kindje vernoemen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eve, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ga m'n kindje vernoemen

1. Ja

2. Nee

3. Weet nog niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wij vernoemen onze baby ook. Een meisje naar beide oma's en de overgrootoma (dus 3 officiële namen) en daaruit komt de roepnaam. Bij een jongen naar de beide opa's en naar papa en daaruit wordt ook de roepnaam afgeleid.

Soms, met een beetje creativiteit, kom je een heel eind om je kindje - ondanks het vernoemen - toch een hele leuke naam te geven!

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ons mannetje krijgt als roep naam al een vernoeming. een aantal jaar geleden zei mijn vriend deze naam mooi te vinden hij wist alleen niet dat het de naam van een oom van mij was die zo'n 16 jaar geleden al was overleden op zeer jonge leeftijd. we hebben het er toen eens over gehad met mijn ouders en opa en oma wat hun hiervan vonden, ze hadden zo iets van als jullie dat willen danmoet je dat doen. de naam kan gebruikt worden voor beide geslachten toen ik hoorde dat we een jogetje kregen heb ik wel even getwijfeld wat we zouden doen of als roepnaam of als 2e naam (ivm eventueel andere familie hoe die reageren hierop) mijn vriend is hier nogal makkelijk in en heeft dus ook de knoop door gehakt dat de naam als roep naam wordt gebruikt. ben nog steeds best wel nerveus over de reactie van de fam. alleen mijn ouders en opa en oma weten dit nu er zijn nog 2 andere partijen die dus nog van niks weten kan best confroterend wezen denk ik zelf.
    sorry voor dit lange verhaal maar wilde het ff kwijt. ik wil ook nog iets doen met de namen van mijn vader en schoonvader alleen weet nog niet wat het misschien iemand een tip dit zijn hun namen: henk(hendrik) marien laurens

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    m'n vriend vond de 2e naam van ons kindje erg mooi, en is tevens de naam van een hele goede kennis van hem die is overleden. Ik vind het zelf ook een hele mooie naam!

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben er over gedacht om te vernoemen naar mijn overleden schoonzusje, maar toen we zwanger waren hebben we er van af gezien. het ligt toch allemaal te gevoelig.

als ik zou vernoemen zou ikhet in een 2de naam doen. niet inde roepnaam

5. lara

lara Lid

17 feb 2006
    65
    0
    0
    Is toch leuk om je kind te vernoemen, Al is het naar twintig mensen. Eer voor de mensen naar wie het vernoemd is. Gaan wij ook doen. Heeft voor ons niets met de kerk te maken. Is ook leuker, om een paar initialen te hebben. Staat voor later wel chique.

grtjs, lara

6. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    ik zelf vindt vernoemen wel een mooi iets maar je wilt toch graag je kindje ook een eigen gekozen naam geven, daarom doe ik het waarschijnlijk alsvolgt mijn ouders mogen een naam uitkiezen, zijn ouders ook en de roepnaam van ons kindje wordt natuurlijk onze naam, hebben ze toch allemaal wat!

7. lara

lara Lid

17 feb 2006
    65
    0
    0
    Jeetje, zo had ik het nog helemaal nooit gehoord; dat andere mensen een naam mogen uitkiezen. Vernoemen doe ik liever samen met de papa. Is nou het enig waar, naar mijn gevoel, niemand iets over te zeggen heeft. Blijft wel ONS kind. Onze keuze aan namen dus.
    Maar toch wel mooi, als je opa en oma ook laat kiezen. Mogen ze wel heel blij mee zijn!

grtjs, Lara

8. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    wij hadden als het een jongentje werd wel een naam waar de eerste 2 letters van onze moeders in zit maar dit was ook toevallig weer een naam die we gewoon heel mooi vinden.
    Maar zoals het lijkt wordt het dus een meisje en daarvoor hebben we een naam bedacht die niks met vernoemen te maken heeft..

ik vindt het niet nodig om te vernoemen maar dat is voor iedereen een persoonlijke keus natuurlijk!

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    wij gaan het alleen vernoemen in de doopnamen ..zowiezo naar mijn moeder die overleden is :rolleyes: wel raar als het een jongen zou zijn

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat ontzettend leuk om al jullie reacties te lezen! Thanks! :D

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij zijn ook van plan om als we een kindje je krijgen,we in de doopnamen gaan vernoemen

12. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Onze eerste twee kindjes zijn niet vernoemd.
    Hebben ook allebei maar 1 naam.
    Onze derde gaan we wel vernoemen.
    Hij of zij krijgt 2 namen.
    Mijn broer is vorig jaar plotseling overleden.
    Onze kleine meid of jongen krijgt als tweede naam de tweede naam van mijn broer.
    Gina

13. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    ik heb nee ingevuld maar als ik een meisje krijg wordt haar tweede naam wel rose en dit omdat mijn moeder erg van rozen hield dus het is eigenlijk wel niet vernoemen

14. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    De voornaam van onze kleine is niet vernoemd maar de andere 2 namen (moderne doopnamen) zijn wel vernoemd.

15. ilonas

ilonas Lid

24 nov 2005
    90
    0
    0
    medewerker sociowoning
    Wij gaan onze zoon ook vernoemen naar zijn overgrootopa's. Zijn 2de naam dan! En toevallig hadden allebei onze opa's dezelfde naam. (tenminste ze komen bij allebei voor in een rij van een stuk of 3 namen)
    Wij doen het uit respect en liefde voor de opa's. En familie zou het ook wel waarderen.

Groetjes Ilona's

16. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    wij gaan het kindje ook niet vernoemen vindt het ouderwets.

Deel Deze Pagina