Hallo verloskundigen, Ik heb een 4e miskraam achereen gehad, deze keer is het vruchtzakje gelukkig vanzelf gekomen. afgelopen vrijdag een controle echo gehad, alles was schoon en ze zag dat mn baarmoedermond ook kleiner werd. Mijn vragen zijn; hoe lang duurt het voor de baarmoedermond weer helemaal dicht is? wanneer ik niet meer bloed is de baarmoedermond dan dicht ? Mogen we al vrijen met condoom of is er nog steeds gevaar voor infectie? Ben ondertussen al 2 weken aan het vloeien en mis de intimiteit met mijn man, zeker omdat we wel wat ontspanning kunnen gebruiken na alle spanningen. Vriendelijke groet
Hoihoi, Als het bloedverlies is gestopt mag je er inderdaad van uit gaan dat je baarmoedermond is gesloten. Je mag gerust met condoom gemeenschap hebben. Natuurlijk kunnen jullie wat ontspanning gebruiken! heftig hoor! Sterkte! Imke
Bedankt Imke, Maar kan het ook zonder condoom ? Die vind ik eigenlijk maar vies, en het duurt toch nog 14 dgn voor ik weer een eisprong heb ? Mvg
hoi kan wel zonder condoom, er is nu eigenlijk geen infectiegevaar meer, maar veel mensen vinden het niet prettig/hygiënisch om te vrijen als er nog bloedverlies/afscheiding is. Mirjam