Hoi meiden, Ik ben nu deze zwangerschap 2x bloed verloren. VK dacht aan m'n baarmoedermond, aangezien ik op dat moment geen krampen heb en het maar zo'n minimaal aan bloedverlies is (nog niet eens de helft van de helft van een inlegkruisje). Gisteren zei ze nog dat ik altijd mocht bellen bij helderrood bloedverlies, krampen of ongerustheid. Nu ben ik eigenlijk best wel benieuwd wanneer je je ongerust moet maken bij krampen. Ik heb namelijk 's morgens en 's avonds altijd al wel last gehad van m'n darmen (rommelen, krampen enz.) Nu heb ik dit ook geregeld. Gisteravond trekt het me ook echt door m'n buik heen, maar dan kun je ook m'n darmen horen 'knappen en rommelen'. Heb verder geen last van m'n ontlasting. Soms trekt de pijn wat naar m'n rug toe en net even naar m'n liezen. Ben best wel benieuwd hoe je het verschil tussen krampen herkent?!
Ik denk dat je de echte krampen wel herkent als je ze hebt. Tenminste, ik vond het zeker niet voelen als darmkrampen
Ik had bij mn miskraam zulke enorme krampen dat ik steeds bijna flauwviel van de pijn en het bleef aanhouden. Denk dat dat soort krampen bedoeld worden. Nu heb ik ook wel af en toe wat krampen en steken, maar is heel anders, kan gewoon functioneren en het gaat vrij snel over.
Hoi Elleke! Ben het eens met bovenstaande dames. Toen het bij mij vorig jaar mis ging, had ik zulke heftige pijn (steken en krampen) in mijn buik dat ik niks anders kon doen dan ineengeklapt zitten en proberen de pijn weg te puffen. Hele andere pijn dan wanneer ik last heb van m'n darmen. (Heb al jaren last van een prikkelbare darm) Klinkt rot, maar je weet/ voelt het wanneer het echt de "zorgwekkende" krampen zijn. Heb je al een afspraak kunnen maken voor een echo, zodat je man er ook bij kan zijn? Succes en dikke kus!!
Ik dacht serieus aan darmkrampen tot ik gisteren een nare echo kreeg hier nog geen bloedverlies dus de krampen zijn ook niet erg in de zin dat ze heel pijnlijk zijn.. Maar herken het nu wel meer als menstruatiekrampen dan darmkrampen.. Je houdt toch die hoop en als je van niets weet schuif je het niet ff op iets anders dan een normale zwangerschap . Ik zou de vk bellen als ik jou was, dan krijg je iig zekerheid en ik hoop dat je goed bericht gaat krijgen. Maar deze onzekerheid is ook niks! Iedereen kan wel wat typen; uiteindelijk kan er je maar 1 iemand helpen en dat is je vk door een echo te maken.
Hey! Ik heb in april een miskraam gehad en herkende de krampen wel echt meteen als anders dan darmkramp. Het begon bij mij als een aanhoudend zeurderig gevoel, wat overging in krampen die in golven kwamen. Je voelt letterlijk dat je baarmoeder samenkrampt. En je verliest uiteraard helder rood bloed en stolsels.