Lichaam in verwarring?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Misch, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misch

    Misch Nieuw lid

    6 apr 2011
    1
    0
    0
    Hallo,

    Ik probeer zwanger te worden van een tweede kindje. Momenteel begrijp ik helemaal niets meer van mijn lichaam.

    Mijn cyclus is nog heel onregelmatig en varieert van 30 tot 40 dagen (8 maanden bezig). Vanwege deze variabiliteit werken we al een tijdje met ovulatie testen(en dan nog meet ik niet altijd de ovulatie, omdat het toch gokken blijft wanneer je moet starten met meten). Zodoende nemen we een ruime marge om te vrijen, om de kans te vergroten.

    Deze maand heb ik mijn ovulatie gemeten op 19 maart. Voorafgaand aan deze + test heb ik vrijdag de 18e maart extreme buikkrampen gehad (links). Was er echt ziek van, kon eigenlijk niet werken. Omdat ik de dag er na een + test had dacht ik achteraf, aan ovulatie krampen. Die vrijdag zelf dacht ik nog aan een staartje van een buikvirus (was mijn zoontje mee besmet, ROTA) of dat het iets te maken zou kunnen hebben met mijn uitstrijkje van donderdag (17) (ivm bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker--> uitslag Pap 2).

    Vervolgens heb ik vanaf zondag 20 maart tot en met woensdag 23 maart bloedverlies gehad. Leek niet echt op ongesteldheid omdat het bloed helderder was en ook minder dan bij mijn gewone ongesteldheid (maar meer dan een beetje bloedverlies). Dus misschien een ovulatiebloeding?

    En nu zou ik zo ongeveer wel ongesteld moeten worden, maar word ik dat niet. Heb echter getest en die is negatief en ook mijn baarmoederhals voelt week aan (dus geen echte signalen op een zwangerschap en heb ook geen symptomen). Omdat mijn ongesteldheid nu uitblijft begin ik mij toch af te vragen of ik eerder al te maken had met een ongesteldheid of dat er misschien iets anders aan de hand is, gezien de rare symptomen (die ik nog niet eerder heb ervaren, ook niett bij de eerste keer zwanger worden).

    Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik raak momenteel wel een beetje het spoor bijster omdat mijn cyclus echt moeilijk te peilen is (vorige maand 40 dagen). Ik begrijp dat je geduldig moet zijn en dat dit geen uitzonderlijke situatie is, maar omdat het de eerste keer na 4 maanden al raak was, merk ik dat ik soms een beetje gefrustreerd raak. Mede omdat ik er weinig invloed op kan uitoefenen.

    Hoop wat duidelijkheid te krijgen over deze situatie, want het helpt om te snappen wat er gebeurt.

    Alvast bedankt!
     
  2. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Misch.

    Heel frustrerend zo'n lange cyclus.

    Het is lastig om te zeggen wat het geweest kan zijn het bloedverlies, ik zit toch te denken aan een menstruatie ondanks een positieve ovulatietest op 18 mrt. Een ovulatiebloeding is namelijk vaak heel kort.

    Klop evt. bij de huisarts aan de bel.

    Succes.

    Groetjes Ineke.
     

Deel Deze Pagina