6 weken zwanger en nu al problemen met huidige kleding ??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmie1990, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames !

Ik heb een rare vraag. Maar ik kan bij niemand anders zijn dan bij jullie :)
    Ik ben 6 weken zwanger en ik heb nu al het probleem dat bepaalde broeken heel strak zitten.
    Nu weet ik ook wel dat dat helemaal niet kan want het kindje is dan nog zo klein maar ik beeld het me ook niet in.
    Mijn vraag is hebben jullie dit ook gehad ?
    En nu heb ik nog wel 2 "heup" broeken die nog wel goed zitten maar moet ik dan nu broeken halen in een maat groter??
    Of echt al speciale broeken of kan het zijn dat is maar even een weekje zo aanvoelt vanwege de darmen ofzo??
    Neem het natuurlijk allemaal voor lief ma ben wel even benieuwd hoe dit bij jullie was.
    En vanaf wanneer gingen jullie andere bh's dragen ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hey, ik ben nu 7 weken zwanger en herken je probleem. Mijn skinny jeans zitten veeel te strak. Als ik loop gaat het wel maar zodra ik moet bukken of ga zitten, zit het meteen niet meer lekker.

Mijn oplossing voor nu; een haar elastiekje door het knoopsgat halen, en die dan om je knoop doen. Hierdoor staat je broek iets verder open. En door de truien die ik draag zie je niet dat de broek open staat :) Ik zou nu in ieder geval geen normale broeken meer kopen, want de kans is groot dat je over een paar weken toch al in je positiemode mag :) succes!

Wat betreft de bh's; geen idee hoe snel ik bij mijn eerste zwangerschap ben overgestapt... ik denk vanaf het moment dat beugel bh's niet meer lekker zit. En als je twijfelt kun je het altijd eens bij de verloskundige vragen :)

3. littleus7

littleus7 Bekend lid

25 aug 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog geen 6 weken maar hier begint het ook al, mede doordat mijn heupen breder beginnen te worden.
    Ik zie in mijn gezinnen nog weleens een positiebroek van h&m voorbij komen.
    Lekker stretch en fijn bij de buik.
    Denk dat ik die binnenkort echt op moet halen.

4. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Bij mij was dit ook het geval wat kwam door een opgezette buik vooral in de avond. Na de 10e week is de opgezette buik weggegaan en na de 15e week begon mijn buik te groeien je kan altijd kijken na een maatje groter die zul je ongetwijfeld later nodig hebben. Ik had gelukkig al veel broeken wat me al wat losjes zat ben nu 20weken en de meeste broeken passen me niet meer of krijg ik de knoop niet meer van dicht. Maar een huispak of trainingsbroek zit ook heerlijk haha

5. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Bij mij was het volgens mij vanaf 7 of 8 weken dat broeken niet meer lekker zaten. Ik heb een goedkope positiebroek gekocht en ben deze gaan dragen. Dat zat een stuk fijner en niemand zag het verschil. Als je gelijk een positiebroek gaat dragen heb je er ook langer plezier van. Vind het zo zonde dat je die broek maar een paar maanden draagt, dus ik dacht ik begin gelijk!
    Maar ik moet zeggen dat ik vrij snel ben overgestapt op jurkjes. Dit vond ik veel fijner zitten met een zwangerschapslegging. Dat draag ik nu nog dagelijks.. Een spijkerbroek draag ik nog zelden.

Doe gewoon wat goed voelt;)

En ik draag nog steeds mijn normale BH's :D Mijn borsten zijn niet echt gegroeid en ik heb geen last van de beugels dus ik heb nog niks speciaals gekocht.

6. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Het kan hoor, dat je een opgezette buik hebt. Had ik ook snel last van. Zorg voor alle zekerheid dat je niet teveel zout eet, want je houdt nu ook sneller vocht vast. Tenminste ik wel haha.
    Ik moest met 10w echt zw broeken gaan halen, alles deed zeer, tot onderbroeken toe. :$ Schijnt normaal te zijn met een tweeling dat je dus sneller denkt...niks past meer. Zeg niet dat er bij jou twee zijn hoor haha, dat je niet schrikt nu. :)
    Met 12/13w heb ik bhs gehaald, want mijn oude bhs gingen echt snijden. Heb een tijdje dingen voor erachter gebruikt, dat de breedte groter wordt? Extenders noemen ze dat hier. Die zijn goedkoper dan nieuwe bhs, dus dacht doe dat eerst, dan kan ik kijken hoe het gaat nu. Maar op een gegeven moment merk je vanzelf wanneer je er aan toe bent. Dat je merkt dat het een goed idee is om voor zw-bhs/broeken etc te gaan shoppen.

7. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    AH super lief al die reacties.
    Thnx ! Ik ben gelukkig niet de enige.
    Miss dat k dan toch maar een eerste positie broek ga kopen.
    En tja tis dan natuurlijk wel zo, dan heb je er ook wat aan en heb ik er volop gebruik van gemaakt ipv alleen de laatste paar weken.
    Jurkjes is ook nog wel een goed plan alleen dan zie je me buik dus wel "wat opgezet" en dat doe ik dan liever pas als de omgeving het weet.
    Het lijkt zo raar als ik normaal jurkjes zo aan heb en nu ineens opvallende buik heb.
    Knoop los is een idee maar mijn shirtjes zijn niet allemaal heel erg lang dus daar moet k dan wel mee oppassen.
    Het probleem is ook indd met zitten.
    Het staan gaat wel, ma ik heb zittend werk dus dan zit het al snel krap.
    Dat k echt denk pfffff ik wil die knoop los doen haha
    In de pauze (thuis) doe ik dat ook meteen maar als de pauze voorbij is denk k echt weer ; oké daar gaan we weer haha.
    Ik zal eens even op internet rond kijken wat voor broeken ze allemaal hebben.

8. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh does ! Een tweeling zou echt een geschenk zijn gezien onze mmm.
    1 is welkom maar 2 zou echt helemaal super zijn haha.
    Mijn zus heeft altijd gezegd jij krijgt later een tweeling dus ben benieuwd.
    Ze weet niet dat k zwanger ben ma weet wel van onze mmm en ze appte me op de dag dat k Pos getest had.
    Ze had gedroomd dat k zwanger was. Hihi ze moest eens weten.
    Maar wat betreft de bh's dit gaat op zich nog wel al zoek ik wel de "fijnere" eruit.
    De tip over zout eten is goed, want ik ben echt een zout-mens.
    Overal moet zout op. Maar das dus niet zo goed.
    Oeps !

9. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik ben ook 6 weken zwanger en heb ook wat jij zegt! Broeken zitten niet lekker meer. Kan nog wel dicht maar als ik zit dan knelt het echt. Ik maak elke week een foto van mijn buik en zag ook al duidelijk verschil haha! Of dat nou wel of niet door de baby komt of door mijn darmen maakt mij het uit haha. Sta elke week netjes op de weegschaal en die geeft niet veel verschil aan dus zal wel goed zijn.
    Mijn bh's zitten ook niet echt lekker meer.
    Ik wacht zelf nog even de eerste echo af voordat ik kleding ga kopen. Maar weetje er zijn geen regels voor he wanneer je positie kleding moet dragen. Sommige dragen het misschien helemaal niet. Doe waar je je goed bij voelt ;)

10. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik paste bij de tweede zwangerschap met 5 weken m'n broeken al niet meer en met 7 weken zagen mensen al dat ik zwanger was. Met 6 weken dus ook maar bekend gemaakt.

11. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Hier ook hoor dus je bent zeker niet de enige.
    Gisteren had ik een strakke trui aan en vooral na het eten puilt buik/darmen echt uit. Mijn man zei al van : nu kan je het echt zien! Dus als hij het kan zien dan kunnen andere mensen het ook zien. Wij willen de eerste echo en NIPT test afwachten voordat we het aan familie etc. bekend gaan maken dus ruim vallende truitjes/blousjes en eventueel maar alvast een zwangerschapsbroek gaan kopen.

12. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat is waar. Je moet toch doen waar je je zelf fijn bij voeld.
    Wanneer heb jij je eerste echo?
    Ik ging vorige week op de weegschaal staan en schok me kapot. 3 kg erbij. Ik dacht dat kan nooit.
    En van de week was het in totaal nog ma 1 kg. Heel vreemd.
    Wat jij ook zegt, maakt me niet of het nu me darmen zijn of niet.

13. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn jullie (waarbij je het echt al kon zien ) super slank?
    Ik ben "normaal" zeg maar, maar mijn buik is nu niet meer normaal. Haha

14. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Herkenbaar hoor.. ik had vanaf week 5/6 ook alweer mn broeken uit de kast getrokken die ik NA mijn eerste bevallling droeg (1 tot 2 maten groter)..

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Bij de eerste droeg ik pas met 16 weken de eerste zwangerschapsbroeken. Bij deze loop ik ook al vanaf week 6 met zws broeken rond hoor. Niks zat nog goed! Niet omdat ik echt dikker was maar die druk op mijn darmen en buik voelde zo vervelend. Heb ook tijdje gewoon knoopje open laten staan of idd met een elastiekje erdoor zoals iemand al zei. Maar dat was toch nog vervelend. Een zws broek is zo'n verademing dan!

En je ziet het toch niet, tenzij je strakke shirts er op aan gaat doen (dan zie je de rekbare rand). Maar verder zal niemand zien dat je ze draagt hoor, kan je het nog geheim houden :)

Bh's maat groter droeg ik ook vanaf een week of 10-12 gok ik. Draag ze wel nog met beugel, het is eerder omdat ze echt groter zijn dan voor de druk. Hoewel ik wel blij ben als ie savonds uit kan :p Had in het begin vaak echt zere borsten en als ik dan gewoon thuis was dan liet ik em gewoon uit.

16. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik had twee weken geleden eindelijk mijn laatste zwangerschapskilo van Peutermuis eraf dus mezelf maar getrakteerd op een leuke skinny jeans. Gelukkig heb ik nog voldoende liggen in een maatje groter hahaha. Maar hier zit het ook al strakker. Nu moet ik ook zeggen dat ik nog steeds innestelingspijn heb en dan zit zo'n strakke broek al helemaal niet fijn. Verder draag ik altijd van die microvezel bh's dus die groeien lekker mee. Ik ben niet zo ruim bedeeld zeg maar dus geven ze voldoende steun voor me.

17. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Hier ook problemen met mijn broeken, heb nu 2 zwangerschapsbroeken. Hoewel mijn buik nu niet echt groeit, denk echt dat door het verplaatsen van mijn darmen was en beetje last van moeilijk naar het toilet gaan.

18. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ik ben wel vrij slank van mezelf ja dus dan valt t best snel op ;)

Volgende week donderdag eerste echo, erg spannend!
    Heb jij al een echo binnenkort?

19. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben k niet de enige :)
    En omdat de meeste zeggen dat een zwangerschapsbroek toch wel een verademing is, kan ik dat beter proberen.
    Strakke shirts zal k nu zeker niet dragen :)
    En vaak heb k toch een vest / blazer met sjaal aan dus dan kun je als t goed is de band niet zien.
    Ik zie op zwanger en hip leuke Broeken maar Pfff wat duur ! Haha
    H&m straks maar eens kijken.

Ik ben wel blij als k na een werkdag thuis ben en lekker een losse broek aan kan :)

20. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Palmboompje, super spannend !
    Wij hebben 12-2 eerste gesprek vk.
    Geen idee of we dan echo hebben?? Hoop het wel eigenlijk.
    En dan 16-2 echo in Zhuis omdat we een heel traject gehad hebben willen ze ons nog even zien.
    Ik kan niet wachten!
    Haha Welle wachtweek je ook zit, het duurt altijd te lang 😊

Deel Deze Pagina