel vlekverwijderaar.
ok,dan ga ik dasty maar eens proberen,die heb ik net op gebruik ik normaal voor de oven enz... morgen maar even weer een flesje ophalen.