Strippen voor de 40 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door s1986, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Ben vandaag gestript met 39.2.
    Iemand ervaring of dit helpt voor de 40 weken?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik neem aan dat ze het niet doen als het niet zou kunnen werken?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan werken, mits je lichaam er klaar voor is ;)

Sommigen worden met 41 weken gestript, en dan helpt het nog niet. Als je lijf er niet klaar voor is, dan helpt strippen meestal ook niet echt..
    Anderen worden bij 38 gestript, en dan werkt het wel..

Ik kon niet eens gestript worden bij 41 weken omdat de kleine niet ingedaald was, en mijn baarmoeder nog potdicht zat.

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik vroeg het omdat ze het meestal pas in week 40 en 41 proberen.
    De meningen zijn er zo over verdeeld en was op zoek naar ervaringen;)

Vond via google 2 vrouwen ergens die met 37.6 succes vol gestript waren.

Dus nu maar hopen:)

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

of het helpt weet ik niet ik ben zelf met 40 weken gestript en ondanks alles no potdicht zat en de vk. nog zei van meid hoop er niet teveel op want dit beloofd niet veel begonnen de weeen toch 3 uur na het strippen en werd mijn zoontje 2 dagen daarna geboren. kan het altijd proberen toch?

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Oh, ben jij nu al gestript? IK WIL OOK!! Ik ben er zooo zat van.
    Mijn VK zei dat ze pas bij 40+5 voor eerste keer strippen geloof ik. Zal t morgen eens even vragen.

Ik hoop voor je dat het doorzet, succes!

7. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik ben gestript met 39.3 en 39.6.. beide bij mij wel iets effect, maar niet het gewenste resultaat.

8. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    eerste poging strippen was met 38 weken, maar helaas zit nu op 40.1. Morgen nieuwe poging. Het heeft al wel enig effect, maar omdat mijn dametje erg hoog zit is er te weinig druk naar beneden en komt het nog niet voldoende op gang.

9. Only me

Only me Niet meer actief

Strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je 'op gang te helpen'. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard.

10. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb wel een ongiachtig gevoel lichtjes zo nu en dan. maar zodra ik even gelopen heb om te gaan plassen of drinken pakken bijvoorbeeld. Is het wel erger moet ik zeggen. Maaarja zo moet het ook zijn als ik niks doe. Maar nog tijd zat we wachten rustig af. Dit gevoel heb ik iig LANG niet gehad;)

11. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    je hoort inderdaad verschillende verhalen over het strippen, ik denk ook dat als je lichaam er klaar voor is dat het dan best kan werken.

is er een reden bij jullie om te laten strippen? ik heb nog nooit gehoord dat ze al voor de 40e week strippen...

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier wordt ook niet gestript voor de 40 weken. Ik ben 30-1 uitgerekend en het enige wat ik weet ik dat ze me uiterlijk vrijdag 11-2 gaan inleiden. Heb volgende week met 40.3 de volgende afspraak bij de vk en heb geeeeeen idee of ze me dan misschien wel gaan strippen, maar dat zien we dan wel weer :D

13. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook met 39 weken gestript dit ook omdat de kleine al erg groot was ( bijna 9 pond) en het voor mij erg zwaar was... De weeën zijn toen een dag later op gang gekomen en die nacht was onze zoon geboren:) en nu hebben ze ook weer toegezegd als de kleine te groot wordt dat ik weer eerder wordt gestript/ ingeleid! Dus je bent niet de enige;)

14. s1986

s1986 Niet meer actief

Veel last van vocht in mn handen,bekken en een groot kind. Tenminste met 38 weken 8pond

15. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Maar jij bent dus gestript s1986? En al zo een groot kind dan hoop ik dat die weeën doorzetten want hoe langer de kleine er zit hoe zwaarder hij/zij wordt!

16. s1986

s1986 Niet meer actief

Jaa ze hebben me inderdaad gestript. Mn banner klopt niet!!! 39.2 ben ik vandaag. Krampjes zijn nog niet gezakt. Ben al paar keer trap wezen lopen rondjes door het huis en zit aan de bitterlemon(VIES) maar voor een goed doel he!

17. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ananas schijnt ook te helPen en dan vooral het middelste daar schijnt een stofje in te zitten die weeën opwekt!

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    2 keer gestript 1 keer met 39 weken en 1 keer met 38.2 allebei vrij snel daarna bevallen (enkele uren) merkte binnen een half uur dat er al wat gebeurde.
    maar of t helemaal eerlijk was? (bleek de tweede keer al 4cm ontsluiting te hebben dus hoefde idd maar een klein zetje te krijgen)

hopelijk heb je gauw je uk

19. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier om vergelijkbare redenen: kindje behoorlijk groot, redelijk wat zorgen omdat onze eerste dochter vorig jaar is overleden, andere 2 bevalling waren met 38 en 39 weken. Samen voldoende redenen om wat vroeger te strippen. Kleine en lijf leken er ook klaar voor. Helaas zit kleintje nog steeds wat hoog. Net als bij nr 2 waarbij de vliezen braken, terwijl hij nog een hand boven het bekken zat. Door te strippen komt er al enig wee activiteit die het indalen lijken te helpen.

Sex, wandelingen en ananassen zijn ook al ingezet, maar hebben helaas allemaal nog niet tot gewenste resultaat geleid.

20. LiesEd

LiesEd Actief lid

14 mrt 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    Ben gestript met 39.4 weken. Ik had toen al 5 cm ontsluiting.(En nog geen wee gehad!) Ik moest toen langs het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk te hoog was. Als na het strippen de bevalling niet door zou zetten, zou ik de volgende ochtend ingeleid worden.
    Was niet nodig...die nacht werd onze zoon al geboren.

Deel Deze Pagina